Marketingowcy przez dziesięciolecia uważali, iż najskuteczniej jest kierować ofertę i komunikaty do kobiet 20+. Tymczasem obecnie największym potencjałem nabywczym charakteryzuje się segment nazwany potocznie „Boomer Women”. Dzieje ię tak również w segmentach, które do tej pory były uważane za domenę młodszych pań - także w branży kosmetycznej.
Największym zaufaniem Polaków wśród sklepów spożywczych cieszą się Biedronka i Lidl – wynika z najnowszego badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Reader’s Digest. Na kolejnych miejscach w rankingu zaufania do sklepów spożywczych znalazły się Tesco, Kaufland oraz Auchan.
Przed Wielkanocą w placówkach handlowych panuje czas wzmożonych zakupów. Wiele z nich wydłuża swoje godziny otwarcia w ostatnie dni przed świętami. Równocześnie w Wielką Sobotę większość sklepów sieci handlowych będzie otwarta krócej.
Już obecnie osoby kupujące przez internet maja więcej uprawnień niż ci, którzy kupują towary w tradycyjny sposób. A będzie tylko lepiej, ponieważ od czerwca wchodzą w życie nowe przepisy dające e-nabywcom jeszcze większe przywileje. Czy sklepy internetowe są na to przygotowane? Czego możemy od nich wymagać?
Z każdym rokiem rośnie odsetek seniorów korzystających z dobrodziejstw Internetu. Nic dziwnego, że osoby powyżej 55. roku życia coraz chętniej i częściej dokonują zakupów w sieci. Dzień Babci i Dzień Dziadka to doskonała okazja, aby bliżej przyjrzeć się zwyczajom zakupowym osób dojrzałych.
Zaraz po Bożym Narodzeniu rozpoczynają się wyprzedaże, jednak ich apogeum przypada właśnie na styczeń. Tradycji tej od lat lat poddają się Amerykanie, Brytyjczycy czy Francuzi, a od niedawna także Polacy. Przecenami kuszą księgarnie, sklepy odzieżowe, a także te z elektroniką czy zabawkami - zarówno stacjonarne, jak i internetowe.
Decydując o zakupie konkretnego produktu spożywczego zwracamy uwagę na kilka czynników. Nieprzerwanie od lat na pierwszym miejscu króluje cena, oprócz tego liczy się marka, nierzadko reklama i wygląd opakowania, bardzo często wymieniana jest też jakość. Jednak niewielu z nas czyta etykiety, a to właśnie po składzie najlepiej ocenić można dany produkt. Na co zatem zwracać uwagę, aby dokonać słusznego i zdrowego wyboru?
Przedświąteczny klimat doskonale sprzyja kupowaniu. Handlowcy świetnie wykorzystują ten fakt, przygotowując w tym czasie specjalne oferty i mnożąc zabiegi, abyśmy wydali jak najwięcej. Warto jednak odczarować święta dla bezpieczeństwa domowego budżetu. Jakie magiczne sztuczki stosują czarodzieje z marketingu i handlowcy, abyśmy zapełniali koszyki w ich sklepach? Jak nie dać się zaczarować sprzedażowo-świąteczną magią?
Na organizację Świąt Bożego Narodzenia oraz zakup prezentów Polacy przeznaczą w tym roku łącznie ponad 26 miliardów złotych – wynika z badania TNS. Z tej kwoty 15,6 mld zł przeznaczymy na organizację świąt (zakupy, przygotowania, etc.), a 10,4 mld zł na zakup prezentów.
Zakupy to codzienność. Kupują wszyscy mieszkańcy globu. Kupujemy dużo, ale niekoniecznie z sensem. Stąd też zapewne pojawił się pomysł, by w kalendarzu „dni dziwnych” znalazło się miejsce na Dzień bez Zakupów. W Stanach Zjednoczonych przypada on w piątek po Święcie Dziękczynienia, w Europie - na ostatnią sobotę listopada. Jego ideą jest zwrócenie uwagi na problem, jakim jest zakupoholizm.
Smart shopping, czyli przemyślane i sprytne zakupy w czasie kryzysu robią furorę na całym świecie. W Polsce już połowa kupujących deklaruje, że dokonuje zakupów w taki sposób - wynika z badania GfK Polonia przeprowadzonego na zlecenie portalu Zafinansowani.pl. Co ważne, aż 40 proc. Polaków wpłaca na lokatę lub konto oszczędnościowe pieniądze zaoszczędzone dzięki promocyjnym zakupom.
W 2012 roku rzecznicy konsumentów udzielili ponad 444 tysiące porad. Najwięcej z nich dotyczyło zakupu odzieży i obuwia. Konsumenci dość skarżyli się również na problemy z usługami telekomunikacyjnymi i finansowymi oraz zakupem sprzętu RTV i AGD.
System ochrony klientów sklepów internetowych w Polsce działa dobrze - twierdzi Najwyższa izba Kontroli. Konsumenci mogą liczyć na bezpłatne porady prawne, a składane przez nich skargi są rozpatrywane rzetelnie i w większości terminowo.
Ali Mihan, mieszkanka powiatu Shule w północno-zachodnich Chinach, twierdzi, że jest najstarszą osoba na świecie. Deklaruje, że ma aż 127 lat.
Polacy nie mają wyraźnie dominującego sposobu dokonywania zakupów żywności. Wprawdzie na ogół robimy zakupy często w zależności od potrzeby, ale niewiele rzadziej kupujemy większą ilość artykułów żywnościowych raz na kilka dni – wynika z sondażu przeprowadzonego przez CBOS. Większości zakupów dokonujemy w tanich sklepach dyskontowych, w następnej kolejności w marketach, sklepach osiedlowych i supermarketach.