Zaledwie 1 procent badanych deklaruje, że jest obecnie klientem jakiejś instytucji parabankowej, natomiast 3 proc. przyznaje, że korzystało z usług parabanków w przeszłości - wynika z ostatniego badania CBOS.
W ciągu ostatniego roku zaufanie Polaków do Unii Europejskiej spadło o 13%. Tylko 25% z nas ufa wspólnej walucie euro - wynika z przedstawionego przez wydawnictwo Reader’s Digest badania European Trusted Brands.
Prawie 70 proc. Polaków ufa instytucji małżeństwa – wynika z tegorocznego badania European Trusted Brands, przeprowadzonego przez Reader’s Digest. Rodzinę darzymy zdecydowanie większym zaufaniem niż banki (44 proc.), media (37 proc.), służby cywilne (22 proc.) czy władze państwowe ( zaledwie 17 proc.).
Polacy największym zaufaniem darzą strażaków i pilotów oraz lekarzy, pielęgniarki i farmaceutów - wynika z badania European Trusted Brands. Względem ubiegłego roku zaufanie Polaków do przedstawicieli różnych zawodów niemal się nie zmieniło. Najmniej ufamy politykom, sprzedawcom samochodów i piłkarzom.
W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez wydawnictwo Reader’s Digest zbadano zaufanie Europejczyków do instytucji. Polacy na drugim miejscu, tuż po małżeństwie, ufają internetowi – aż 60% rodaków wierzy w treści zamieszane w sieci.
Polacy wybrali swoje ulubione marki kosmetyczne. W sześciu kategoriach badania European Trusted Brands 2011 dotyczących kosmetyków oraz środków chemicznych zwycięzcami zostały marki: Head&Shoulders, Garnier, Avon, L’Oréal, Elmex, Colgate, Domestos, Ludwik, Ariel oraz Vizir. Laureatem w dwóch kategoriach została marka Nivea.
Centrum, Apap, Pyralgina, Rutinoscorbin, Gripex i Herbapol Lublin - oto marki, którym, jak wynika z badania European Trusted Brands 2011, ufamy najbardziej.
Zaufanie Polaków i reszty Europejczyków do zawodów nie różnią się znacznie od siebie. Nadal na czele rankingu są strażacy i przedstawiciele zawodów medycznych. Niezmiennie politycy plasują się na ostatniej pozycji, nie ufamy też przywódcom związkowym. Polacy bardziej niż inni Europejczycy ufają dziennikarzom i doradcom finansowym, mniej natomiast lekarzom, meteorologom i... duchownym.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych znalazł się w gronie instytucji finansowych, które cieszą się wysokim zaufaniem Polaków. W porównaniu z rokiem ubiegłym zaufanie do ZUS wzrosło o blisko 10 punktów procentowych.
Polacy, w zdecydowanej większości mający zaufanie do rodziny, w mniejszym stopniu ufają osobom obcym - sąsiadom, szefom oraz kolegom z pracy - wynika z dziesiątej edycji badania European Trusted Brands 2010 przeprowadzonego przez Reader's Digest. Pod tym względem różnimy się znacznie od ankietowanych Europejczyków.
Polacy wybrali zawód strażaka i pilota samolotów pasażerskich jako najbardziej godny zaufania - wynika z badania European Trusted Brands przeprowadzonego w Europie przez Reader's Digest. Jednak respondenci wskazywali również na inne profesje. Polacy ufają przedstawicielom służby medycznej - lekarzom, pielęgniarkom i farmaceutom. Zawód lekarza cieszy się uznaniem szczególnie od 2007 r., kiedy wzrosła liczba wskazujących na niego respondentów. Ankietowani wybierali też zawód rolnika, taksówkarza i nauczyciela.
Większość Polaków uważa, że ufać można tylko temu, kogo się dobrze poznało, jednak badani nie znający poza swoją rodziną żadnej osoby, której serdeczności i życzliwości mogliby być pewni, pozostają w mniejszości. Co czwarty uczestnik sondażu przeprowadzonego przez CBOS odpowiedział, że w jego otoczeniu jest wiele osób, w których przychylność nie wątpi.
Według sondażu przeprowadzonego przez TNS OBOP, 84 proc. Polaków uznaje, że kontakty między ludzkie powinny cechować się ostrożnością, jedynie 14 proc. sądzi, że można obdarzać ludzi zaufaniem.
Według przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych badań, seniorzy, którzy zakończyli swoją edukację szybciej, niż po 4 latach collegu, w kwestiach dotyczących właściwego odżywiania się znacznie chętniej polegają na swoich lekarzach, telewizji, gazetach, a nawet sąsiadach, niż osoby, które ukończyły cztery lub więcej lat collegu.