„Wiadomości" TVP zanotowały najwięcej wpadek spośród telewizyjnych serwisów informacyjnych - wynika z comiesięcznego raportu „Cztery Stacje" opracowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
W pierwszym półroczu 2009 r. Polacy poświęcili na oglądanie telewizji średnio 3 godziny 42 minuty dziennie. Oznacza to, że spędzamy więcej czasu na oglądaniu telewizji. Coraz rzadziej jednak wybieramy ofertę programową czterech największych stacji - informuje TNS OBOP.
Aż 90 procent Polaków jako najważniejszą wartość życiową wskazuje rodzinę. W ciągu dnia koncentrujemy się na niej w podobnym stopniu co na… telewizji. Ponad 70 procent Polaków podobnie często spędza czas z rodziną, co ogląda telewizję.
Jedna z najpopularniejszych - i najpiękniejszych - dziennikarek telewizyjnych Grażyna Torbicka skończyła właśnie 50 lat.
Zanim - jak zwykle na wiosnę - w stacjach telewizyjnych pojawią się nowe ramówki, dom mediowy Macroscope OMD zapytał Polaków, jakie programy chcieliby oglądać. Z badania wyłączono absolutnych serialowych faworytów poszczególnych stacji, takich jak „M jak Miłość", „Samo Życie" czy „Na Wspólnej".
W poniedziałek, 2 lutego, już po raz dwunasty rozdano nagrody w plebiscycie Telekamery Tele Tygodnia. Gala odbyła się w Teatrze Polskim w Warszawie, a poprowadzili ją zdobywcy Złotych Telekamer Grażyna Torbicka i Artur Żmijewski.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP w 2008 roku osoby w wieku powyżej 65 roku życia spędzały przed telewizorem średnio 4 godziny i 44 minuty dziennie. W przypadku mężczyzn w tym wieku średni czas oglądania telewizji wyniósł 4 godziny 55 minut i był o ponad 18 minut dłuższy niż analogiczny wskaźnik dla kobiet (średnio 4 godziny 37 minut dziennie).
W 2008 roku statystyczny Polak poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny i 26 minut dziennie, czyli blisko o 7 minut więcej niż rok wcześniej. W ubiegłym roku największą widownię telewizyjną zgromadziła transmisja drugiej połowy meczu Austria – Polska podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.
Jak wynika z badania MacroFaq przeprowadzonego przez firmę OMG Metrics dla Macroscope OMD, niemal jedna trzecia Polaków za najmniej wiarygodne uważa reklamy banków.
Seriale emitowane w polskich stacjach telewizyjnych oglądają głównie kobiety – takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez AGB Nielsen Media Research na zlecenie serwisu Wirtualne Media. Spośród przeszło 30 produkcji, jakie brano pod uwagę przy tworzeniu ankiety tylko trzy są chętniej oglądane przez panów.
Z badania, jakie przeprowadzili socjologowie z Uniwersytetu w Maryland wynika, że ludzie, którzy uważają się za szczęśliwych, spędzają przed telewizorem o 20% mniej czasu, niż ci, którzy czują się nieszczęśliwi.
Z okazji Dnia Wszystkich Świętych specjalne programy przygotowała telewizja publiczna oraz stacje radiowe.
Przed telewizorem i monitorem komputera spędzamy coraz więcej czasu, zwłaszcza gdy jesteśmy już na rencie czy emeryturze, a pogoda za oknem nie zachęca do spacerów. W czasie, gdy media te są coraz bardziej dostępne, łatwo wpaść w sieci tzw. konsumpcjonizmu medialnego czyli bezmyślnego pochłaniania treści. Może więc warto zadbać o to, by czas spędzony na surfowaniu w sieci czy przed telewizorem nie był czasem zmarnowanym, ale wartościowym? O swój rozwój można przecież zadbać nawet oddając się rozrywce. Internet i telewizja nie muszą być – i nie są - jedynie źródłem "taniej rozrywki".
Rzecznik Praw Obywatelskich w wyemitowanym 7 października programie „Kropka nad i” zapowiedział, że wystąpi ze skargą do KRRiTV na skandaliczne zachowanie uczestników i jurorów dwójkowego show „Gwiazdy tańczą na lodzie”.
75 – letnia gwiazda amerykańskiej telewizji Joan Rivers została wyproszona ze studia, w którym nagrywane jest brytyjskie show „Loose Women”. Powodem były przekleństwa, których aktorka używała w rozmowie o zdobywcy Oscara Russelu Crowe.