Okres przedświąteczny to między innymi czas zakupów zarówno w sklepach znajdujących w pobliżu naszego miejsca zamieszkania jak i w dużych centrach handlowych. Zwiększony napływ klientów do sklepów, zakupy w gorączkowej atmosferze, nieraz przy udziale wszystkich członków rodziny, w tym również małych dzieci, mnogość promocji, kuszące propozycje zakupów, działania marketingowe ukierunkowane na psychologię kupujących - wszystko to powoduje, że pochłonięci zakupami często zapominamy o podstawowych, nawet tych najprostszych zasadach bezpieczeństwa.
Jeżeli planujemy zakup świątecznych prezentów przez Internet, to w tym rokunajlepiej dokonać ich 5 grudnia, kiedy to wybrane sklepy w sieci będą oferować darmową dostawę. Celem ogólnopolskiej akcji jest popularyzacja zakupów internetowych w Polsce.
3 miliardy euro – tyle wydali Włosi na zakupy w internecie przed rokiem w okresie okołoświątecznym. Ponad trzy razy większy przychód ze sprzedaży online w tym czasie odnotowano w Niemczech. Świąteczny biznes na dobre kwitnie już kilkanaście tygodni przed Bożym Narodzeniem, a listopad i grudzień to dla sprzedawców najbardziej dochodowe miesiące w roku.
Polacy nie obchodzą Dnia Dziękczynienia. Nie przeszkadza to w promowaniu dnia, który następuje po nim. W Stanach Zjednoczonych właśnie tego dnia odnotowywane są największe obroty w handlu, spowodowane startem przedświątecznych promocji. Od kilku lat również w Polsce tradycja Black Friday zyskuje nowych zwolenników.
Jak wytrwać w świątecznych założeniach dotyczących zakupów? Czy w bożonarodzeniowa atmosfera i wyjątkowość nadchodzących świąt pozwolą tak realizować plany wydatkowe, żeby w Nowy Rok wejść bez ddatkowego zadlużenia? Oto 16 pomocnych rad.
Za pensję przeciętnie zarabiającego Polaka można w tym roku kupić aż o 316 więcej jaj, niż na poprzednie święta – wynika z wyliczeń portalu Money.pl. Na ten wynik złożyły się przed wszystkim dwa czynniki – spadek cen oraz wzrost wynagrodzeń, w porównaniu z minionym rokiem.
Jajka, żurek, biała kiełbasa, wędliny, a także inne produkty – lista zakupów wielkanocnych jest długa, ponieważ według tradycji na świątecznym stole niczego nie powinno zabraknąć. Ile wydamy na święta i skąd weźmiemy na to środki?
W ostatnim tygodniu przed Wigilią (15-21.12) przez sortownie Poczty Polskiej przeszło w tym okresie prawie dwa razy więcej paczek niż zwykle. Jeszcze nigdy Polacy nie kupili tyle w sklepach internetowych.
Tegoroczna, piąta już akcja Dzień Darmowej Dostawy odbędzie się 2 grudnia. W tym dniu klienci blisko 2500 sklepów internetowych będą mogli dokonać zakupów online bez ponoszenia kosztów przesyłki.
Poszukujący świątecznych prezentów mogą 2 grudnia skorzystać z wyjątkowej okazji w postaci darmowej dostawy w licznych polskich sklepach internetowych. Tegoroczny Dzień Darmowej Dostawy pobił rekord jeśli idzie o liczbę sklepów - do akcji przyłączyło się ponad 2450 witryn.
Tegoroczny, czwarty już w Polsce Dzień Darmowej Dostawy, odbędzie się 2 grudnia. W tym roku przypada on na ten sam dzień co Cyber Monday w Stanach Zjednoczonych. Już ponad 1000 sklepów internetowych zgłosiło się do akcji i zostało zaakceptowanych przez organizatora.
Jak wynika z raportu „Świąteczne prezenty i wydatki”, przygotowanego przez TNS OBOP, statystyczny Polak przeznaczy w tym roku na zakup prezentów świątecznych średnio 258 zł, a na pozostałe wydatki świąteczne – 417 złotych. Oznacza to, że na tegoroczne święta wydamy łącznie ponad 20 miliardów złotych.
W tym roku na przygotowanie świąt Bożego Narodzenia wydamy o około 8 procent więcej, niż w roku ubiegłym. Główną przyczyną jest wzrost cen produktów spożywczych spowodowany rosnącymi kosztami transportu i energii.
Rozpoczął się najgorętszy okres dla tych, którzy prezentów świątecznych szukają w Internecie, a także dla właścicieli sklepów internetowych. Jeżeli prezent ma dojechać na czas, trzeba go zacząć szukać już teraz – przypomina Gazeta Prawna.