Czy wiesz, że informacja sprzedawcy - „Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy" - łamie twoje podstawowe prawo konsumenckie? Jak poprawnie złożyć reklamację wadliwego towaru? O jakich terminach pamiętać? - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina jak skutecznie dochodzić swoich roszczeń
Mimo niskich płac, słabych podwyżek i kryzysu gospodarczego Polacy nie oszczędzają na świętach. Wręcz przeciwnie. Polscy konsumenci są optymistami - aż 63% z nich sądzi, że ich sytuacja finansowa poprawi się lub pozostanie bez zmiany w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Według badań Deloitte1, przeciętna polska rodzina planuje wydać na święta około 1500 zł. Dodatkowo, aż 61% Polaków deklaruje, że wyda na nie tyle samo, a nawet więcej niż w roku ubiegłym. Na większe wydatki będzie miała również wpływ spora podwyżka cen żywności w okresie świątecznym. Wydajemy dużo, więc co można zrobić, by ograniczyć dodatkowe wydatki w święta?
Polscy konsumenci są optymistycznie nastawieni do tegorocznych zakupów przedświątecznych. Aż 61 procent Polaków deklaruje, że wyda na nie tyle samo lub więcej niż w ubiegłym roku - wynika z badania „Zakupy świąteczne 2009" przygotowanego przez ekspertów firmy doradczej Deloitte.
Coraz więcej z nas robi zakupy przez Internet. Okazuje się jednak, że w przypadku zakupów robionych za granicą, możemy napotkać na spore problemy.
Z badań AC Nielsen na zlecenie Drogerii Natura wynika, że na zakupy urodowe do drogerii wybierają się najczęściej kobiety młode. Przeważający procent łowczyń kosmetycznych nowości to dziewczyny w wieku 20-27 lat, stanowią one aż 1/3 wszystkich klientek sklepów drogeryjnych.
Naukowcy z Instytutu Psychologii Ekonomicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS) alarmują, że twórcy reklam oraz politycy manipulują naszą pamięcią.
Podsumowujące kampanię „Kupuj Nasze.PL - Są powody do dumy" badania TNS OBOP wykazały, jak wygląda nasz patriotyzm podczas robienia zakupów. Okazuje się, że na to, czy kupowany towar wyprodukowano w Polsce, najmniej zwracają uwagę osoby w średnim i młodszym wieku, mieszkańcy małych miast, uczniowie i studenci.
Ponad 60 proc. z nas jest zadowolonych z poziomu przestrzegania przez przedsiębiorców przepisów chroniących konsumentów. Chętnie egzekwujemy swoje prawa: reklamujemy wadliwe produkty, a jeśli to nie pomoże, częściej niż przeciętny mieszkaniec UE podejmujemy dalsze kroki w dochodzeniu swoich praw - takie wyniki przyniosło badanie przeprowadzonym na zlecenie Komisji Europejskiej.
Z najnowszego sondażu Eurobarometru wynika, że zdecydowana większość badanych Europejczyków (83%) deklaruje, że przy codziennych zakupach bardzo zwracają uwagę na to, jak dany produkt oddziałuje na środowisko naturalne.
O tym, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, nie trzeba nikogo przekonywać. W zasadzie z nastaniem lata większość kobiet marzy o zmianie wizerunku - fryzury, garderoby, makijażu. I tu pojawia się problem, bo choć propozycji w sklepach i kolorowych magazynach jest bez liku, czujemy instynktownie, że nie wszystko do nas pasuje - z racji wieku, figury czy po prostu upodobań.
Z badań przeprowadzonych przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne (American Psychological Association) wynika, że osoby starsze dziesięciokrotnie łatwiej zapamiętują fałszywe informacje i wierzą, że są prawdziwe w porównaniu do osób młodszych.
W ciągu ostatnich czterech miesięcy w sklepach regionu łódzkiego liczba przeterminowanych artykułów spożywczych wzrosła dwukrotnie. Inspektorzy Inspekcji Handlowej twierdzą, że sytuacja zmieni się jeszcze na gorsze, kiedy pod koniec marca w życie wejdą przepisy ustawy o swobodzie działalności gospodarczej - pisze Dziennik Łódzki.
Jak wynika z raportu „Marki RTV" firmy doradczej On Board PR i badań PBS DGA Polacy bardzo cenią sobie innowacyjne marki. Aż 77 proc. Polaków kupując sprzęt radiowo - telewizyjny zwraca uwagę właśnie na innowacyjność.
20%, 50%, 70% - sklepy rozpoczęły zimowe wyprzedaże. Markety kuszą klientów ofertami z kolorowych gazetek promocyjnych. Czy to znak, że w styczniu warto wybrać się na zakupy?
Weber Shandwick, międzynarodowa firma PR, opublikowała wyniki najnowszych badań, z których wynika, że firmy mogą zyskać istotną przewagę nad konkurencją poprzez tworzenie programów marketingowych skierowanych do pokolenia baby-boomers i wykorzystujących ich sieć kontaktów.