Zaczynamy z nim dzień i zasypiamy, mając go pod ręką. Smartfon jest pierwszą rzeczą, po którą ponad połowa Polaków sięga zaraz po przebudzeniu. Aż dwie trzecie z nas deklaruje, że ostatnie chwile przed zaśnięciem spędza także ze smartfonem. Co dziesiąty badany przyznał, że... śpi ze smartfonem w łóżku. Badanie dowodzi, że większość z nas nie wyobraża sobie funkcjonowania bez tego urządzenia – ponad 40% badanych przyznaje, że zawróci do domu po zapomniany telefon, ryzykując spóźnienie do pracy.
W 2016 roku oszuści próbowali naciągnąć klientów na wysokie opłaty, wysyłając 2 mln sygnałów z egzotycznych numerów. Rok później było ich już 3,6 mln, a tylko od początku tego roku ponad 0,5 mln. Mechanizm za każdym razem jest podobny: klient otrzymuje krótkie połączenie z nieznanego numeru, a jeśli oddzwoni, naraża się na wysokie koszty. Na początku roku oszuści dzwonili do klientów Orange Polska oraz nju mobile z kubańskich numerów. Firma umorzyła oszukanym opłaty, ale zrobiła to w drodze wyjątku ze względu na świąteczny czas i dobro klientów. Na przyszłość zaleca stosowanie kilku prostych zasad bezpieczeństwa.
Orange Polska bezprawnie przedłużał umowy o świadczenie usług stacjonarnych o wiele miesięcy bez wyraźnej zgody konsumentów – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Operator został ukarany na kwotę niemal 30 mln zł. Będzie musiał również zwrócić swoim klientom niesłusznie pobrane pieniądze.
Prawie 2 miliony złotych – to najwyższa w historii kara, którą wymierzył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ukarana została firma telekomunikacyjna, która podawała się za dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego, oferując zmianę warunków umowy. W rzeczywistości konsumenci podpisywali umowy z nowym operatorem.
Od dziś w Polsce nie można już aktywować karty SIM do telefonu bez podawania swoich danych. Zarejestrować muszą się również ci, którzy karty pre-paid kupili dawno. Każdy musi zgłosić się do operatora komórkowego i wypełnić formularz.
Z wpływających do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów skarg wynika, że firma telekomunikacyjna Telefonia Polska Razem, wprowadza konsumentów w błąd, informując, że reprezentuje dotychczasowego operatora. Często przedstawiciele spółki zabierają też wszystkie podpisane przez klienta dokumenty. To kolejne ostrzeżenie konsumenckie wydane przez UOKiK.
Cena przegrywa z jakością? Okazuje się, że dla wielu osób tak właśnie jest w przypadku wyboru operatora komórkowego. Dla 41 procent respondentów cena jaką ponoszą za usługi komórkowe jest podstawowym kryterium wyboru – wynika z badania Ericsson.
Nasycenie rynku wszelkiego rodzaju usługami i ofertami firm telekomunikacyjnych sprawia, że dostawcy usług szukają coraz bardziej wymyślnych sposobów na zdobycie klienta. Jednym z częstych przykładów jest wizyta przedstawiciela handlowego lub kuriera w naszym domu, w celu przedstawienia oferty „korzystniejszej, jedynej w swoim rodzaju, dostępnej tylko dla nas, tylko teraz” – pod warunkiem jej natychmiastowego podpisania.
Urząd Komunikacji Elektronicznej wprowadza dwa nowe certyfikaty służące wyrównywaniu możliwości dostępu do usług telekomunikacyjnych. Certyfikatem Seniora oraz Certyfikatem Bez Barier zostaną wyróżnieni przedsiębiorcy telekomunikacyjni, którzy zaoferują osobom starszym i niepełnosprawnym specjalną obsługę lub przygotują dla nich wyjątkową ofertę handlową. Może to być na przykład specjalna taryfa, łatwy w obsłudze aparat telefoniczny, czy oprogramowanie umożliwiające bezpieczne korzystanie z Internetu.
Niemal połowę naszego życia na jawie spędzamy patrząc na ekran komputerów, telewizorów i rozmawiając przez telefon. Przeciętny dorosły jest aktywny przez 15 godzin i 45 minut w ciągu dnia, z czego 45 procent czasu poświęca na gadżety, wynika z badań.
Na koniec 2009 roku liczba stacjonarnych łączy szerokopasmowych wyniosła około 5,16 milionów. Względem 2008 roku przybyło 720 tysięcy łączy, co stanowiło przyrost w wysokości 16,3 proc. względem 2008 roku - podaje raport opracowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Dostępność stacjonarnych usług szerokopasmowych w przeliczeniu na 100 mieszkańców wzrosła o 1,9 punktu procentowego w stosunku do 2008 roku i osiągnęła poziom 13,6 proc. Pomimo takiego przyrostu, Polska nadal znajduje się w europejskim ogonie, jeśli idzie o dostępność usług szerokopasmowego dostępu do Internetu.
Polska należy do grupy państw o stosunkowo niedrogim dostępie do Internetu - wynika z analizy Urzędu Komunikacji Elektronicznej. W większości przypadków oferta cenowa TP i operatora alternatywnego plasuje się na poziomie niższym względem innych ofert zasiedziałych operatorów działających na terenie Unii Europejskiej.
Młodzi, niezależni, zamożni karierowicze, często aktywnie poszukujący partnerów i bez zobowiązań rodzinnych - tak media i kultura popularna przedstawiają przeciętnych mieszkańców wielkiego miasta. Można to jednak uznać za krzywdzący stereotyp, ponieważ według danych Głównego Urzędu Statystycznego w miastach mieszka ponad 3 miliony osób po 65. roku życia. Seniorzy i seniorki chcą być równoprawnymi i aktywnymi mieszkańcami dużych miast oraz korzystać z takich samych udogodnień, jak osoby kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt lat od nich młodsze. Jednak czy metropolie są przyjazne seniorom?
W warszawskim klubie Dekada odbyła się dziewiąta Gala „Mobile Internet”. Podczas uroczystości rozdano „Wirtualne Telefony” - nagrody za wybitne produkty i usługi wprowadzone na rynek w 2009 roku. Statuetka w kategorii Debiut Roku 2009 trafiła do firmy Emporia Telecom, którą wyróżniono za dostrzeżenie potrzeb seniorów.
Komisja Europejska oraz Parlament Europejski uzgodniły założenia reformy usług na rynku telekomunikacyjnym Unii Europejskiej. Nowe przepisy mają wejść w życie już w przyszłym roku.Podstawowe założenia reformy to: zmiana operatora telefonu komórkowego w ciągu jednego dnia przy zachowaniu tego samego numeru, szybki internet bezpieczny dla dzieci i czytelne zasady mówiące kiedy można zablokować dostęp do sieci.