Jak wykazują wyniki najnowszych badań instytutu Pentor, Polacy bardzo cenią sobie drobne przyjemności czyli przyjemne czynności i drobne zakupy, które pozwalają oderwać się od codzienności, dają odprężenie i podnoszą na duchu. Lubimy także obdarowywać bliskich.
Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że ponad 50% konsumentów kupuje pod wpływem impulsu, aż 65% zaś uważa, że istnieje możliwość zwrotu do sklepu pełnowartościowego towaru.
Z najnowszego raportu AC Nielsen Shopper Trends wynika, że krajowi konsumenci są coraz mniej wrażliwi na ceny. Zaledwie 4 proc. Polaków jest gotowa zmienić miejsce robienia zakupów ze względu na bardziej atrakcyjne ceny.
Zbliża się Wielkanoc, a w związku z tym więcej czasu spędzamy na zakupach, przedświąteczna gorączka kupowania juz się zaczęła a wraz z nią powinniśmy być bardziej ostrożni przy nabywaniu towarów, zwłaszcza żywnościowych. Według badań przeprowadzonych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prawie 80% badanych kupuje artykuły żywnościowe zwracając uwagę głównie na cenę.
Z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów rusza dziś ogólnopolska kampania promująca rzeczników konsumentów. 1.400 billboardów z hasłem "Nie daj się oskubać" będzie można zobaczyć w największych miastach, przy trasach wjazdowych i wyjazdowych, centrach handlowych oraz w okolicach szkół i uczelni. Kampania ma przypominać słabszym uczestnikom rynku, że w sporze z nieuczciwym przedsiębiorcą nie są sami.
Chociaż wydawać by się mogło, że podstawą udanych zakupów jest wcześniejsze sporządzenie listy potrzebnych produktów i zaplanowanie wydatków, okazuje się, że 80 % polskich rodzin tego nie robi.
Komisja Europejska chce przedsięwziąć kroki mające na celu zwiększenie zaufania konsumentów do zakupów przez Internet, podniesienia bezpieczeństwa tego rodzaju transakcji, ale i napędzenie rynku.
Coraz więcej emerytów korzysta z Internetu. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę ubezpieczeniową AXA, podaje Mediarun. Przodują wśród nich emeryci brytyjscy i nowozelandzcy, którzy spędzają w sieci średnio 6 godzin tygodniowo.
Wbrew powszechnemu przekonaniu trudna do opanowania chęć udania się na zakupy nie jest problem dotykającym tylko kobiety. Z badań przeprowadzonych przez amerykańskich naukowców wynika, że 6 procent kobiet i 5,5 procent mężczyzn ma problem z pohamowaniem chęci kupowania.
SmartShopper to nietypowe urządzeni, które ma na celu ułatwić i uprzyjemnić robienie zakupów. Bez wątpienia będzie doskonałym asystentem zakupów wszystkich, którzy mają problem z zapamiętaniem listy potrzebnych produktów.
Wybór odpowiedniego prezentu zarówno dla osoby bliskiej, jak i dalszego znajomego może czasem stanowić poważny problem. Zakupowi podarunku niejednokrotnie towarzyszy obawa, że osoba obdarowana będzie zawiedziona, niezadowolona z samego prezentu, bądź np. jego koloru czy marki.
Z sondażu przeprowadzonego przez Ipsos wynika, że Polacy przeznaczą średnio 240 zł. Na świąteczne upominki.
Powstał polski serwis Web 2.0. gromadzący informacje o okazjach i promocjach w sklepach internetowych - Abytaniej.pl. Jego treść tworzą sami internauci, dodając informacje o obniżkach i budując ranking najbardziej godnych polecenia okazji.
Klienci ogarnięci szaleństwem robienia świątecznych zakupów często zapominają o zdrowym rozsądku. Kupują dużo, szybko i nie zastanawiając się, nad kondycją portfeli.
Największa na świecie sieć supermarketów, amerykańska Wal-Mart, przywraca do swoich sklepów tradycyjny zwrot "Merry Christmas", zastąpiony w ubiegłym roku przez "Happy Holidays". W sklepach pojawią się także dekoracje nawiązujące do chrześcijańskich świąt.