Czy na etapie wybierania miłości jesteśmy zupełnie bezwolni i zdajemy się wyłącznie na przypadek, czy raczej mamy pewne wzorce osób i zachowań, które w grze o miłość mają przewagę nad innymi? Czy szukając kandydata do związku rysujemy w wyobraźni obraz danej osoby, czy raczej czekamy na „grom z jasnego nieba”? Wbrew wielu obiegowym opiniom, okazuje się że empatia, przyciąga mocniej niż grubość portfela.
Położenie ręki na sercu może zwiększyć wiarygodność gestykulującego, a nawet wpłynąć na jego późniejsze zachowanie. Naukowcy z sopockiego oddziału Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej opublikowali wyniki badań nad psychologicznymi konsekwencjami ucieleśnienia myślenia.
Prezydent RP Bronisław Komorowski, dziennikarz Kamil Durczok, aktor Janusz Gajos, sportowiec Adam Małysz, kompozytor Krzysztof Penderecki i przedsiębiorca Jan Kulczyk to ludzie, których Polacy darzą największym zaufaniem. Każdy ze wskazanych otrzymał w badaniu „Reader’s Digest” European Trusted Brands 2014 najwyższe noty w swojej kategorii.
Z najnowszego badania dotyczącego zaufania do grup zawodowych European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest wynika, że Polacy najbardziej ufają strażakom i przedstawicielom zawodów związanych z ochroną życia i zdrowia. Na drugim biegunie rankingu zaufania znaleźli się politycy, pracownicy call center, piłkarze i duchowni.
Wyniki światowego badania zaufania do zawodów przeprowadzonego przez instytut GfK pokazują, że najbardziej zaufaną grupą zawodową są strażacy. W 15 krajach z 25 państw, w których przeprowadzono badanie, otrzymali oni najwięcej głosów i zajęli najwyższą pozycję w rankingu, wyprzedzając pielęgniarki, lekarzy i nauczycieli. Na całym świecie oceniono, że politycy stanowią grupę zawodową wzbudzającą najmniejsze zaufanie. W badaniu analizuje się poziom zaufania do ponad 30 grup zawodowych. W analizie uwzględniono jedynie te profesje, które występują we wszystkich 25 badanych krajach.
Ostatnie badanie European Trusted Brands przeprowadzone przez Reader’s Digest pokazuje, że Polacy mniej ufają przedstawicielom zawodów prawniczych. W 2011 roku sędziom ufało 52 procent ankietowanych, a w tym roku było to już tylko 31 procent respondentów. Okazuje się, że w ciągu dwóch ostatnich lat odnotowujemy wyraźny spadek zaufania do prawników.
Relacja pomiędzy matką a córką ma szczególny charakter, gdyż jest najważniejszą w życiu każdej kobiety. Jakość tej wyjątkowej więzi jest zależna od wielu kwestii i ewoluuje przez całe życie. Warto przyjrzeć się sytuacjom, w których matka i córka mogą być dla siebie wsparciem i partnerkami do rozmów.
Pośród wszystkich sportowców Polacy najbardziej ufają Adamowi Małyszowi – wynika z badania European Trusted Brands 2013. Na drugim miejscu w rankingu zaufania do sportowców znalazła się biegaczka narciarska Justyna Kowalczyk, zaś na trzecim mistrz olimpijski w pchnięciu kulą Tomasz Majewski.
Największym zaufaniem Polaków cieszą się zawody związane z ochroną życia oraz zdrowia. Na pierwszym miejscu w rankingu zaufania znaleźli się strażacy, zaś na drugim piloci samolotów cywilnych. Nie ufamy natomiast politykom, liderom związków zawodowych i piłkarzom – wynika z najnowszego badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest.
Osoby z natury ufne są bardziej moralne i wymagają uczciwości, w takim samym stopniu, ze strony bliskich i nieznajomych. Większe zaufanie wykazują te osoby, które postrzegają świat jako przyjazne miejsce - wynika z badania studentki psychologii SWPS.
Zaledwie 1 procent badanych deklaruje, że jest obecnie klientem jakiejś instytucji parabankowej, natomiast 3 proc. przyznaje, że korzystało z usług parabanków w przeszłości - wynika z ostatniego badania CBOS.
W ciągu ostatniego roku zaufanie Polaków do Unii Europejskiej spadło o 13%. Tylko 25% z nas ufa wspólnej walucie euro - wynika z przedstawionego przez wydawnictwo Reader’s Digest badania European Trusted Brands.
Prawie 70 proc. Polaków ufa instytucji małżeństwa – wynika z tegorocznego badania European Trusted Brands, przeprowadzonego przez Reader’s Digest. Rodzinę darzymy zdecydowanie większym zaufaniem niż banki (44 proc.), media (37 proc.), służby cywilne (22 proc.) czy władze państwowe ( zaledwie 17 proc.).
Polacy największym zaufaniem darzą strażaków i pilotów oraz lekarzy, pielęgniarki i farmaceutów - wynika z badania European Trusted Brands. Względem ubiegłego roku zaufanie Polaków do przedstawicieli różnych zawodów niemal się nie zmieniło. Najmniej ufamy politykom, sprzedawcom samochodów i piłkarzom.
W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez wydawnictwo Reader’s Digest zbadano zaufanie Europejczyków do instytucji. Polacy na drugim miejscu, tuż po małżeństwie, ufają internetowi – aż 60% rodaków wierzy w treści zamieszane w sieci.