Cena za produkt oraz za litr czy kilogram – to obowiązkowe informacje, które musimy znaleźć na sklepowych półkach. Niestety, przedsiębiorcy nie zawsze przestrzegają przepisów. W 2015 roku Inspekcja Handlowa wydała 625 decyzji dotyczących nieprawidłowego informowania o cenach produktów czy usług.
Telefon dla seniora, wakacje dla seniora, konto dla seniora, pożyczka dla seniora, mieszkanie dla seniora, łazienka dla seniora, SPA dla seniorów czy wreszcie wycieczki dla seniorów lub zniżki dla seniorów w sklepach czy restauracjach. Świat współczesnego marketingu i reklamy nie zapomina o żadnej grupie społecznej czy wiekowej, w tym również o... No właśnie, o kim? O seniorach? Osobach starszych? Osobach dojrzałych? Staruszkach?
Już obecnie osoby kupujące przez internet maja więcej uprawnień niż ci, którzy kupują towary w tradycyjny sposób. A będzie tylko lepiej, ponieważ od czerwca wchodzą w życie nowe przepisy dające e-nabywcom jeszcze większe przywileje. Czy sklepy internetowe są na to przygotowane? Czego możemy od nich wymagać?
W 2012 roku rzecznicy konsumentów udzielili ponad 444 tysiące porad. Najwięcej z nich dotyczyło zakupu odzieży i obuwia. Konsumenci dość skarżyli się również na problemy z usługami telekomunikacyjnymi i finansowymi oraz zakupem sprzętu RTV i AGD.
Z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP dla firmy doradczej Goldenberry wynika, że klientów banków interesują nie tylko koszty obsługi. Spośród tych, którzy chcieliby zmienić coś w swoim banku, jednej czwartej zależałoby na wyższej jakości usług bardziej, niż na obniżeniu cen.
Koszt od... do... u zegarmistrza, brak cennika w salonie fryzjerskim, niewłaściwe oznakowanie sprzedawanych produktów - to najczęściej pojawiające się nieprawidłowości u usługodawców – wynika z najnowszej kontroli Inspekcji Handlowej przeprowadzonej na zlecenie UOKiK.
Rzetelny fachowiec to gwarancja sukcesu. Znalezienie właściwej osoby jest jednak trudne i może zabrać dużo czasu. Dlatego najlepiej szukać informacji w Internecie.
Niemal wszyscy krytykujemy poziom usług świadczonych nam codziennie przez różne podmioty. Okazuje się, że podobne problemy z ich jakością mają inni mieszkańcy Unii Europejskiej.
Kontrola przeprowadzona przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK wykazała, że aż ponad połowa usługodawców nie przestrzega prawa.