Gdy nasz bank postanawia wprowadzić opłaty za prowadzenie rachunku lub wypłaty z bankomatów, często uznajemy, że konto, które otworzyliśmy kilka lat temu, nie spełnia już naszych potrzeb. W takim przypadku możemy przenieść środki do innego banku, który zaproponuje lepsze warunki. Proces ten nie jest skomplikowany, w dodatku „nowa” instytucja pomoże w dopełnieniu niezbędnych formalności.
Coraz więcej Polaków decyduje się na przeniesienie rachunku do innego banku. Tylko w I kwartale tego roku na taki krok zdecydowało się blisko 10 tys. osób, o 68 proc. więcej niż rok temu. Na każde trzy wnioski składane w systemie Krajowej Izby Rozliczeniowej, w dwóch jako nowy bank klienci wskazują Crédit Agricole. W marcu trafiły tam niemal wszystkie rachunki przenoszone z innych banków.
Nie jest łatwo podjąć decyzję o zmianie banku prowadzącego główne konto. Tym niemniej wg wyników badania Klienci Banków w Polsce realizowanego przez Millward Brown SMG/KRC od 1997 roku, w ciągu ostatnich dwóch lat zdecydowało się na ten krok ok miliona posiadaczy kont osobistych (choć głównym źródłem nowych klientów zakładających RORy nadal są osoby, które zakładały swoje konto po raz pierwszy w życiu).
Tylko 10 proc. Polaków w ciągu ostatnich dwóch lat zmieniło bank - wynika z badań, które dla "Gazety Prawnej" przeprowadził PBS DGA. Główną przyczyną takiej decyzji są wysokie opłaty za korzystanie z konta i kiepska oferta. Mobilność klientów bankowych jest nadal niewielka, ale, jak przewidują eksperci, będzie rosła.