Oszuści wymyślili nową metodę wyłudzania pieniędzy - ostrzegają policjanci z komendy głównej. Zaczyna się niewinnie, od puszczenia pojedynczego sygnału na telefon komórkowy. Osoba oddzwaniająca na wskazany numer nie wie, że wykonuje drogie połączenie typu Premium, którego stawka wg cennika jest bardzo wysoka. W ten sposób oszuści jednorazowo mogą wyłudzić kilkadziesiąt, a nawet kilkaset złotych.
Jeśli standard życia mierzyć jedynie wskaźnikiem posiadanych dóbr i przedmiotów, to można powiedzieć, że w ostatnich latach poprawa poziomu życia w Polsce jest bardzo wyraźna - wynika z badania CBOS. Polacy się bogacą – z jednej strony stać ich na coraz więcej, z drugiej zaś wiele dóbr tanieje i są coraz bardziej dostępne.
Urząd Komunikacji Elektronicznej wprowadza dwa nowe certyfikaty służące wyrównywaniu możliwości dostępu do usług telekomunikacyjnych. Certyfikatem Seniora oraz Certyfikatem Bez Barier zostaną wyróżnieni przedsiębiorcy telekomunikacyjni, którzy zaoferują osobom starszym i niepełnosprawnym specjalną obsługę lub przygotują dla nich wyjątkową ofertę handlową. Może to być na przykład specjalna taryfa, łatwy w obsłudze aparat telefoniczny, czy oprogramowanie umożliwiające bezpieczne korzystanie z Internetu.
Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada zdecydowana większość Polaków - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy posiada 32,6% respondentów. Nieco ponad połowa badanych użytkuje tylko telefon komórkowy. Co dziesiąta osoba posiada sam telefon stacjonarny. Tylko 5,6% ankietowanych nie posiada żadnego aparatu.
Fundacja Świętego Mikołaja - od ponad 11 lat wspierająca m.in. rodzinne domy dziecka, rodziny zastępcze, uzdolnioną młodzież oraz mamy na rynku pracy - we współpracy z Fundacją „Dzieciom w Potrzebie" rozpoczęła akcję zbiórki starego sprzętu telefonicznego. Dzięki zebranym zużytym telefonom komórkowym fundacje pozyskają środki na kontynuowanie i rozwój swoich programów pomocy społecznej.
Fundacja Lux Veritatis wypowiedziała umowę o współpracy z firmą CenterNet S.A., w zakresie prowadzenia projektu telefonii komórkowej wRodzinie. Jak oświadcza Fundacja, wypowiedzenie tej umowy i zakończenie współpracy spowodowane zostało nie spełnieniem przez CenterNet warunków do których firma ta zobowiązała się w umowie.
Dobiega końca proces zmian w dotychczasowym sposobie wybierania numerów polegający na likwidacji prefiksu krajowego w prezentacji numeru i ze schematu wybierania. Od jutra następuje całkowita likwidacja cyfry „0" ze schematu wybierania, przy czym do 15 stycznia 2011 r. w przypadku wybrania cyfry „0" operatorzy powinni jeszcze zapewnić bezpłatną automatyczną informację słowną o zmianach, po której połączenie zostanie rozłączone.
Polskim rodzinom żyje się obecnie znacznie lepiej niż przed czterema laty. Polacy gromadzą w swoich domach coraz więcej dóbr i przedmiotów stanowiących niekwestionowane udogodnienia cywilizacyjne - wynika z badania CBOS.
Młodzi, niezależni, zamożni karierowicze, często aktywnie poszukujący partnerów i bez zobowiązań rodzinnych - tak media i kultura popularna przedstawiają przeciętnych mieszkańców wielkiego miasta. Można to jednak uznać za krzywdzący stereotyp, ponieważ według danych Głównego Urzędu Statystycznego w miastach mieszka ponad 3 miliony osób po 65. roku życia. Seniorzy i seniorki chcą być równoprawnymi i aktywnymi mieszkańcami dużych miast oraz korzystać z takich samych udogodnień, jak osoby kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt lat od nich młodsze. Jednak czy metropolie są przyjazne seniorom?
W warszawskim klubie Dekada odbyła się dziewiąta Gala „Mobile Internet”. Podczas uroczystości rozdano „Wirtualne Telefony” - nagrody za wybitne produkty i usługi wprowadzone na rynek w 2009 roku. Statuetka w kategorii Debiut Roku 2009 trafiła do firmy Emporia Telecom, którą wyróżniono za dostrzeżenie potrzeb seniorów.
Jak wygląda przyszłość telefonii komórkowej w starzejącym się społeczeństwie? Jakie potrzeby mają starsi ludzie? Jakie są ich wymagania wobec produktów?
17 proc. osób uczestniczących w badaniu PBS wykonanym na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej zamierza w najbliższym czasie zmienić operatora obsługującego domowe telefony stacjonarne. Ponad jedna trzecia badanych w ogóle nie bierze pod uwagę innego operatora, co oznacza, że może zrezygnować z używania telefonu stacjonarnego.
Dzwoniąc z telefonu stacjonarnego na numer miejscowy, międzystrefowy, do sieci komórkowej czy teleinformatycznej, nie musimy już wybierać na początku cyfry „0". Zmiana sposobu wybierania numerów wynika z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 28 lutego 2008 r. i dostosowują się do niego wszyscy operatorzy.
Komisja Europejska oraz Parlament Europejski uzgodniły założenia reformy usług na rynku telekomunikacyjnym Unii Europejskiej. Nowe przepisy mają wejść w życie już w przyszłym roku.Podstawowe założenia reformy to: zmiana operatora telefonu komórkowego w ciągu jednego dnia przy zachowaniu tego samego numeru, szybki internet bezpieczny dla dzieci i czytelne zasady mówiące kiedy można zablokować dostęp do sieci.
Telekomunikacja Polska oferuje osobom niepełnosprawnym szereg udogodnień, m.in. 50 proc. ulgi na abonament telefoniczny oraz specjalne faktury dla niewidomych i niedowidzących. Zapewnia też telefony i sprzęt dostosowany do potrzeb niedosłyszących.