"Nowi" polscy emeryci to grupa diametralnie różniąca się od dotychczasowego stereotypowego obrazu seniora, ukazującego osoby dojrzałe jako biednych, niedomagających, zniechęconych i wyczerpanych obywateli. Dzisiejsi ludzie w starszym wieku chcą cieszyć się życiem, podróżować, pić dobre wino, i korzystać ze zdobyczy techniki: słuchać muzyki z odtwarzacza mp3 i oglądać filmy na DVD, słowem okazują się być grupą docelową dla wielu producentów.
„Oszczędzanie pieniędzy jest jak utrata na wadze – proste, ale niełatwe. Spożywanie mniejszej ilości jedzenia spowoduje utratę wagi. Proste. Ale jedzenie jest przyjemne, głód –wręcz przeciwnie”, pisze Paul Lewis, autor książki Money Magic.
Unia Europejska wprowadziła zasady etykietowania produktów żywnościowych, by pomóc konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji. Przepisy zostały przygotowane tak, aby zapewnić wszechstronną informację o kupowanych produktach. Poza informacjami wymaganymi przez prawo producenci mogą zamieszczać wszelkie dodatkowe informacje, o ile są one zgodne z prawdą i nie wprowadzają konsumenta w błąd. Istnieją przepisy regulujące etykietowanie wszystkich produktów żywnościowych, jak też przepisy szczególne dotyczące mięsa, alkoholu i łatwo psującej się żywności.
Amerykańscy dziadkowie wydają na swoje wnuki 50 miliardów dolarów rocznie – informuje eMarketer. Aż dla 60 procent z nich najlepszym źródłem informacji lub porady jest Internet. Przeciętny amerykański dziadek lub babcia wydaje na każdego swojego wnuka około 1700 dolarów rocznie.
Święta coraz bliżej i większość z nas zastanawia się nad zakupem prezentów dla swoich najbliższych. Coraz więcej Polaków idąc z duchem czasu robi zakupy za pomocą komputera i Internetu. Niestety okres przedświąteczny to również „żniwa” dla różnego rodzaju oszustów i naciągaczy.
Porównywarki cen w telefonach komórkowychNie potrzebujesz już komputera żeby sprawdzić cenę produktu, który cię interesuje. Wystarczy, że skorzystasz z telefonu komórkowego. Na polskim rynku działają już dwie porównywarki cenowe, które oferują swoje usługi także na ekranie telefonu komórkowego: nokaut.pl oraz ceneo.pl.
Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie UOKiK przez TNS OBOP prawie połowa Polaków nie lubi robić zakupów. Większość z nas uważa się za świadomych uczestników rynku, ponieważ potrafi ocenić jakość produktów i racjonalnie podjąć decyzje o zakupie. Prawie wszyscy pamiętają o sprawdzeniu ceny – robi to 95% z nas - jednak tylko nieliczni pamiętają o zabraniu ze sklepu paragonu.
Jak wynika z najnowszych badań instytutu badawczego Pentor Polacy dobrze sytuowani i lepiej wykształceni chętniej oszczędzają na zakupach, niż ci mniej zamożni. Specjaliści oceniają, że osobom mniej wykształconym trudniej jest porównać dostępne na rynku oferty, przy zakupach kierują się głównie niską ceną i wybierają towary tanie, ale często kiepskiej jakości.
Tesco jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wymienia plastikowe jednorazowe reklamówki na torby przyjazne środowisku, wykonane z tworzywa, które szybciej ulega rozpadowi. Tym samym firma pomaga klientom chronić przyrodę i zmniejszać ilość plastikowych śmieci w środowisku. Dodatkowo klienci Tesco od listopada będą mogli wybrać ekologiczną „Torbę na Całe Życie”, którą kupuje się tylko raz, a później można ją wymieniać za darmo każdorazowo, gdy tylko się zużyje.
Jak podaje raport European Interactive Advertising Association, większość (68%) europejskich użytkowników Internetu powyżej 55. roku życia używa szerokopasmowego dostępu do sieci.
Jak wykazują wyniki najnowszych badań instytutu Pentor, Polacy bardzo cenią sobie drobne przyjemności czyli przyjemne czynności i drobne zakupy, które pozwalają oderwać się od codzienności, dają odprężenie i podnoszą na duchu. Lubimy także obdarowywać bliskich.
Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że ponad 50% konsumentów kupuje pod wpływem impulsu, aż 65% zaś uważa, że istnieje możliwość zwrotu do sklepu pełnowartościowego towaru.
Z najnowszego raportu AC Nielsen Shopper Trends wynika, że krajowi konsumenci są coraz mniej wrażliwi na ceny. Zaledwie 4 proc. Polaków jest gotowa zmienić miejsce robienia zakupów ze względu na bardziej atrakcyjne ceny.
Zbliża się Wielkanoc, a w związku z tym więcej czasu spędzamy na zakupach, przedświąteczna gorączka kupowania juz się zaczęła a wraz z nią powinniśmy być bardziej ostrożni przy nabywaniu towarów, zwłaszcza żywnościowych. Według badań przeprowadzonych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prawie 80% badanych kupuje artykuły żywnościowe zwracając uwagę głównie na cenę.
Z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów rusza dziś ogólnopolska kampania promująca rzeczników konsumentów. 1.400 billboardów z hasłem "Nie daj się oskubać" będzie można zobaczyć w największych miastach, przy trasach wjazdowych i wyjazdowych, centrach handlowych oraz w okolicach szkół i uczelni. Kampania ma przypominać słabszym uczestnikom rynku, że w sporze z nieuczciwym przedsiębiorcą nie są sami.