Nowoczesna technologia znacznie ułatwia nam życie w dzisiejszym zabieganym świecie. Coraz więcej osób kupuje prezenty w Internecie, lecz wygoda takiego podejścia idzie w parze z czyhającymi zagrożeniami. W związku z kolejną okazją do dawania prezentów - Dniem Kobiet - o zasadach bezpieczeństwa przy zakupach on-line przypomina Kaspersky Lab.
Jedzenie, środki czystości i kosmetyki kupujemy w supermarkecie, książki i płyty (jeśli w ogóle) - przez Internet. Spada popularność małych sklepów, targowisk, kiosków i księgarni „za rogiem". Internet nadal nie jest ulubionym miejscem zakupów - takie wnioski można wysnuć z ostatniego badania postaw konsumenckich przeprowadzonego przez CBOS.
Na zakupach Polacy są raczej dość oszczędni i ostrożni, kupują przeważnie to, co jest im niezbędnie potrzebne i co dobrze znają - to konkluzje z badania zrealizowanego przez CBOS. Zdecydowanie najważniejszym kryterium wyboru danego produktu jest wciąż dla większości z nich cena, a daleko w tyle pozostaje jego jakość czy marka. Takie decyzje to wynik ograniczonych środków finansowych, narzucających oszczędny tryb życia i pozostawiających niewiele miejsca na luksus.
W sobotę przy głównym wejściu na stację Metro – Centrum stanęła instalacja – wywrócony do góry nogami gigantyczny wózek sklepowy, będący pułapką dla uwięzionych w nim osób. Tym razem będą to tylko wolontariusze. Warszawa jest kolejnym miastem, po Brukseli, Genewie, Wiedniu i Hadze, które przyłączyło się do światowej kampanii „Kupuj Odpowiedzialnie” organizowanej przez Międzynarodową Organizację do spraw Migracji (IOM).
Święta tuż tuż, zaczynamy rozglądać się za prezentami dla dzieci. Zanim wyruszymy na poszukiwania wymarzonego prezentu, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina kilka rad, które pomogą wybrać rzeczy nie tylko atrakcyjne, ale także bezpieczne.
W okresie przedświątecznym wydajemy w sieci kilkakrotnie więcej pieniędzy niż zwykle. Gorączkę zakupów, pośpiech i brak ostrożności bezlitośnie wykorzystują cyberprzestępcy, którzy właśnie w grudniu zbierają obfity plon swoich działań. Firma ESET ujawnia techniki i sposoby, jakimi najczęściej posługują się internetowi oszuści oraz radzi, jak zadbać o bezpieczeństwo swoich pieniędzy podczas zakupów w sieci.
Z dnia na dzień w Internecie pojawia się coraz więcej sklepów oferujących kupno najróżniejszych produktów. Nowa inicjatywa Dzień Darmowej Dostawy (DDD) ma za zadanie zachęcić do robienia zakupów za pośrednictwem sieci. Skierowana jest zarówno do osób, które nigdy wcześniej nie korzystały z takich usług, jak i tych, którzy już dokonywali internetowych transakcji.
Jak wynika z raportu Deloitte, Polacy planują wydać na organizację Gwiazdki o 20 % więcej niż w ubiegłym roku. I choć nie zamierzamy oszczędzać, warto zwrócić uwagę na porównanie cen wymarzonych produktów w różnych sklepach. Średnie różnice cenowe w popularnych przed świętami kategoriach sięgają kilkuset, a nawet kilku tysięcy złotych.
Producenci wiedzą, jak niepostrzeżenie podwyższyć cenę. Po prostu zmieniają opakowanie. Czasem okazuje się też, że kupując malutki krem w ogromnym pudełku, płacimy za... powietrze. Zauważymy to tylko, jeśli będziemy się czujnie przyglądać, co wkładamy do koszyka.
Pomimo pesymistycznych prognoz dotyczących stanu gospodarki i własnej sytuacji finansowej, polska rodzina planuje wydać na Święta Bożego Narodzenia blisko 1800 złotych – to znacznie więcej niż w roku ubiegłym. Polacy najczęściej będą kupować w prezencie kosmetyki i perfumy, po które wybiorą się do hipermarketu lub zamówią w Internecie. Rodzice wybiorą dla dzieci zabawki edukacyjne, które wraz z książkami stanowią najczęściej wybierany prezent, niemal w każdym europejskim kraju. Takie wnioski płyną z badania „Zakupy świąteczne 2010” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte.
Dla prawie połowy Polaków powyżej 15 roku życia, podstawowym środkiem codziennego transportu jest samochód. Każdego dnia ponad milion aut usiłuje przedrzeć się przez zakorkowaną Warszawę. W większości z nich jedzie tylko kierowca. Podobnie sytuacja wygląda we wszystkich stolicach i dużych miastach europejskich państw.
W ostatnich latach nastąpił swoisty boom na zakupy dokonywane przez Internet. Wszystkie dostępne dane wskazują na to, że w ciągu kilku następnych lat rynek handlu internetowego będzie rósł nadal. Polscy internauci przyzwyczaili się już do tej formy zakupów. Są coraz lepiej wyedukowani, świadomi bezpieczeństwa transakcji zawieranych w sieci, co niewątpliwie przekłada się na wzrost ilości dokonywanych operacji finansowych.
Zakupy w małych osiedlowych sklepikach robimy zdecydowanie częściej niż w super i hipermarketach – wynika z badań przeprowadzonych w czerwcu przez TNS OBOP na zlecenie Makro Cash&Carry. Polacy cenią małe sklepy przede wszystkim za miłe, uprzejme traktowanie (56 proc. badanych) oraz osobisty, bezpośredni kontakt ze sprzedawcą (38 proc.). Jest także niewielka grupa tych, którzy przyznają, że cenią małe sklepy za ich „elastyczność”, rozumianą często jako np. możliwość kupowania na przysłowiowy „zeszyt”.
Pracownia badawcza PBS DGA przeprowadziła sondaż dotyczący sieci handlowych, super- i hipermarketów. Uczestnicy badania mieli między innym odpowiedzieć na pytanie, które sieci uważają za godne polecenia, najlepsze - nawet, jeśli z różnych względów nie robią w nich zakupów.
Wpływ pogody na nasze samopoczucie to fakt. A co z naszą psychiką? Specjaliści od marketingu od lat głowią się nad zbadaniem - jaki związek z naszymi decyzjami konsumenckimi ma aura za oknem. Czy słusznie?