W 2016 roku oszuści próbowali naciągnąć klientów na wysokie opłaty, wysyłając 2 mln sygnałów z egzotycznych numerów. Rok później było ich już 3,6 mln, a tylko od początku tego roku ponad 0,5 mln. Mechanizm za każdym razem jest podobny: klient otrzymuje krótkie połączenie z nieznanego numeru, a jeśli oddzwoni, naraża się na wysokie koszty. Na początku roku oszuści dzwonili do klientów Orange Polska oraz nju mobile z kubańskich numerów. Firma umorzyła oszukanym opłaty, ale zrobiła to w drodze wyjątku ze względu na świąteczny czas i dobro klientów. Na przyszłość zaleca stosowanie kilku prostych zasad bezpieczeństwa.
Orange Polska bezprawnie przedłużał umowy o świadczenie usług stacjonarnych o wiele miesięcy bez wyraźnej zgody konsumentów – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Operator został ukarany na kwotę niemal 30 mln zł. Będzie musiał również zwrócić swoim klientom niesłusznie pobrane pieniądze.
Prawie 2 miliony złotych – to najwyższa w historii kara, którą wymierzył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ukarana została firma telekomunikacyjna, która podawała się za dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego, oferując zmianę warunków umowy. W rzeczywistości konsumenci podpisywali umowy z nowym operatorem.
Od soboty 30 kwietnia 2016 r. nastąpi ujednolicenie i obniżenie kosztów połączeń pomiędzy krajami Unii Europejskiej, dzięki temu za połączenia roamingowe możemy płacić mniej. Za niewiele ponad rok opłaty roamingowe znikną, a za rozmowy w obrębie Unii będziemy płacić tyle samo, co za połączenia w kraju.
Z wpływających do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów skarg wynika, że firma telekomunikacyjna Telefonia Polska Razem, wprowadza konsumentów w błąd, informując, że reprezentuje dotychczasowego operatora. Często przedstawiciele spółki zabierają też wszystkie podpisane przez klienta dokumenty. To kolejne ostrzeżenie konsumenckie wydane przez UOKiK.
Telefonia tradycyjna to wymierająca technologia, wypierana przez dynamiczny rozwój telefonii mobilnej – wskazują wyniki sondażu przeprowadzonego na zlecenie firmy Interactive Intelligence.