Nie ma chyba osoby, która nie byłaby zachęcana do wzięcia udziału w konkursie czy loterii SMS-owej. Decyzja o udziale winna być gruntownie przemyślana. Inaczej niewinnie wysłany SMS może się okazać bardzo kosztownym wydatkiem. Jak chronić się przed przykrymi niespodziankami związanymi z wysyłaniem wiadomości tekstowych na numery specjalne?
Stowarzyszenie „mali bracia Ubogich” uruchomiło Telefon Zaufania dla osób starszych, potrzebujących wsparcia psychologicznego. Inicjatywie przyświeca motto: „Troski i kłopoty dzielone z drugim człowiekiem maleją o połowę”. Partnerem merytorycznym Telefonu są eksperci Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Ofiarami niektórych nieuczciwych przedstawicieli handlowych działających w imieniu i na rzecz różnych dostawców usług telekomunikacyjnych dość często padają seniorzy. Co zrobić, aby nie dać się oszukać? O czym pamiętać podczas podpisywania umowy? Odpowiedzi m.in. na te pytania dotyczące usług telekomunikacyjnych można poznać w ramach programu „Ufaj, ale sprawdzaj” organizowanego przez Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Powszechnie wiadomo, jak ważny w skutecznej komunikacji jest język ciała. Z powodu określonej postawy i nieświadomie stosowanych gestów można kogoś do siebie zrazić lub zyskać czyjeś wsparcie. Warto więc pamiętać o kilku zasadach, bo błędy popełniane w trakcie konwersacji mogą skutkować niezrozumieniem i niechęcią ze strony osób, których sympatię chcielibyśmy zdobyć.
Laptopy, tablety, smartfony towarzyszą swoim użytkownikom wszędzie, stając się integralną częścią ich codziennego życia. I tak, jak dla niektórych „bycie offline” nie stanowi żadnego problemu, dla innych może być sporym wyzwaniem. Na ratunek „uzależnionym” przychodzą touroperatorzy, który w swoich ofertach proponują wyjazdy gwarantujące wypoczynek od ciągłej obecności w sieci. W grupie ratujących znajdują się również restauratorzy oraz (paradoksalnie) twórcy specjalnych aplikacji.
„Detoks technologiczny", czy też „cyber odwyk", to obecnie jeden z najmodniejszych trendów. Ma polegać odcięciu się lub ograniczeniu do minimum dostępu do urządzeń typu komputer, telefon komórkowy czy tablet. Jednak czy błogi odpoczynek musi oznaczać całkowite odcięcie od sieci?
Odesłanie wiadomości oznaczało uczestnictwo w konkursie i otrzymywanie płatnych smsów do dnia jego zakończenia lub przesłania rezygnacji – to jedna z zasad konkursu Czy stałeś się dzisiaj Milionerem organizowanego na zlecenie Polskiej Telefonii Cyfrowej. Za nierzetelne informowanie o warunkach loterii UOKiK nałożył na przedsiębiorcę karę ponad 21 mln zł.
29 groszy za minutę do wszystkich – to hasło reklamowe operatora sieci Plus, które zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Za wprowadzanie konsumentów w błąd na operatora została nałożona kara blisko 1,86 mln zł.
Raport zrealizowany w ramach kampanii „Masz komórkę, masz swoje prawa” pokazuje, że 80% Polaków twierdzi, iż zna warunki umowy, jaką zawarli z operatorem. Czy jednak deklaracja ta jest jednoznaczna z posiadaniem faktycznej wiedzy na temat regulaminów usług? Na pytania dotyczące praw i obowiązków użytkowników telefonów komórkowych odpowiada radca prawny Tomasz Grabarek – ekspert kampanii „Masz komórkę, masz swoje prawa”.
Seniorzy oczekują od telefonów komórkowych prostej obsługi i wyłącznie podstawowych funkcji, bo tych bardziej zaawansowanych po prostu nie używają - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Emporia Telecom.
Oszuści wymyślili nową metodę wyłudzania pieniędzy - ostrzegają policjanci z komendy głównej. Zaczyna się niewinnie, od puszczenia pojedynczego sygnału na telefon komórkowy. Osoba oddzwaniająca na wskazany numer nie wie, że wykonuje drogie połączenie typu Premium, którego stawka wg cennika jest bardzo wysoka. W ten sposób oszuści jednorazowo mogą wyłudzić kilkadziesiąt, a nawet kilkaset złotych.
Jeśli standard życia mierzyć jedynie wskaźnikiem posiadanych dóbr i przedmiotów, to można powiedzieć, że w ostatnich latach poprawa poziomu życia w Polsce jest bardzo wyraźna - wynika z badania CBOS. Polacy się bogacą – z jednej strony stać ich na coraz więcej, z drugiej zaś wiele dóbr tanieje i są coraz bardziej dostępne.
Urząd Komunikacji Elektronicznej wprowadza dwa nowe certyfikaty służące wyrównywaniu możliwości dostępu do usług telekomunikacyjnych. Certyfikatem Seniora oraz Certyfikatem Bez Barier zostaną wyróżnieni przedsiębiorcy telekomunikacyjni, którzy zaoferują osobom starszym i niepełnosprawnym specjalną obsługę lub przygotują dla nich wyjątkową ofertę handlową. Może to być na przykład specjalna taryfa, łatwy w obsłudze aparat telefoniczny, czy oprogramowanie umożliwiające bezpieczne korzystanie z Internetu.
Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada zdecydowana większość Polaków - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Zarówno telefon stacjonarny, jak i komórkowy posiada 32,6% respondentów. Nieco ponad połowa badanych użytkuje tylko telefon komórkowy. Co dziesiąta osoba posiada sam telefon stacjonarny. Tylko 5,6% ankietowanych nie posiada żadnego aparatu.
Fundacja Świętego Mikołaja - od ponad 11 lat wspierająca m.in. rodzinne domy dziecka, rodziny zastępcze, uzdolnioną młodzież oraz mamy na rynku pracy - we współpracy z Fundacją „Dzieciom w Potrzebie" rozpoczęła akcję zbiórki starego sprzętu telefonicznego. Dzięki zebranym zużytym telefonom komórkowym fundacje pozyskają środki na kontynuowanie i rozwój swoich programów pomocy społecznej.