Kupując towar w tradycyjnym sklepie trzeba wiedzieć o tym, że prawo nie wymaga od sprzedawcy, aby przyjął zwrot pełnowartościowego produktu i oddał klientowi pieniądze. Składając reklamację, pamiętajmy, że przysługuje nam na to dwa lata od zakupu.
Czy można zwrócić towar kupiony od użytkownika na Allegro? W jakim stanie powinien być oddawany przedmiot? Kiedy e-sprzedawca nie musi zwrócić kupującemu pełnych kosztów? Jakiego nieudanego zakupu nie przyjmie z powrotem sklep internetowy?
Zwrot nietrafionego prezentu? Możliwy wtedy, gdy kupujemy na odległość, np. przez Internet. Kosztowny „gratis”? Porównuj ceny. W gorączce świątecznych zakupów skorzystaj ze specjalnych porad udzielanych przez organizacje konsumenckie.
Trzech na czterech konsumentów korzysta z letnich wyprzedaży. Często kupujemy za dużo, gdyż chcemy skorzystać z wielu okazji. Zwroty wyglądają jednak inaczej w e-sklepach i sklepach stacjonarnych. Gdzie i jak kupować, aby bez problemu oddać przeceniony produkt?