Redukcje etatów i obniżki płac w firmach zaczynają przekładać się na skład koszyka towarów, jakie Polacy kupują w sklepach spożywczych. Jak wynika z analizy danych sprzedażowych delikatesów internetowych A.pl, w pierwszym kwartale 2009 roku klienci szukający oszczędności, kupowali tańsze marki i zamienniki.
Polacy odkrywają w sobie chęć do targowania się i coraz chętniej poszukują okazji cenowych. Odczuwamy większą satysfakcję, gdy uda nam się zrobić zakupy po niższej cenie. W targowaniu się i tanich zakupach pomagają aukcje internetowe, które oferują coraz więcej modeli licytacji.
Allegro.pl organizuje program edukacyjny skierowany do użytkowników Internetu powyżej 55 roku życia. Akademia Biznesu Internetowego Senior to cykl szkoleń, które odbędą się w 30 miastach w całej Polsce.
Wyniki licznych badań i sondaży wyraźnie wskazują, że najpopularniejszą rzeczą, jaka kupujemy przez Internet są książki. W Internecie powstaje coraz więcej księgarń internetowych prześcigających się pod względem cen oraz obsługi klienta. Obok tradycyjnych księgarni, powstają również księgarnie taniej książki.
Coraz więcej Internautów docenia wygodę zakupów online. Zwłaszcza w grudniu, kiedy pomagają one uniknąć świątecznych kolejek, wszechobecnych w tradycyjnych sklepach. Jednak okres świąt jest atrakcyjny nie tylko dla właścicieli internetowych sklepów – to także okres prawdziwych żniw dla cyberprzestępców.