Czynniki społeczno-ekonomiczne, takie jak wykształcenie, zawód i wysokość majątku, wpływają na prawdopodobieństwo wystąpienia zaburzenia funkcji poznawczych lub demencji w późniejszym życiu.
Poranna i popołudniowa aktywność fizyczna wiąże się z niższym ryzykiem zachorowania na cukrzycę typu 2. Jednocześnie nie znaleziono istotnego statystycznie związku pomiędzy wieczorną aktywnością a prawdopodobieństwem rozwoju tej choroby.
Aktywność fizyczna, zdrowa dieta i wymagające intelektualne działania pomagają uchronić się przed Alzheimerem lub go opóźnić. Teraz określono, ile takich sesji potrzeba, by zyskać konkretne korzyści.
Wpływ bogactwa i klasy społecznej na dobrobyt ludzi w starszym wieku jest znacznie większy, niż się często zakłada. Okazuje się, że różnica w stanie zdrowia i samopoczuciu ludzi między różnymi grupami społecznymi w seniorskim wieku jest ogromna.
Obecnie wielu ludzi cieszy się dłuższym i zdrowszym życiem, zaś obowiązujący wiek emerytalny stanowi wyzwanie zarówno dla polityków, jak i dla emerytów. W nowym badaniu sprawdzono, na ile istnieje możliwość podwyższenia wieku emerytalnego, biorąc pod uwagę związek między oczekiwaną długością życia zawodowego a aspektami zdrowotnymi istotnymi dla zdolności do pracy europejskich kobiet i mężczyzn.
Nowe badanie, w ramach którego przeanalizowano dane setek tysięcy mężczyzn, znalazło związek między wzrostem i poziomem ryzyka rozwoju demencji.
Jak ustalono w badaniach, osoby z wyższym wykształceniem osiągają lepsze wyniki w testach pamięci i językowych niż ludzie o niższym poziomie edukacji. Co istotne, nie ma tu znaczenia ilość białka w mózgu odpowiedzialnego za rozwój choroby Alzheimera.
Im dłużej się uczysz, tym dłużej żyjesz. Dobre wykształcenie daje większe szanse na długowieczność.
Możemy zapewnić sobie długowieczność - mamy wpływ na długość naszego życia, pomimo pewnych niezależnych od nas czynników, takich jak geny.
Polacy są przekonani, że do odniesienia sukcesu zawodowego konieczne są przede wszystkim wiedza i umiejętnośc, w tym zdobywane niekoniecznie w toku formalnej edukacji, oraz własna praca, a także wykształcenie – wynika z badania zrealizowanego przez CBOS. W ciągu ostatnich lat wzrosło przekonanie, że sukces zależy przede wszystkim od osobistych cech, a w mniejszym stopniu od czynników zewnętrznych, np. od znajomości.
Powszechny sposób utrzymania umysłu „zajętym" (np. rozwiązaywnaie krzyżówek, interesujące rozmowy) nie wystarczy, by całkowicie uchronić się przed Alzheimerem, jednak aktywizowanie umysłowe w średnim wieku może istotnie osłabić pradopodobieństwo demencji.
Aż 81 procent osób, które zajmują się rekrutacją spotkało się z oszustwami w życiorysach kandydatów do pracy – wynika z badania „Kłamstwa w CV na polskim rynku pracy”. Polacy decydują się na to rozwiązanie, aby zwiększyć swoje szanse podczas rekrutacji. Nieprawdziwe informacje w CV oznaczają dla pracodawców straty finansowe.
1 na 3 pracodawców nie jest zadowolonych z kompetencji absolwentów wchodzących na rynek pracy. Głównym problemem jest brak praktycznych umiejętności potrzebnych do wykonywania zawodu – wynika z badania zrealizowanego przez Millward Brown na zlecenie Work Service S.A. Jednak z drugiej strony, większość pracowników (61%) uważa, że edukacja dała im niezbędne umiejętności potrzebne na rynku pracy. Najbardziej pewne siebie są osoby z wykształceniem zawodowym – prawie 75 procent zadowolonych z efektów edukacji.
Nie należy unikać szkoły! Istnieje związek między poziomem edukacji i zmniejszeniem prawdopodobieństwa wcześniejszej śmierci z jakiejkolwiek przyczyny.
Każdej pracy towarzyszy pewna dawka stresu, która wiąże się z rodzajem powierzonych obowiązków, czasem poświęconym na ich wypełnienie, bycie poddanym ocenie innych, etc. Są jednak takie zajęcia, do których wykonywania nadają się jedynie najodporniejsi, podczas gdy inne wręcz wywołują znudzenie. Nie bez znaczenia dla poziomu stresu w pracy jest także to czy lubimy daną formę aktywności zawodowej. Oto stresogenne aspekty różnych profesji.