Dla prawie połowy Polaków powyżej 15 roku życia, podstawowym środkiem codziennego transportu jest samochód. Każdego dnia ponad milion aut usiłuje przedrzeć się przez zakorkowaną Warszawę. W większości z nich jedzie tylko kierowca. Podobnie sytuacja wygląda we wszystkich stolicach i dużych miastach europejskich państw.
W ostatnich latach nastąpił swoisty boom na zakupy dokonywane przez Internet. Wszystkie dostępne dane wskazują na to, że w ciągu kilku następnych lat rynek handlu internetowego będzie rósł nadal. Polscy internauci przyzwyczaili się już do tej formy zakupów. Są coraz lepiej wyedukowani, świadomi bezpieczeństwa transakcji zawieranych w sieci, co niewątpliwie przekłada się na wzrost ilości dokonywanych operacji finansowych.
Zakupy w małych osiedlowych sklepikach robimy zdecydowanie częściej niż w super i hipermarketach – wynika z badań przeprowadzonych w czerwcu przez TNS OBOP na zlecenie Makro Cash&Carry. Polacy cenią małe sklepy przede wszystkim za miłe, uprzejme traktowanie (56 proc. badanych) oraz osobisty, bezpośredni kontakt ze sprzedawcą (38 proc.). Jest także niewielka grupa tych, którzy przyznają, że cenią małe sklepy za ich „elastyczność”, rozumianą często jako np. możliwość kupowania na przysłowiowy „zeszyt”.
Pracownia badawcza PBS DGA przeprowadziła sondaż dotyczący sieci handlowych, super- i hipermarketów. Uczestnicy badania mieli między innym odpowiedzieć na pytanie, które sieci uważają za godne polecenia, najlepsze - nawet, jeśli z różnych względów nie robią w nich zakupów.
Wpływ pogody na nasze samopoczucie to fakt. A co z naszą psychiką? Specjaliści od marketingu od lat głowią się nad zbadaniem - jaki związek z naszymi decyzjami konsumenckimi ma aura za oknem. Czy słusznie?
Wolny czas najchętniej spędzają w centrach handlowych, a ich mieszkania wypełnione są niepotrzebnymi rzeczami, kupionymi pod wpływem impulsu. Zakupy są dla nich lekiem na wszystko. I nawet gdy portfel zieje pustką, ich życiowym motto jest zdanie wypowiedziane przez Marilyn Monroe: „Pieniądze szczęścia nie dają, dopiero zakupy”. Liczba zakupoholików - bo o nich mowa - stale rośnie. Co więc robić, gdy zakupy stają się celem życia, a pieniądze rozpływają się jak kamfora?
Przygotowania do otwarcia sezonu grillowego ruszyły w kwietniu pełną parą. Jak wynika z danych porównywarki cen Okazje.info, tuż przed pierwszomajowym weekendem grille ogrodowe cieszą się sześciokrotnie większym powodzeniem niż jeszcze miesiąc temu. Na polskim zamiłowaniu do imprez „pod chmurką” korzystają także producenci mebli, pawilonów i dekoracji ogrodowych.
Dokładna lista, trochę czasu i odrobina rozsądku - to obowiązkowy zestaw każdego konsumenta podczas świątecznych zakupów. Niestety, wciąż mało popularny. Przed wizytą w sklepie, warto też poznać swoje prawa - informuje UOKiK.
Na Walentynki poszukiwane są prezenty romantyczne, dalej śmieszne i eleganckie. Nie brakuje też odrobiny frywolności. Co ciekawe - kobiety o wiele częściej niż mężczyźni szukają w sieci pomysłów na prezenty z okazji Dnia Zakochanych.
Dziewiątego lutego, już po raz szósty, będziemy obchodzić w Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu. Celem inicjatywy jest propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów sieci. Odpowiedzialnego korzystania z Internetu powinni uczyć dorośli, na przykład przy okazji robienia zakupów w e-sklepach. Na co należy zwrócić szczególną uwagę?
Czy wiesz, że informacja sprzedawcy - „Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględniamy" - łamie twoje podstawowe prawo konsumenckie? Jak poprawnie złożyć reklamację wadliwego towaru? O jakich terminach pamiętać? - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina jak skutecznie dochodzić swoich roszczeń
Mimo niskich płac, słabych podwyżek i kryzysu gospodarczego Polacy nie oszczędzają na świętach. Wręcz przeciwnie. Polscy konsumenci są optymistami - aż 63% z nich sądzi, że ich sytuacja finansowa poprawi się lub pozostanie bez zmiany w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Według badań Deloitte1, przeciętna polska rodzina planuje wydać na święta około 1500 zł. Dodatkowo, aż 61% Polaków deklaruje, że wyda na nie tyle samo, a nawet więcej niż w roku ubiegłym. Na większe wydatki będzie miała również wpływ spora podwyżka cen żywności w okresie świątecznym. Wydajemy dużo, więc co można zrobić, by ograniczyć dodatkowe wydatki w święta?
Polscy konsumenci są optymistycznie nastawieni do tegorocznych zakupów przedświątecznych. Aż 61 procent Polaków deklaruje, że wyda na nie tyle samo lub więcej niż w ubiegłym roku - wynika z badania „Zakupy świąteczne 2009" przygotowanego przez ekspertów firmy doradczej Deloitte.
Coraz więcej z nas robi zakupy przez Internet. Okazuje się jednak, że w przypadku zakupów robionych za granicą, możemy napotkać na spore problemy.
Z badań AC Nielsen na zlecenie Drogerii Natura wynika, że na zakupy urodowe do drogerii wybierają się najczęściej kobiety młode. Przeważający procent łowczyń kosmetycznych nowości to dziewczyny w wieku 20-27 lat, stanowią one aż 1/3 wszystkich klientek sklepów drogeryjnych.