W obecnych czasach, kiedy dostęp do Internetu możemy mieć praktycznie zawsze i wszędzie, coraz powszechniejszym trendem staje się robienie zakupów online. Oferty sklepów ciągle się poszerzają, a ich standard podnosi się z każdym rokiem. Komfort i szybkość takiej formy zakupów sprawia, że nie tylko przedstawiciele generacji Y się na nią decydują.
Z każdym rokiem przybywa Polaków, którzy dokonują zakupów w Internecie. Obecnie 46 % z nas kupuje w sieci – wynika z danych Optimy. Do tej formy kupowania zachęca oszczędność czasu i pieniędzy. Okazuje się, że najchętniej kupujemy w sieci odzież i buty, najrzadziej zaś jedzenie i meble.
Pomimo dostępu do ogromnej liczby informacji i fachowych opinii na temat produktów w Internecie, konsumenci znacznie częściej konsultują swoje wybory z przyjaciółmi czy rodziną – wynika z raportu „Global Powers of Consumer Products 2015. Connecting with the connected consumer” autorstwa firmy doradczej Delitte. Tylko 12 proc. respondentów ufa informacjom producenta.
W okresie przedświątecznym będziemy dokonywać licznych zakupów. Niestety to czas, kiedy dochodzi do większej liczby kradzieży. Tylko w pierwszym półroczu minionego roku dokonano aż 36,5 tys. kradzieży z kart płatniczych. Ponad połowa z nich dotyczyła płatności dokonanymi kartami skopiowanymi lub skradzionymi. O ostrożność w czasie zakupów apeluje Expander.
Jajka, żurek, biała kiełbasa, wędliny, a także inne produkty – lista zakupów wielkanocnych jest długa, ponieważ według tradycji na świątecznym stole niczego nie powinno zabraknąć. Ile wydamy na święta i skąd weźmiemy na to środki?
W ostatnich latach część banków zdecydowało się na wycofanie oferty adresowanej do płci pięknej. Okazało się, że to proponowane przez nie ładne karty płatnicze czy programy rabatowe, to za mało, aby zyskać zainteresowanie kobiet – wynika z obserwacji Expandera. Dla przezornych i zapobiegliwych Polek istotniejsze od kolorowych kart płatniczych jest zwykle poczucie bezpieczeństwa finansowego.
Nie każdy ma umiejętności stylizacyjne. Często zamiast skoncentrować się na indywidualnej wygodzie i upodobaniach, gonimy za trendami i wybieramy to, w czym niekoniecznie nam do twarzy. W dobiorze garderoby może pomóc specjalista.
Na kilka dni przed końcem minionego roku weszła w życie ustawa o prawach konsumenta. Zmiany, które znalazły się w nowych przepisach spodobają się zapewne wielu kupującym, ale przyjdzie na nie trochę poczekać. Stare prawo zostanie bowiem z nami na jakiś czas.
Aż 41 procent Polaków będzie w tym roku szukało w sieci pomysłów na świąteczne prezenty. Gdy jednak dochodzi do zakupu, wygrywają sklepy tradycyjne, gdzie prezenty kupuje 60 procent z nas. Zakupy on-line wybieramy, gdy chcemy kupić na prezent filmy, sprzęt elektroniczny, gry komputerowe czy płyty z muzyką - wynika z corocznego badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2014”.
Święta Bożego Narodzenia zwykle mocno nadwyrężają nasze możliwości finansowe. Wielu Polaków w tym czasie decyduje się zaciągnąć zobowiązania finansowe, aby zorganizować święta zgodnie z tradycją i kupić bliskim osobom prezenty. Niestety coraz częściej święta postrzegane są w kategoriach finansowych. Jak przygotować się do świąt, aby Nowego Roku nie zacząć od problemów z domowym budżetem, podpowiada ekspert Expander Advisors.
Kupując świąteczne prezenty koncentrujemy się przede wszystkim na upominkach praktycznych, kupionych w tańszych sklepach. Szczególną wagę przywiązują do tego kobiety.
Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Jest to czas, kiedy kominy muszą być dostatecznie szerokie, by mógł przecisnąć się przez nie święty Mikołaj, karpie powinny szczególnie mieć się na baczności, zaś mamy i babcie potrzebują wiele sił na lepienie uszek do barszczu. Dla wielu jednak okres przedświąteczny oznacza już tylko jedno – gorączkę zakupów. Z całą pewnością są tacy, którzy już skompletowali sporą część prezentów, jednak na tych, którzy mają to jeszcze przed sobą, czeka wiele ważnych decyzji.
Planując zakup urządzenia RTV chcemy połączyć wysoką jakość z atrakcyjną ceną. Dlatego ważne jest, żeby na początku zastanowić się czego naprawdę oczekujemy od danych produktów i jakie cechy są w naszym odczuciu najważniejsze. Pomóc w wyborze może specyfikacja techniczna urządzenia oraz znajomość innowacji oraz trendów.
Co trzeci Polak kupuje już w internecie. Zaglądamy do sieci, aby porównać ceny, przeczytać opinie, poszukać informacji czy kupić dany produkt. Najchętniej korzystamy z różnego rodzaju porównywarek. Które z nich są najbardziej przydatne?
Zbliża się najgorętszy okres w branży obsługi przesyłek. Z dnia na dzień będzie rosła liczba wysyłanych paczek i z dnia na dzień kupujący będą coraz bardziej niecierpliwie oczekiwali kolejnych. Niestety, wiedzą o tym także oszuści. W ostatnich dniach pojawiły się fałszywe maile, wysłane rzekomo przez firmę InPost.