Zaledwie cztery osoby na dziesięć uważają, że pieniądze nadają ich życiu sens, a połowa respondentów jest zdania, że byliby szczęśliwsi, gdyby konsumowali mniej. Takie są wyniki nowego badania „Pieniądze, Pieniądze, Pieniądze: Postawy wobec Kredytów, Konsumpcji i Kryptowalut” przeprowadzonego przez Havas. W czasach, gdy światowa gospodarka zwalnia, a wielu z nas ma mniej zasobów finansowych, zmiana postaw wobec pieniędzy, konsumpcji i długów wskazuje, że tradycyjnie rozumiany kapitalizm szybko może zbankrutować.
Zakup nowego aparatu fotograficznego, sprzętu audiowizualnego czy urządzeń AGD zmusza nas często do wnikliwego studiowania oferty sklepów. Warto to zrobić, jeśli nie chcemy paść ofiarą nie do końca uczciwych praktyk, które stosują niektórzy sprzedawcy sprzętu elektronicznego. Co trzeba wiedzieć wchodząc do sklepu z elektroniką?
Czy mogę jeszcze założyć jeansy? A co z krótszą spódnicą i żywymi kolorami? Często dojrzałe kobiety nie mają pewności co „wypada” im nosić i czy z niektórych elementów garderoby lub stylizacji nie powinny już zrezygnować.
Czy modny i stylowy wizerunek zarezerwowany jest tylko dla młodych kobiet? Czy dojrzałym paniom nie pozostało nic innego jak schować się pod bezkształtnymi, smutnymi ubraniami? Nic podobnego - piękny wygląd nie zna wieku. Drogie Panie, czas przestać być niewidzialnymi! Niech 2017 będzie rokiem waszych cudownych zmian – również w szafach!
Stereotyp seniora już dawno odszedł do lamusa. 50-, i 60-latkowie coraz chętniej i częściej sięgają po nowoczesne technologie, łamiąc psychologiczne bariery nie gorzej od młodszych pokoleń. Aż 65% osób po 55. roku życia uważa zakupy internetowe za przynajmniej tak samo bezpieczne, jak te tradycyjne – wynika z raportu powstałego na podstawie badania „E-zakupy 2016” TNS OBOP oraz analiz statystyk serwisu Ceneo.pl. ie dziwi zatem, że kupują w sieci coraz częściej – co czwarty kilka razy w miesiącu, a co dziesiąty – nawet raz w tygodniu.
Galerie handlowe bardzo często odwiedzamy tylko po to, żeby obejrzeć produkty, które poźniej kupimy w Internecie. Do takiego postepowania przyznaje się ponad połowa osób odwiedzających galerie. Częściej tak postepują mężczyźni niz kobiety oraz osoby młodsze, do 35 roku życia – wynika z badania „Wizerunek galerii handlowych oczami Polaków przeprowadzonego na zlecenie Procontent Communication.
3 miliardy euro – tyle wydali Włosi na zakupy w internecie przed rokiem w okresie okołoświątecznym. Ponad trzy razy większy przychód ze sprzedaży online w tym czasie odnotowano w Niemczech. Świąteczny biznes na dobre kwitnie już kilkanaście tygodni przed Bożym Narodzeniem, a listopad i grudzień to dla sprzedawców najbardziej dochodowe miesiące w roku.
Grudzień to miesiąc intensywnych zakupów związanych ze zbliżającymi się świętami. Bardzo łatwo o nietrafiony prezent czy decyzję pod wpływem kuszących „promocji”. Z pomocą mogą przyjść organizacje konsumenckie, które będą udzielać bezpłatnych porad w okresie świątecznym.
Polacy nie obchodzą Dnia Dziękczynienia. Nie przeszkadza to w promowaniu dnia, który następuje po nim. W Stanach Zjednoczonych właśnie tego dnia odnotowywane są największe obroty w handlu, spowodowane startem przedświątecznych promocji. Od kilku lat również w Polsce tradycja Black Friday zyskuje nowych zwolenników.
Stres ma wpływ na to, jak robimy zakupy. Może być użyteczny dla tych, którzy chcą oszczędzać: gdy odczuwamy napięcie, łatwiej rezygnujemy z nadmiarowych sprawunków.
Polscy emeryci nie mogą „poszaleć" po otrzymaniu świadczenia, ale z zakupów powinni robić rytuał. Okazuje się, że częste spacery do sklepów pomagają przedłużyć życie.
Niemal połowa, bo aż 46% Polaków jest przeciwnych wprowadzeniu zakazu handlu w niedzielę, a 39% popiera ten pomysł – wynika z badania TNS zrealizowanego na zlecenie Konfederacji Lewiatan, na przełomie września i października br., wśród 3000 dorosłych mieszkańców Polski.
Nieprzewidziane zdarzenia mogą całkowicie zburzyć nasz finansowy spokój i zrujnować domowy budżet. W celu zapewnienia bezpieczeństwa sobie i rodzinie, trzeba zabezpieczyć się finansowo dużo wcześniej. Jak się do tego prawidłowo zabrać?
Kim są ekolodzy? Stereotypy przedstawiają ich jako „walczących wegan“, hipsterów z brodą i czy młode mieszkanki wielkich miast jadące na rowerach po kolejne smoothie. Ale ludzie, którzy prezentują postawę pro-ekologiczną pochodzą z wielu różnych miejsc, są w różnym wieku i mają różne poglądy.
Jak wynika z raportu „Sprytne zakupy Polaków 2016”, Polacy to bez wątpienia „smart shopperzy”. Co ciekawe, aż 80% Polaków korzysta z programów przynoszących im materialne profity przy zakupie. W ostatnim czasie coraz większą popularność zyskują także programy typu cashback, które aż połowa Polaków uważa za opłacalne. Jak kupują Polacy?