Czasem korzystamy z nich, żeby wziać udział w konkursie, zapłacić za dostęp do jakiejś usługi czy pomóc potrzebującym. Jednak z usługą Premium Rate wiązą się niekiedy wysokie koszty. Jak świadomie z niej korzystać nie narażając się na nieprzewidziane wydatki?
Co zrobić, gdy pojawiają się problemy z realizacją połączeń telefonicznych lub dostępem do Internetu? Zamiast denerwować się z tego powodu, należy zgłosić stosowną reklamację. Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej przygotowało poradnik, który pomoże znaleźć rozwiązanie w takich sytuacjach.
Nie ma chyba osoby, która nie byłaby zachęcana do wzięcia udziału w konkursie czy loterii SMS-owej. Decyzja o udziale winna być gruntownie przemyślana. Inaczej niewinnie wysłany SMS może się okazać bardzo kosztownym wydatkiem. Jak chronić się przed przykrymi niespodziankami związanymi z wysyłaniem wiadomości tekstowych na numery specjalne?
Ofiarami niektórych nieuczciwych przedstawicieli handlowych działających w imieniu i na rzecz różnych dostawców usług telekomunikacyjnych dość często padają seniorzy. Co zrobić, aby nie dać się oszukać? O czym pamiętać podczas podpisywania umowy? Odpowiedzi m.in. na te pytania dotyczące usług telekomunikacyjnych można poznać w ramach programu „Ufaj, ale sprawdzaj” organizowanego przez Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Na koniec 2009 roku liczba stacjonarnych łączy szerokopasmowych wyniosła około 5,16 milionów. Względem 2008 roku przybyło 720 tysięcy łączy, co stanowiło przyrost w wysokości 16,3 proc. względem 2008 roku - podaje raport opracowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Dostępność stacjonarnych usług szerokopasmowych w przeliczeniu na 100 mieszkańców wzrosła o 1,9 punktu procentowego w stosunku do 2008 roku i osiągnęła poziom 13,6 proc. Pomimo takiego przyrostu, Polska nadal znajduje się w europejskim ogonie, jeśli idzie o dostępność usług szerokopasmowego dostępu do Internetu.
Polska należy do grupy państw o stosunkowo niedrogim dostępie do Internetu - wynika z analizy Urzędu Komunikacji Elektronicznej. W większości przypadków oferta cenowa TP i operatora alternatywnego plasuje się na poziomie niższym względem innych ofert zasiedziałych operatorów działających na terenie Unii Europejskiej.
Użytkownicy internetowego komunikatora Gadu Gadu mogą otrzymywać interesujące informacje dotyczące poradnictwa konsumenckiego z zakresu rynku telekomunikacyjnego, jak i pracy Urzędu Komunikacji Elektronicznej, bezpośrednio na swoje GG. Wystarczy napisać wiadomość na numer GG 853.
Jak informuje Urząd Komunikacji Elektronicznej, Telekomunikacja Polska ma wkrótce wprowadzić tańszy abonament specjalnie dla osób najuboższych. Będą go mogli wykupić ci, którzy otrzymują zasiłki od ośrodka pomocy społecznej.
Tylko Słowacy płacą drożej od Polaków za szybkie, szerokopasmowe łącza internetowe. W przypadku łączy o średniej przepustowości - 512 kb/s - jesteśmy niechlubnymi liderami tej klasyfikacji - takie informacje płyną z raportu Centrum im. Adama Smitha.
Nowomianowana prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anna Streżyńska podpisała wczoraj decyzję administracyjną wprowadzającą do stosowania przez Telekomunikację Polską ofertę ramową określającą warunki dostępu do lokalnej pętli abonenckiej. Decyzja ta - zdaniem UKE - ma obniżyć wysokie ceny dostępu szerokopasmowego do Internetu.