Przedświąteczne zakupy co roku są sporym obciążeniem dla rodzinnego budżetu. Produkty na świąteczny stół, ozdoby, prezenty dla najbliższych… wydatki można mnożyć bez końca. Przy kasie spotkać nas może kolejny wydatek - opłata za torbę. Czy sklep ma obowiązek pobierania takiej opłaty? Czy też po prostu chce na nas zarobić?
Warszawski Carrefour zorganizował specjalną promocję dla konsumentów – seniorów. W każdy wtorek klient, który ma co najmniej 60 lat i zgłosi się do Punktu Obsługi Klienta z paragonem na co najmniej 50 zł oraz dokumentem potwierdzającym swój wiek otrzyma bony na zakupy w sieci Carrefour.
Wielu z nas, pragnąc uniknąć ustawiania się w przedświątecznych kolejkach, udaje się na zakupy do Internetu. Kupowanie metodą on-line może okazać się rzeczywiście dobrym sposobem na znalezienie odpowiednich prezentów w bezstresowej atmosferze. Aby uniknąć niepotrzebnych komplikacji w okresie, kiedy tak bardzo zależy nam na czasie, warto trzymać się kilku podstawowych zasad.
Wchodzisz do centrum handlowego chcąc zrobić rutynowe zakupy. Nic wielkiego – pieczywo, owoce, nabiał, wędlina, do tego napoje, jakiś proszek do prania, środki czystości, może kilka małych drobiazgów. Przy kasie zostawiasz 400 zł i zastanawiasz się, co było tak drogie? W domu wyjmując zakupy z siatki orientujesz się, że oprócz niezbędnych produktów, stałeś się szczęśliwym posiadaczem nowego dzbanka na wodę z filtrem, kolejnej pary bawełnianych skarpet i sześciu tabliczek gorzkiej czekolady. Czy takich sytuacji da się uniknąć?
Edelman opublikował wyniki badań goodpurpose™. Drugie ogólnoświatowe badanie postaw konsumentów wykonane przez instytut Strategy One, potwierdziło przywiązanie konsumentów do marek i firm, które realizują działania prospołeczne. 42% badanych uznało, że przy wyborze produktów tej samej jakości i w jednakowej cenie, społeczne zaangażowanie jest istotniejsze niż design, innowacja czy lojalność wobec marki.
Jesienią i zimą, kiedy wieczory są coraz dłuższe i chłodniejsze, dużo czasu spędzamy przed telewizorem. Minęły już na szczęście czasy, kiedy taki sprzęt był luksusem „wystanym” przez kilkanaście dni w kolejce, ale dzisiaj, kiedy w sklepach mamy różne modele telewizorów podjęcie decyzji o zakupie wcale nie jest łatwe. Czym się kierować kupując nowy telewizor, aby cieszyć się w pełni nowymi możliwościami, a jednocześnie nie przepłacić za coś, czego i tak nie będziemy mogli wykorzystać?
Dwukrotnie wzrosła liczba osób skłonnych nie kupować produktów firm cieszących się złą sławą - wynika z badań przeprowadzonych przez GfK Polonia dla "Rzeczpospolitej".
Brak podstawowych informacji związanych z transakcją to najważniejszy zarzut dotyczący sklepów internetowych. Kontrolę działających w sieci przedsiębiorców przeprowadziła Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK. Zastrzeżenia dotyczą aż 89 z 126 sklepów.
Jeśli jesteś w kiepskim nastroju, dwa razy się zastanów, czy musisz wyjść na zakupy, nawet jeśli mają być to drobne sprawunki. Naukowcy z Harvard University przeprowadzili badania, z których wynika, że osoby smutne i przygnębione troskami wydają o wiele więcej niż radośni, bądź mający nastrój neutralny, informuje www.npr.org.
Internauci na święta wielkanocne wydadzą mniej niż 500 złotych. Prezentami zamierza obdarować bliskich (głównie dzieci) jedna czwarta respondentów-wynika z sondażu przeprowadzonego przez portal biznesowy Money.pl.
"Nowi" polscy emeryci to grupa diametralnie różniąca się od dotychczasowego stereotypowego obrazu seniora, ukazującego osoby dojrzałe jako biednych, niedomagających, zniechęconych i wyczerpanych obywateli. Dzisiejsi ludzie w starszym wieku chcą cieszyć się życiem, podróżować, pić dobre wino, i korzystać ze zdobyczy techniki: słuchać muzyki z odtwarzacza mp3 i oglądać filmy na DVD, słowem okazują się być grupą docelową dla wielu producentów.
„Oszczędzanie pieniędzy jest jak utrata na wadze – proste, ale niełatwe. Spożywanie mniejszej ilości jedzenia spowoduje utratę wagi. Proste. Ale jedzenie jest przyjemne, głód –wręcz przeciwnie”, pisze Paul Lewis, autor książki Money Magic.
Unia Europejska wprowadziła zasady etykietowania produktów żywnościowych, by pomóc konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji. Przepisy zostały przygotowane tak, aby zapewnić wszechstronną informację o kupowanych produktach. Poza informacjami wymaganymi przez prawo producenci mogą zamieszczać wszelkie dodatkowe informacje, o ile są one zgodne z prawdą i nie wprowadzają konsumenta w błąd. Istnieją przepisy regulujące etykietowanie wszystkich produktów żywnościowych, jak też przepisy szczególne dotyczące mięsa, alkoholu i łatwo psującej się żywności.
Amerykańscy dziadkowie wydają na swoje wnuki 50 miliardów dolarów rocznie – informuje eMarketer. Aż dla 60 procent z nich najlepszym źródłem informacji lub porady jest Internet. Przeciętny amerykański dziadek lub babcia wydaje na każdego swojego wnuka około 1700 dolarów rocznie.
Święta coraz bliżej i większość z nas zastanawia się nad zakupem prezentów dla swoich najbliższych. Coraz więcej Polaków idąc z duchem czasu robi zakupy za pomocą komputera i Internetu. Niestety okres przedświąteczny to również „żniwa” dla różnego rodzaju oszustów i naciągaczy.