Jak wygląda przyszłość telefonii komórkowej w starzejącym się społeczeństwie? Jakie potrzeby mają starsi ludzie? Jakie są ich wymagania wobec produktów?
17 proc. osób uczestniczących w badaniu PBS wykonanym na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej zamierza w najbliższym czasie zmienić operatora obsługującego domowe telefony stacjonarne. Ponad jedna trzecia badanych w ogóle nie bierze pod uwagę innego operatora, co oznacza, że może zrezygnować z używania telefonu stacjonarnego.
Dzwoniąc z telefonu stacjonarnego na numer miejscowy, międzystrefowy, do sieci komórkowej czy teleinformatycznej, nie musimy już wybierać na początku cyfry „0". Zmiana sposobu wybierania numerów wynika z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 28 lutego 2008 r. i dostosowują się do niego wszyscy operatorzy.
Komisja Europejska oraz Parlament Europejski uzgodniły założenia reformy usług na rynku telekomunikacyjnym Unii Europejskiej. Nowe przepisy mają wejść w życie już w przyszłym roku.Podstawowe założenia reformy to: zmiana operatora telefonu komórkowego w ciągu jednego dnia przy zachowaniu tego samego numeru, szybki internet bezpieczny dla dzieci i czytelne zasady mówiące kiedy można zablokować dostęp do sieci.
Telekomunikacja Polska oferuje osobom niepełnosprawnym szereg udogodnień, m.in. 50 proc. ulgi na abonament telefoniczny oraz specjalne faktury dla niewidomych i niedowidzących. Zapewnia też telefony i sprzęt dostosowany do potrzeb niedosłyszących.
Prezes UOKiK zakończył trzy postępowania przeciwko firmom telekomunikacyjnym wprowadzającym w błąd swoich klientów. Grzywnami ukarano operatora sieci telefonii komórkowej Orange – spółkę PTK Centertel, operatora sieci telefonii komórkowej Plus – spółkę Polkomtel oraz spółkę Tele2.
Jak informuje Urząd Komunikacji Elektronicznej, Telekomunikacja Polska ma wkrótce wprowadzić tańszy abonament specjalnie dla osób najuboższych. Będą go mogli wykupić ci, którzy otrzymują zasiłki od ośrodka pomocy społecznej.
Wielu osobom trudno wyobrazić sobie codzienne życie bez telefonu komórkowego. Jednak biorąc pod uwagę przeprowadzone niedawno badania, warto zachować rozwagę w korzystaniu z osiągnięć techniki.
Regularne kontrolowanie stanu zdrowia to najlepsza profilaktyka oraz szansa na szybkie wykrycie niepokojących objawów. Możliwe, że dzięki najnowszemu wynalazkowi dbanie o zdrowie stanie się łatwiejsze.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił automatyczny, telefoniczny system informacyjny IVR. System ten jest czynny przez 24 godziny na dobę i we wszystkie dni w roku. Umożliwia uzyskanie aktualnych informacji dotyczących na przykład wysokości świadczeń i składek, zmian w systemie ubezpieczeń społecznych, koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
Telefon wykorzystujący przewodnictwo kostne przeznaczony jest przede wszystkim dla osób dotkniętych niedosłuchem przewodzeniowym i noszących aparaty słuchowe.
Połowa dorosłych Polaków (51 proc.) ma w swoim gospodarstwie domowym komputer osobisty. Dostęp do internetu w domu ma dwie piąte ogółu ankietowanych (40 proc.), czyli większość posiadaczy komputerów osobistych. Niestety najstarsi posiadacze komputerów najrzadziej ich używają – wynika z badań CBOS.
W 92 proc. polskich gospodarstw domowych jest co najmniej jeden telefon stacjonarny lub komórkowy - wynika z badań ankietowych zleconych przez Dyrektoriat Generalny ds. Społeczeństwa Informacyjnego i Mediów Komisji Europejskiej. Średnia dla 27 krajów Unii to 95 procent - podaje "Gazeta Prawna".
Firma NTT DoCoMo zaprezentowała telefon komórkowy, który skierowany jest głownie do osób starszych, ze słabszym słuchem i wzrokiem.
Święta, święta i po świętach. Czas na podsumowania. Nawet w tak magicznym okresie Polacy nie mogą obyć się bez najnowszych osiągnięć techniki. Nie wyobrażamy sobie świąt bez telewizora, komórki czy komputera.