4 lutego rusza kampania „To nie musi być wiek, to może być chłoniak”, która poświęcona jest edukacji w zakresie występowania i rozpoznawania chłoniaków. Celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że dolegliwości, które traktowane są jako typowe dla osób starszych nie zawsze są związane ze starością i mogą być wywołane przez chorobę nowotworową, która może rozwijać się podstępnie, a wczesne symptomy nie są charakterystyczne.
To jedna z najczęstszych przyczyn zgonów wśród wszystkich chorób nowotworowych. Chłoniak, bo o nim mowa, to nowotwór, na który każdego roku w naszym kraju choruje ponad 6 tys. nowych osób, a liczba zachorowań ciągle wzrasta. Diagnoza „nowotwór układu chłonnego” nie oznacza wyroku, gdyż wczesne wykrycie daje szansę na całkowite wyleczenie. Najważniejsze jest zatem zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat chłoniaka, co jest celem akcji „Mam Haka na Raka”.