3 grudnia weszło w życie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE ograniczające możliwości blokowania dostępu do zakupów w Internecie.
Obecnie w internecie można załatwić praktycznie wszystko. Nieważne, czy chcesz założyć konto w banku, czy też ubezpieczyć swój samochód. To medium stało się na tyle popularne, iż jest już w zasadzie większości domów na całym świecie i codziennie pomaga nie tylko w pracy, ale również komunikowaniu się ze znajomymi. Szczególnie cieszy fakt mobilności oraz tego, iż aby zrobić zakupy na przedświąteczne prezenty czy na inne okazje nie musimy biegać cały dzień po mieście od sklepu do sklepu.
Wnuczka poradziła mi, żebym zaczął robić zakupy przez Internet. Mówi, że wiele sklepów oferuje dostawę do domu, co jest dla mnie ważne, bo mam coraz większe problemy z chodzeniem. Boję się jednak czy nikt mnie nie oszuka. Jak bezpiecznie robić takie zakupy?
Dzięki Intenetowi możemy robić zakupy w najdalszych zakątkach świata bez bez wychodzenia z domu. Pomimo tego, kupowanie poza granicami Polski budzi nadal w Polakach wiele wątpliwości. Czy są to słuszne obawy? Jaki sklep wybrać i ile możemy zaoszczędzić, jak dokonać szybko i bezpiecznie wpłaty i czy możemy taki towar reklamować?
W okresie przedświątecznym wydajemy w sieci kilkakrotnie więcej pieniędzy niż zwykle. Gorączkę zakupów, pośpiech i brak ostrożności bezlitośnie wykorzystują cyberprzestępcy, którzy właśnie w grudniu zbierają obfity plon swoich działań. Firma ESET ujawnia techniki i sposoby, jakimi najczęściej posługują się internetowi oszuści oraz radzi, jak zadbać o bezpieczeństwo swoich pieniędzy podczas zakupów w sieci.
W ostatnich latach nastąpił swoisty boom na zakupy dokonywane przez Internet. Wszystkie dostępne dane wskazują na to, że w ciągu kilku następnych lat rynek handlu internetowego będzie rósł nadal. Polscy internauci przyzwyczaili się już do tej formy zakupów. Są coraz lepiej wyedukowani, świadomi bezpieczeństwa transakcji zawieranych w sieci, co niewątpliwie przekłada się na wzrost ilości dokonywanych operacji finansowych.
Brak podstawowych informacji związanych z transakcją to najważniejszy zarzut dotyczący sklepów internetowych. Kontrolę działających w sieci przedsiębiorców przeprowadziła Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK. Zastrzeżenia dotyczą aż 89 z 126 sklepów.