Nie wyobrażamy sobie obecnie życia bez wielu gadżetów elektronicznych: telefonów, tabletów, aparatów, konsol do gier. Zazwyczaj zakup takiego sprzętu łączy się ze znacznym kosztem. W jaki sposób więc możemy zadbać o te przedmioty tak, by służyły nam jak najdłużej?
Wirtualny operator Virgin Mobile uruchomił nowy plan taryfowy, który przewiduje odpłatność w wysokości 0 złotych. W jego ramach można korzystać z określonej puli połączeń, SMS-ów oraz z pakietu danych.
Telefon dla seniora, wakacje dla seniora, konto dla seniora, pożyczka dla seniora, mieszkanie dla seniora, łazienka dla seniora, SPA dla seniorów czy wreszcie wycieczki dla seniorów lub zniżki dla seniorów w sklepach czy restauracjach. Świat współczesnego marketingu i reklamy nie zapomina o żadnej grupie społecznej czy wiekowej, w tym również o... No właśnie, o kim? O seniorach? Osobach starszych? Osobach dojrzałych? Staruszkach?
Polacy płacą dość wysokie rachunki telefoniczne. Jak wynika z badania jakie TNS Polska przeprowadziło na zlecenie Krajowego Rejestru Długów, wysokość abonamentu telefonicznego wynosi średnio 98 złotych. Przy czym wartość co dziesiątego rachunku przekracza 193 złote. Z kolei co piąty z nas co miesiąc wydaje do 40 złotych na telefon, co wiązać może się zarówno z popularnością tak zwanych kart przedpłaconych, jak i poszukiwaniem jak najmniej obciążających finansowo ofert. Pomimo tego, że operatorzy prześcigają się w dostosowaniu ich wysokości do oczekiwań konsumentów, wartość nieopłaconych rachunków sukcesywnie rośnie. Średnia kwota windykowana z tytułu zadłużenia telekomunikacyjnego przez Kaczmarski Inkasso wynosi 844 złote.
Czasem korzystamy z nich, żeby wziać udział w konkursie, zapłacić za dostęp do jakiejś usługi czy pomóc potrzebującym. Jednak z usługą Premium Rate wiązą się niekiedy wysokie koszty. Jak świadomie z niej korzystać nie narażając się na nieprzewidziane wydatki?
Prosty chwyt w ostatnim czasie ponownie jest wykorzystywany przez oszustów - alarmuje Urząd Komunikacji Elektronicznej. Sprawa dotyczy metody oszukiwania abonentów, najczęściej sieci telefonii komórkowych, poprzez wykorzystywanie ich skłonności do oddzwaniania na nieodebrane połączenia. Takie połączenia przychodzą często w godzinach wieczornych i w nocy, co jest celowym działaniem, aby skłonić użytkownika do oddzwonienia. Mechanizm działania samego procederu jest stosunkowo prosty i opiera się przede wszystkim na nieuwadze czy nadmiernym zaufaniu samego użytkownika.
"Troski i kłopoty dzielone z drugim człowiekiem maleją o połowę" to motto Telefonu Zaufania dla osób starszych. Od kwietnia Telefon rozszerza godziny funkcjonowania.
System przywoławczy teleopieki w prosty sposób pozwala na natychmiastowe wezwanie pomocy do osoby starszej - wystarczy naciśnięcie jednego przycisku na nadajniku. W Sopocie, gdzie wdrożono to rozwiązanie, podsumowano właśnie roczny pilotaż tego systemu adresowanego do osób starszych i samotnych, które korzystają ze wsparcia Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Co zrobić, gdy pojawiają się problemy z realizacją połączeń telefonicznych lub dostępem do Internetu? Zamiast denerwować się z tego powodu, należy zgłosić stosowną reklamację. Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej przygotowało poradnik, który pomoże znaleźć rozwiązanie w takich sytuacjach.
Żyjemy w nieustannym biegu, stąd wielu z nas w czasie jazdy samochodem sięga po telefon komórkowy, choć grozi za to mandat. Często nie zdajemy sobie sprawy, że telefon komórkowy może mieć podobny wpływ na kierowcę jak alkohol. Zaangażowani w rozmowę telefoniczną mamy wolniejszą reakcję, obniżamy swoją czujność na drodze. By jeździć bezpiecznie nie trzeba jednak wcale rezygnować z telefonu komórkowego w aucie.
Nie ma chyba osoby, która nie byłaby zachęcana do wzięcia udziału w konkursie czy loterii SMS-owej. Decyzja o udziale winna być gruntownie przemyślana. Inaczej niewinnie wysłany SMS może się okazać bardzo kosztownym wydatkiem. Jak chronić się przed przykrymi niespodziankami związanymi z wysyłaniem wiadomości tekstowych na numery specjalne?
Stowarzyszenie „mali bracia Ubogich” uruchomiło Telefon Zaufania dla osób starszych, potrzebujących wsparcia psychologicznego. Inicjatywie przyświeca motto: „Troski i kłopoty dzielone z drugim człowiekiem maleją o połowę”. Partnerem merytorycznym Telefonu są eksperci Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Ofiarami niektórych nieuczciwych przedstawicieli handlowych działających w imieniu i na rzecz różnych dostawców usług telekomunikacyjnych dość często padają seniorzy. Co zrobić, aby nie dać się oszukać? O czym pamiętać podczas podpisywania umowy? Odpowiedzi m.in. na te pytania dotyczące usług telekomunikacyjnych można poznać w ramach programu „Ufaj, ale sprawdzaj” organizowanego przez Centrum Informacji Konsumenckiej Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Powszechnie wiadomo, jak ważny w skutecznej komunikacji jest język ciała. Z powodu określonej postawy i nieświadomie stosowanych gestów można kogoś do siebie zrazić lub zyskać czyjeś wsparcie. Warto więc pamiętać o kilku zasadach, bo błędy popełniane w trakcie konwersacji mogą skutkować niezrozumieniem i niechęcią ze strony osób, których sympatię chcielibyśmy zdobyć.
Laptopy, tablety, smartfony towarzyszą swoim użytkownikom wszędzie, stając się integralną częścią ich codziennego życia. I tak, jak dla niektórych „bycie offline” nie stanowi żadnego problemu, dla innych może być sporym wyzwaniem. Na ratunek „uzależnionym” przychodzą touroperatorzy, który w swoich ofertach proponują wyjazdy gwarantujące wypoczynek od ciągłej obecności w sieci. W grupie ratujących znajdują się również restauratorzy oraz (paradoksalnie) twórcy specjalnych aplikacji.