Nowoczesna technologia znacznie ułatwia nam życie w dzisiejszym zabieganym świecie. Coraz więcej osób kupuje prezenty w Internecie, lecz wygoda takiego podejścia idzie w parze z czyhającymi zagrożeniami. W związku z kolejną okazją do dawania prezentów - Dniem Kobiet - o zasadach bezpieczeństwa przy zakupach on-line przypomina Kaspersky Lab.
Internet już dawno przestał być traktowany w Polsce jako nowinka technologiczna dla wybrańców. Polscy użytkownicy szukają w Internecie informacji, rozrywki i wygodnych, a zarazem tanich narzędzi komunikacji. Z rosnących z roku na rok wyników finansowych sklepów internetowych wynika także, że coraz śmielej i chętniej robimy w sieci zakupy. Dla zbadania zachowań polskich konsumentów w Internecie Bank Zachodni WBK zorganizował Pierwszy Narodowy Test Zakupów on-line.
Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia i tłumy znów podążą do sklepów w poszukiwaniu prezentów. Jak twierdzą eksperci, polski system finansowy jest odporny na światowy kryzys, a jednak zjawisko to ma również wymiar psychologiczny i tegoroczne Święta z pewnością będziemy obchodzili skromniej. Aby więc nie przepłacić i mieć „spokojne sumienie”, warto dokładnie przyjrzeć się ofertom i porównać ceny, szczególnie wobec badań, które wyraźnie wskazują, że ceny towarów w sklepach internetowych są średnio o 17% niższe niż w najpopularniejszych marketach ze sprzętem elektronicznym.