Regularnie wypijane niewielkie ilości alkohol, np. jednego piwa czy lampki wina, może zmniejszyć zagrożenie cukrzycą. Co istotne, prewencyjnego charakteru nie ma picie mocniejszych alkoholi.
Ulubionym napojem alkoholowym Polaków jest piwo, wynika z badania zrealizowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research. Równocześnie osoby, które wskazały ten alkohol deklarują, że czas wolny najczęściej spędzają oglądając telewizję.
Już po raz drugi został opublikowany raport z rynku whisky – unikalne źródło wiedzy na temat branży i trendów w minionym roku. Co z niego wynika? Polska bardzo dobrze się rozwija pod względem picia whisky.
Mijający rok był bardzo dobry dla szkockiej branży whisky, rosła sprzedaż i powstawały nowe destylarnie. W pierwszej połowie 2015 roku nasz kraj zanotował najwyższy wzrost importu szkockiej – wśród państw objętych rankingiem – pod względem wartościowym i ilościowy. Coraz popularniejsze stają się również inwestycje w złoty trunek, w tym w beczki whisky. Eksperci prognozują, że popularność whisky będzie systematycznie rosnąć.
W przypadku 110-letniej Agnes Fenton - jak ona sama twierdzi - za długowieczność odpowiada codzienne raczenie się napojami wyskokowymi.
Polacy coraz chętniej będą sięgali po whisky, której sprzedaż do 2016 r. wzrośnie o ponad połowę, a także po wódki smakowe. Stracą na znaczeniu za to wódki czyste. Prognozy przewidują także rosnącą popularność napojów określanych mianem „ready to drink”, czyli gotowych drinków wyprodukowanych na bazie alkoholi mocnych.