Jeżeli planujemy zakup świątecznych prezentów przez Internet, to w tym rokunajlepiej dokonać ich 5 grudnia, kiedy to wybrane sklepy w sieci będą oferować darmową dostawę. Celem ogólnopolskiej akcji jest popularyzacja zakupów internetowych w Polsce.
Polacy nie obchodzą Dnia Dziękczynienia. Nie przeszkadza to w promowaniu dnia, który następuje po nim. W Stanach Zjednoczonych właśnie tego dnia odnotowywane są największe obroty w handlu, spowodowane startem przedświątecznych promocji. Od kilku lat również w Polsce tradycja Black Friday zyskuje nowych zwolenników.
Z każdym rokiem przybywa Polaków, którzy dokonują zakupów w Internecie. Obecnie 46 % z nas kupuje w sieci – wynika z danych Optimy. Do tej formy kupowania zachęca oszczędność czasu i pieniędzy. Okazuje się, że najchętniej kupujemy w sieci odzież i buty, najrzadziej zaś jedzenie i meble.
Aż 41 procent Polaków będzie w tym roku szukało w sieci pomysłów na świąteczne prezenty. Gdy jednak dochodzi do zakupu, wygrywają sklepy tradycyjne, gdzie prezenty kupuje 60 procent z nas. Zakupy on-line wybieramy, gdy chcemy kupić na prezent filmy, sprzęt elektroniczny, gry komputerowe czy płyty z muzyką - wynika z corocznego badania firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2014”.
Ponad 80 procent badanych przez Pocztę Polską Polaków deklaruje, że w tym roku kupi prezenty w sklepach internetowych. Uważamy, że taka forma zakupów jest wygodna i tańsza niż w przypadku tradycyjnych zakupów. Znaczenie ma też duży wybór. Połowa badanych ocenia, że zakupy on-line to najlepszy sposób na robienie zakupów świątecznych.
W przedświątecznej gorączce coraz częściej oszczędzamy czas i pieniądze, robiąc zakupy w sklepach internetowych. Dostępność wielu produktów w jednym miejscu, wygoda oraz atrakcyjne ceny – to główne atuty tego rodzaju zakupów. Jednak także w przypadku wyprawy do internetowego sklepu, trzeba pilnować swoich danych i portfela. O czym pamiętać i które sklepy internetowe wybrać, żeby na zakupach online zyskać a nie stracić?
Z każdym rokiem rośnie odsetek seniorów korzystających z dobrodziejstw Internetu. Nic dziwnego, że osoby powyżej 55. roku życia coraz chętniej i częściej dokonują zakupów w sieci. Dzień Babci i Dzień Dziadka to doskonała okazja, aby bliżej przyjrzeć się zwyczajom zakupowym osób dojrzałych.
Prawie dwa miliony Polaków zrobi w tym roku zakupy świąteczne w Internecie. Z badań D-Link Technology Trend, przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC wynika, że sklepy online obsłużą w okresie świątecznym o 65% więcej klientów niż przed rokiem. Wśród kupowanych w Internecie prezentów najwięcej jest kosmetyków, odzieży, książek i filmów oraz zabawek.
„Specyfika biznesu bankowości polega nie tylko na zaufaniu klientów do banków ale także wymaga wzajemnego zaufania i współpracy wszystkich instytucji obecnych na rynku finansowym” – powiedział podczas konferencji prasowej Związku Banków Polskich prezes Krzysztof Pietraszkiewicz. Budowa zaufania do sektora bankowego była i nadal będzie priorytetem działalności banków w roku 2008” – dodał.
Zdecydowana większość internautów w Polsce zdaje sobie sprawę z możliwości robienia zakupów za pośrednictwem internetu. Wśród nich 66 proc. przyznaje, że zdarzyło im się kupić coś w ten sposób.