27 października, wieku 62 lat zmarł Tadeusz Broś - polski dziennikarz telewizyjny i aktor, znany telewidzom przede wszystkim jako prowadzący "Teleferie" i "Teleranek".
Od 1 stycznia 2012 r. opłata abonamentowa za używanie odbiornika radiowego wzrośnie do 5,50 zł miesięcznie, a opłata za używanie odbiornika telewizyjnego lub radiowego i telewizyjnego do 18,50 zł miesięcznie. Przy opłacaniu abonamentu za okres dłuższy niż jeden miesiąc przysługują ulgi w opłatach. Do końca 2011 roku obowiązują jeszcze niższe stawki - 5,35 zł miesięcznie za używanie odbiornika radiowego i 17,15 zł miesięcznie za używanie odbiornika telewizyjnego lub radiowego i telewizyjnego.
W tegoroczne wakacje statystyczny Polak spędził przed telewizorem średnio 3 godziny i 5 minut - wynika z badania zrealizowanego przez TNS OBOP. Było to o 2 minuty więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Zbyt długie oglądanie telewizji jest tak samo ryzykowne dla zdrowia, jak palenie papierosów czy brak aktywności fizycznej. Telewizja znacząco zmieniła styl życia. Wraz z rozwojem nowych technologii poszerzono jej ofertę, dziś niemal każdy ma tzw. kablówkę z kilkudziesięcioma programami, a nawet rozwiązania umożliwiające nagrywanie ulubionych programów bez konieczności przebywania w tym czasie w domu. W rezultacie chętnie spędzamy czas przed telewizorem, a to może mieć negatywne skutki zdrowotne.
Wizyta prezydenta Stanów Zjednoczonych była najczęściej podejmowanym tematem w telewizyjnych serwisach informacyjnych w maju. Niewiele mniej dziennikarze mówili o beatyfikacji Jana Pawła II oraz śmierci Osamy Bin Ladena - podał „Press-Service Monitoring Mediów” w oparciu o wyniki badania „Cztery Stacje”.
Kinga Rusin i Marcin Prokop to zwycięzcy rankingu prezenterów telewizyjnych, z którymi Polacy chcieliby porozmawiać przy filiżance herbaty – wynika z raportu „Lipton. Lekkie Przyjemności Polaków”.
Arnold Schwarzenegger wraca do grania. Na razie będzie go można zobaczyć w telewizji.
W najbliższy weekend w słoweńskiej Planicy Adam Małysz odda swoje ostatnie skoki w karierze sportowej. Do tej pory telewizja publiczna zarobiła dzięki Małyszowi 272 mln złotych, a konkurs z udziałem naszego wielkiego skoczka podczas Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City przyciągnął aż 13,8 mln Polaków i był najlepiej oglądanym programem w historii pomiarów TNS OBOP.
Systematycznie zmniejsza się liczba osób, które oglądają reklamy w telewizji tak samo jak pozostałe programy, natomiast wyraźnie zwiększa się odsetek unikających reklam, wyłączających odbiornik lub przełączających go na inny kanał - wynika z badania zrealizowanego przez CBOS.
Smoleńsk, wybory i powódź to tematy, o jakich najczęściej słyszeliśmy w 2010 roku. Aż 1265 materiałów w czterech najpopularniejszych telewizyjnych serwisach informacyjnych dotyczyło katastrofy smoleńskiej – obliczył Press-Service Monitoring Mediów. To aż 8,4 proc. ich rocznego przekazu.
W ubiegłym roku osoby w wieku powyżej 60. roku życia spędziły przed telewizorem średnio 5 godzin i 15 minuty dziennie, o 1 godzinę i 33 minuty więcej niż statystyczny Polak - wynika z badania zrealizowanego przez TNS OBOP. Statystyczny senior najchętniej wybierał stacje publiczne (TVP1 i TVP 2), a wśród oferty programowej - seriale, programy informacyjne i sport.
W tym roku w okresie od 1 listopada do 26 grudnia w telewizji wyemitowano 19 tys. 773 spoty reklamowe, w których został wykorzystany motyw Mikołaja – wynika z danych opracowanych przez TNS OBOP. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów prawie 64,5 mln PLN.
Pierce Brosnan, którego kariera rozpoczęła się od tytułowej roli w serialu "Detektyw Remington Steele", wraca do telewizji.
W czasie tegorocznych wakacji - czyli w lipcu i sierpmniu statystyczny Polak spędził przed telewizorem średnio 3 godziny i 5 minut dziennie. Jest to o ponad 12 minut dłużej niż w analogicznym okresie 2009 r - wynika z raportu TNS OBOP. Jednym z powodów mogły być rozgrywane w RPA Mistrzostwa Świata w piłce nożnej, które cieszyły się największą oglądalnościa spośród wakacyjnych propozycji telewizyjnych.
Czy łatwo byłoby dziś przykuć uwagę dzieci wychowanych na kolorowych i krzykliwych kreskówkach gawędą o zwierzętach lub poradnikiem dla majsterkowiczów? Raczej nie. Dla pokolenia dzisiejszych czterdziestolatków telewizja - choć czarno-biała – wcale nie była bezbarwna, a programy łączące rozrywkę z edukacją gromadziły młodych entuzjastów przed odbiornikami.