Prężnie działający rynek sprzedaży online, zyskuje kolejnych sympatyków w naszym kraju. Kupujemy więcej, korzystając z ofert wielu sklepów internetowych. Branża e-commerce znajduje się jednak także na celowniku... oszustów. Co zrobić, by realizowane transakcje były w pełni bezpieczne?
Jak wskazują różne źródła i badania – zakupy w sieci robi w Polsce od 56% do nawet 93% internautów! Największą popularnością cieszą się sklepy wielobranżowe, z elektroniką i odzieżowe. Nadchodzące święta to dla e-sprzedawców złote żniwa, a dla klientów doskonała okazja do tańszych i wygodnych zakupów. W przedświątecznej gorączce można jednak trafić zarówno na rzetelnych, jak i nierzetelnych sprzedawców. Można też przekazać sklepowi dane osobowe, które potem ktoś wykorzysta, zaciągając na nasze konto pożyczkę. Warto wiedzieć, jakie niebezpieczeństwa czyhają na nas w sieci.
Prawie 55 proc. przebadanych e-konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online w zagranicznych sklepach. Klienci najczęściej szukają tam ubrań i butów (68 proc.), elektroniki (53 proc.) oraz zabawek i akcesoriów hobbystycznych (53 proc.). Coraz więcej osób płaci za pośrednictwem telefonu lub tabletu – w niektórych krajach to prawie połowa wartości wszystkich transakcji internetowych.
Branżę handlu internetowego jak każdą inną charakteryzuje sezonowość. Przez Internet najwięcej kupujemy w okresie przedświątecznym, czyli w listopadzie i grudniu. Sprzedaż wybranych kategorii produktów rośnie także w okresie letnim. Co najczęściej kupujemy w wakacje i czy zakupy te związane są z naszymi urlopowymi planami?
Aż 1/4 Polaków ma obawy przed dokonywaniem płatności za pośrednictwem Internetu – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Optima. Pomimo niewątpliwych zalet płynących z bankowości wirtualnej część społeczeństwa w dalszym ciągu nie ma zaufania do internetowych rozwiązań finansowych.
W ostatnim tygodniu przed Wigilią (15-21.12) przez sortownie Poczty Polskiej przeszło w tym okresie prawie dwa razy więcej paczek niż zwykle. Jeszcze nigdy Polacy nie kupili tyle w sklepach internetowych.
Tegoroczna, piąta już akcja Dzień Darmowej Dostawy odbędzie się 2 grudnia. W tym dniu klienci blisko 2500 sklepów internetowych będą mogli dokonać zakupów online bez ponoszenia kosztów przesyłki.
Już obecnie osoby kupujące przez internet maja więcej uprawnień niż ci, którzy kupują towary w tradycyjny sposób. A będzie tylko lepiej, ponieważ od czerwca wchodzą w życie nowe przepisy dające e-nabywcom jeszcze większe przywileje. Czy sklepy internetowe są na to przygotowane? Czego możemy od nich wymagać?
Poszukujący świątecznych prezentów mogą 2 grudnia skorzystać z wyjątkowej okazji w postaci darmowej dostawy w licznych polskich sklepach internetowych. Tegoroczny Dzień Darmowej Dostawy pobił rekord jeśli idzie o liczbę sklepów - do akcji przyłączyło się ponad 2450 witryn.
Poczta Polska rozpoczęła publikowanie Świątecznego Barometru wskaźnika przedświątecznej gorączki zakupowej. Już pierwsze jego odczyty wskazują, że w tym roku na Święta Bożego Narodzenia możemy wydać więcej, niż w latach poprzednich. To kolejne badanie, z którego wynika że tegorczna Gwiazdka będzie bogatsza.
Tegoroczny, czwarty już w Polsce Dzień Darmowej Dostawy, odbędzie się 2 grudnia. W tym roku przypada on na ten sam dzień co Cyber Monday w Stanach Zjednoczonych. Już ponad 1000 sklepów internetowych zgłosiło się do akcji i zostało zaakceptowanych przez organizatora.