Mija właśnie pięć lat, od kiedy polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Z punktu widzenia UOKiK najważniejszymi zaletami naszego członkowstwa w UE są: obowiązek wprowadzania na rynek produktów bezpiecznych, lepsza ochrona konsumentów, zmiany udzielania pomocy publicznej, a także nowe możliwości organów chroniących konkurencję.
Święta to zwykle czas „zakupowej gorączki" i wielu, z pozoru atrakcyjnych, promocji. Ale to także okres nieprzemyślanych i podejmowanych pod presją czasu decyzji.
Długotrwała choroba, nieszczęśliwy wypadek czy niezawiniona utrata pracy - to przyczyny, które mogą stać się podstawą ogłoszenia upadłości przez konsumenta. W życie weszły właśnie nowe przepisy, które to umożliwiają.
Bezpłatnie udzielą porad prawnych, podejmą interwencję i mediację z przedsiębiorcą. Telefonicznie, przez Internet, bądź bezpośrednio w biurze - miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów w tym roku obchodzą 10 lat istnienia.
Prezes UOKiK uznała, że spółka PKP Przewozy Regionalne ogranicza prawa swoich klientów i nałożyła na przedsiębiorcę nakaz zaniechania kwestionowanej praktyki oraz karę finansową w wysokości 100 tys. złotych.
Prezes UOKiK nałożyła na Pocztę Polską blisko 7 mln zł kary za nieterminowe dostarczanie przesyłek. Karę otrzymały także firmy Aster, Dialog i Tele2, które ograniczały prawa odbiorców usług telekomunikacyjnych. Za nieuczciwe praktyki zapłacą one łącznie ponad 7 mln zł kary.
Odwołany koncert? Krajowy artysta zamiast zagranicznej gwiazdy? Organizatorzy imprez mogą okazać się dla konsumenta trudnym kontrahentem - wynika z analizy działalności agencji koncertowych przeprowadzonej przez UOKiK.
W sporze z przedsiębiorcą nie są słabszą stroną. Rzadko dochodzą jednak swoich roszczeń, często padają ofiarami nieuczciwych praktyk – wynika z badań UOKiK i praktyki Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Według prognoz w 2010 roku w Polsce liczba osób w wieku 60 lat i więcej wyniesie blisko 6,5 mln.
19 grudnia w warszawskim Pałacu Staszica odbędzie się konferencja podsumowująca pilotażową kampanię edukacyjną dla konsumentów w wieku 60+ „Bądź świadomym konsumentem”. Kampanię realizowało - na zlecenie UOKiK - Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, a jej celem było zwiększenie znajomości praw konsumenckich wśród starszych uczestników rynku.
Po co drzeć koty? – to hasło kampanii billboardowej promującej instytucję polubownych sądów konsumenckich. W trakcie jej trwania Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Inspekcja Handlowa będą zachęcać konsumentów i przedsiębiorców do szybszego, tańszego i skuteczniejszego pozasądowego rozwiązywania sporów.
Jeśli Twój bank chce przez Internet potwierdzić dane albo prosi o podanie kolejnych liczb z karty kodów – uważaj! Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ostrzega, że może to być atak wirtualnych przestępców.
ZAiKS i Stowarzyszenie Filmowców Polskich naruszyły prawo – uznała prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na organizacje nałożono kary w łącznej wysokości ponad 1,2 mln zł.
Prezes UOKiK zakończył trzy postępowania przeciwko firmom telekomunikacyjnym wprowadzającym w błąd swoich klientów. Grzywnami ukarano operatora sieci telefonii komórkowej Orange – spółkę PTK Centertel, operatora sieci telefonii komórkowej Plus – spółkę Polkomtel oraz spółkę Tele2.
Okienko pocztowe, przelew bankowy, agencja pośrednictwa finansowego – możliwości uregulowania naszych zobowiązań jest wiele. Przekonujemy się również do innych, nowych form – tak wynika z najnowszych badań UOKiK.
Dołączanie do kosmetyków ulotek informujących o ich składzie jest obowiązkiem producentów, niestety wielu z nich nie spełnia tego wymogu.