Co trzeci Polak ocenia warunki materialne swojego gospodarstwa domowego jako dobre, co siódmy zaś jako złe - wynika z sondażu przeprowadzonego przez CBOS. Wysoki jest w Polsce poziom poczucia zagrożenia biedą – obecnie doświadcza go ponad dwie piąte badanych.
Czytajmy etykiety, sprawdzajmy daty ważności, skład, sposób produkcji, uważnie przyglądajmy się promocjom i przedświątecznym wyprzedażo - tak w skrócie przedświąteczne wyglądają rady UOKiK dla klientów sklepów.
Do niedawna wszystko było proste. Po luksusowe, „świąteczne" zakupy szło się do delikatesów, aby kupić coś tanio - do dyskontów. Jednak od kilku lat sytuacja dynamicznie się zmienia - z korzyścią dla konsumentów.
Zakupy online od dłuższego czasu zyskują w Polsce ogromną popularność. Są nie tylko wygodne, ale pozwalają też upolować prawdziwe okazje. Często ten sam produkt w Internecie może być nawet o kilkadziesiąt procent tańszy niż nabyty w „tradycyjny” sposób. Jak znaleźć takie cenowe perełki?
W świadomości Polaków to Święta Bożego Narodzenia generują duże wydatki i budżetowy ból głowy. Okazuje się jednak, że również Wielkanoc z roku na rok wiążę się z coraz to większymi kosztami.
Na takie badania z upragnieniem czekał każdy sprzedawca: częste zakupy nie tylko owocują domem pełnym gadżetów, narzędzi i ubrań, pomogą też dłużej żyć...
Znamy już wybory konsumentów Produkt Roku Innowacja Roku 2011. Prawo do używania charakterystycznego czerwonego logo zdobyło w tym roku 41 nowych produktów m.in. bakalie, ciastka, ketchupy, odplamiacze, proszki do prania, sosy sałatkowe, pasty do zębów, herbaty.
Kobiety wybierają sklepy specjalistyczne na zakupy kosmetyków, podczas gdy mężczyźni kupują tego typu produkty przy okazji zakupów w sklepach ogólnospożywczych – wynika z badania konsumenckiego zawartego w najnowszym raporcie PMR.
15 marca, co roku obchodzony jest Światowy Dzień Konsumenta. W tym dniu, w 1962 roku John F. Kennedy, prezydent USA, sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów - do informacji, wyboru, do bezpieczeństwa i do reprezentacji.
Światowy Dzień Praw Konsumenta, obchodzony 15 marca, jest okazją do upowszechniania wiedzy o prawach przysługujących konsumentom. Z tej okazji w najbliższą sobotę, 12 marca, w godz. 12.00 - 18.00, odbędą się w centrum handlowym Arkadia - Targi Wiedzy Konsumenckiej.
Nowoczesna technologia znacznie ułatwia nam życie w dzisiejszym zabieganym świecie. Coraz więcej osób kupuje prezenty w Internecie, lecz wygoda takiego podejścia idzie w parze z czyhającymi zagrożeniami. W związku z kolejną okazją do dawania prezentów - Dniem Kobiet - o zasadach bezpieczeństwa przy zakupach on-line przypomina Kaspersky Lab.
Jedzenie, środki czystości i kosmetyki kupujemy w supermarkecie, książki i płyty (jeśli w ogóle) - przez Internet. Spada popularność małych sklepów, targowisk, kiosków i księgarni „za rogiem". Internet nadal nie jest ulubionym miejscem zakupów - takie wnioski można wysnuć z ostatniego badania postaw konsumenckich przeprowadzonego przez CBOS.
Na zakupach Polacy są raczej dość oszczędni i ostrożni, kupują przeważnie to, co jest im niezbędnie potrzebne i co dobrze znają - to konkluzje z badania zrealizowanego przez CBOS. Zdecydowanie najważniejszym kryterium wyboru danego produktu jest wciąż dla większości z nich cena, a daleko w tyle pozostaje jego jakość czy marka. Takie decyzje to wynik ograniczonych środków finansowych, narzucających oszczędny tryb życia i pozostawiających niewiele miejsca na luksus.
W sobotę przy głównym wejściu na stację Metro – Centrum stanęła instalacja – wywrócony do góry nogami gigantyczny wózek sklepowy, będący pułapką dla uwięzionych w nim osób. Tym razem będą to tylko wolontariusze. Warszawa jest kolejnym miastem, po Brukseli, Genewie, Wiedniu i Hadze, które przyłączyło się do światowej kampanii „Kupuj Odpowiedzialnie” organizowanej przez Międzynarodową Organizację do spraw Migracji (IOM).
Święta tuż tuż, zaczynamy rozglądać się za prezentami dla dzieci. Zanim wyruszymy na poszukiwania wymarzonego prezentu, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina kilka rad, które pomogą wybrać rzeczy nie tylko atrakcyjne, ale także bezpieczne.