Jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Windykatorzy na granicy prawa stosują agresywne działania względem dłużników, by w konsekwencji odzyskać należności. Ciągłe telefony, uporczywe smsy, a nawet groźby są typowym działaniem bezwzględnych firm windykacyjnych, dla których liczy się tylko zysk. Jak reagować w przypadku kontaktu z taką firmą i jak nie dać się zastraszyć?
UOKiK sprawdził zasady pobierania opłat windykacyjnych przez firmy finansowe. Wszyscy przedsiębiorcy powinni pamiętać, że opłaty te muszą odpowiadać kosztom, które faktycznie ponoszą za np. wysłanie listu. Po interwencji urzędu, firmy finansowe zrezygnowały z pobierania opłat windykacyjnych lub znacznie je obniżyły.
Manipulacja informacjami przekazywanymi konsumentom oraz myląca forma graficzna wezwań do zapłaty – to efekt pism wysyłanych przez Kancelarię Spraw Sądowych i Windykacyjnych w imieniu Polskiego Centrum Telemedycznego. Prezes Urzędu apeluje do konsumentów, aby skorzystali z bezpłatnej pomocy prawnej, zanim podejmą jakiekolwiek działania.
Blisko 90 procent Polaków chciałoby wejść w Nowy Rok z czystym, niezadłużonym kontem. Jednakże – z wielu względów – często kończy się tylko na deklaracjach.
Prawie co piąte polskie przedsiębiorstwo nie ma żadnych trudności z odzyskiwaniem należności od swoich kontrahentów, a kolejne 20 procent twierdzi, że ich klienci coraz częściej w terminie regulują swoje zobowiązania - wynika z raportu "Portfel należności polskich przedsiębiorstw". Trzeba jednak podkreślić, że jednocześnie wzrosła liczba firm, które obawiają się nasilonych trudności z odzyskaniem należności za wystawione faktury w najbliższym czasie.
Zostałeś wpisany do biura informacji gospodarczej (BIG) i nie wiesz dlaczego? Wystarczy, że zapomniałeś zapłacić raty za zakup roweru lub nawet oddać książki do biblioteki. Takie zadłużenie z czasem może stać się przyczyną poważnych problemów.
W powszechnym rozumieniu słowo windykacja jest siedliskiem najgorszych skojarzeń, pomimo, że oznacza dochodzenie własności przy pomocy środków dozwolonych przez prawo. Co robić, gdy do naszych drzwi zapuka windykator? Warto znać swoje prawa i wiedzieć, że dłużnik nie zawsze jest na straconej pozycji.
Łączna kwota zaległych płatności na koniec marca 2013 roku wyniosła 39,28 miliarda złotych i od ostatniej edycji wzrosła o 0,77 miliarda złotych, czyli o 1,99%. W tym samym czasie w całej Polsce przybyło niespełna 5 tysięcy dłużników. Dynamika przyrostu łącznej kwoty przeterminowanego zadłużenia utrzymuje się na stałym poziomie, mimo niezbyt dobrych danych z gospodarki. Liczba dłużników również rośnie wolniej niż w minionych miesiącach.
Z 18. edycji raportu InfoDług przygotowanego przez BIG InfoMonitor wynika, że przyrost liczby osób z zaległymi płatnościami jest coraz wolniejszy. Niestety łączna kwota zaległych zobowiązań stale i dynamicznie wzrasta, od sierpnia tego roku o kolejne 1,84 miliarda złotych i wynosi obecnie 34,35 miliardów złotych. Pozornie pocieszający może być fakt, że w ciągu ostatnich 9 miesięcy z list dłużników ubyło blisko 430 tysięcy osób. Część z nich spłaciła swoje zobowiązania, ale na liczebność tej grupy miała również wpływ sprzedaż portfeli zaległych płatności przez instytucje finansowe.
Wywoływanie lęku, presji psychicznej i wprowadzenie w błąd – to główne zarzuty Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wobec działań windykacyjnych Euro Banku. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na przedsiębiorcę nałożono karę ponad 1,2 mln zł.
Na koniec sierpnia 2011 roku liczba osób mających problemy z terminowych regulowaniem zobowiązań wynosi 2 079 642 – wynika z najnowszej, 17. edycji raportu InfoDług przygotowanego przez BIG InfoMonitor, firmę prowadząca Rejestr Dłużników. Grupa ta zmniejszyła się o 21 576 osób, po raz pierwszy od kiedy prowadzony jest monitoring, czyli od 4 lat. Mimo to wzrosła ogólna kwota zaległości i wynosi obecnie ponad 32,5 miliarda złotych, jednak dynamika tego wzrostu wyraźnie wyhamowuje. Istotną i pozytywną informacją jest rosnąca grupa osób, które poradziły sobie z przeterminowanym zadłużeniem, między majem a sierpniem było ich aż 162 573.
Brak określenia częstotliwości podejmowania działań windykacyjnych jest praktyką naruszającą zbiorowe interesy konsumentów - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd ustalił, że Euro Bank stosował we wzorcu umownym niedozwolone postanowienie dopuszczające podejmowanie działań windykacyjnych na koszt klienta, bez jasnego wskazania jak często może je stosować. Na bank została nałożona kara pieniężna w wysokości ponad 250 tys. zł.
50 procent więcej zawartych ugód niż w poprzednich dniach miesiąca, 66 procent więcej nowych kontaktów z dłużnikami - to efekty pierwszego ogólnopolskiego Dnia bez Długów, jakie odnotowała firma KRUK.