Zapach pierników, błyszczące w ciemności lampki i smak grzanego wina z goździkami – to nieodłączne elementy jarmarków bożonarodzeniowych. Dolnośląskie miasta pełne są takich magicznych miejsc.
Polacy wydają coraz więcej na świąteczne prezenty, jednak co roku mają ten sam problem - co kupić? Decyzja nie jest łatwa, w grę wchodzą uczucia bliskich i pieniądze, wcale niemałe. Ile zatem trzeba wydać, żeby kupić to, o czym marzą rodzina i znajomi?
Dziś 30 listopada, Dzień Darmowej Dostawy, akcji, która ma za zadanie zachęcić Polaków do zakupów przez Internet i postrzegania ich jako wygodnej, bezpiecznej oraz atrakcyjnej cenowo formy zakupów. Jak wynika z Digital Life, globalnego raportu przygotowanego przez agencję badawczo-doradczą TNS reprezentowaną w Polsce przez firmy TNS Pentor i TNS OBOP, polscy internauci są otwarci na korzystanie z tej formy zakupów, ale jednocześnie przeszło co czwarty z nich (26%) wskazuje, że obecne warunki dostępu do Internetu uniemożliwiają mu w pełni satysfakcjonujące korzystanie z tego medium.
Jeśli mamy w planach świąteczne zakupy przez internet, najlepiej dokonać ich 30 listopada, w jednym z ponad tysiąca sklepów które biora udział w akcji Dzień Darmowej Dostawy.
Jest wiele rzeczy, za które kochamy Święta Bożego Narodzenia. W szczególności jest to możliwość spędzenia czasu z rodziną (38%), dni wolne od pracy (34%), dawanie prezentów (31%) oraz ich otrzymywanie (26%) a także pyszne jedzenie (22%). TNS na zlecenie portalu eBay spytał Polaków o ich świąteczne plany, ile prezentów kupią, za ile oraz kogo obdarują najdroższymi upominkami.
Już w najbliższy piątek na wrocławskim Rynku i ulicy Świdnickiej ponownie zagości Jarmark Bożonarodzeniowy znów zagości na wrocławskim Rynku od 25 listopada do 23 grudnia 2011r. Jak co roku wrocławian i wszystkich gości czekają wydarzenia artystyczne i kulinarne, gwarantujące niesamowite przeżycia i niezapomniane uczucia magii nadchodzącychttp://www.finanse.egospodarka.pl/banki/przelewh świąt.
Promocje, superoferty, okazje, zestawy, a wszystko to w świątecznej aranżacji. Już od połowy listopada w sklepach zaczyna się okres przedświąteczny. Choinki, mikołaje, renifery, dźwięk kolęd, wszystko to wprawia w radosny nastrój i sprzyja chęci zostawienia w kasie grubszej gotówki. Przedświąteczna machina marketingowa ruszyła.
Według raportu firmy doradczej Deloitte tylko 13% Polaków wierzy, że w najbliższym czasie poprawi się sytuacja gospodarcza w kraju. Jednocześnie tylko 35% z nas spodziewa się pogorszenia wskaźników ekonomicznych. Mimo to w 2011 roku przeznaczymy na zakupy świąteczne o 150 zł więcej niż w roku ubiegłym.
Polacy coraz częściej i chętniej kupują prezenty w internecie. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Grupy Nokaut – aż 81% internautów* deklaruje, że przynajmniej raz kupili prezent on-line. Co więcej, ponad 86% badanych uznaje zakup upominków w internecie za dobry pomysł.
"Nie przehandluj pierwszej gwiazdki" - takie jest hasło akcji zachęcającej do skrócenia czasu handlu w Wigilię, którą właśnie rozpoczął NSZZ "Solidarność”. Związkowcy apelują o zamknięcie sklepów w tym dniu o godzinie 14.00.
10 października 2011 r., po trzech latach negocjacji, Rada Unii Europejskiej przyjęła nową dyrektywę wzmacniającą prawa konsumentów. Nowe przepisy obejmą niemal wszystkie formy zakupów - dokonywanych zarówno w sklepie, jak i przez telefon, Internet, sprzedaż katalogową a także w postaci umów zawieranych „na progu” mieszkania. Po wejściu w życie dyrektywy państwa członkowskie będą miały dwa lata na wdrożenie jej zapisów do krajowych porządków prawnych.
Kupującemu jako konsumentowi przysługują dość szerokie uprawnienia przewidziane w przepisach prawa. Nie wszyscy jednak ciągle mamy ich świadomość. A nawet jeśli wiemy o ich istnieniu, nie do końca zdajemy sobie sprawę, w jakich konkretnych okolicznościach możemy z tych praw skorzystać.
Polacy powszechnie uważają, że rok temu za tę samą sumę pieniędzy co dziś można było kupić więcej różnego rodzaju towarów, na ogół też odczuwają wzrost cen poszczególnych produktów - wynika z sondażu zrealizowanego przez CBOS. Zdecydowana większość badanych mówi o podwyżce cen artykułów spożywczych i paliw. Przekonanie o wzroście cen jest wyrażane najrzadziej w odniesieniu do gazet, czasopism i sprzętu elektronicznego, ale nawet w przypadku tych towarów jedynie nieliczni są skłonni przyznać, że ich ceny są dziś niższe niż przed rokiem.
Seniorzy kupujący w sieci to zdecydowanie najmniejsza grupa e-konsumentów pod względem wieku. Według badania przeprowadzonego przez Ceneo.pl osoby powyżej 55 roku życia stanowią 4,2% użytkowników porównywarki. Serwis przeprowadził na swoich stronach ankietę, w której udział wzięło 500 osób ze wskazanej grupy wiekowej.
Konsumenci, którzy są w pozytywnym nastroju, podejmują szybsze i bardziej spójne decyzje niż ludzie nieszczęśliwi, wynika z nowych badań opublikowanych w Journal of Consumer Research.