Regulacje unijne sprawiły, że za wakacyjne rozmowy w krajach UE po raz pierwszy klienci telekomów zapłacą jak w ojczyźnie. Jest więc szansa, że miłośnicy zagranicznych urlopów i telefonicznych pogaduszek rzadziej będą trafiali do Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Aktualnie w bazie jest blisko 302 tys. dłużników telekomów. Przeciętny dług wynosi 2 357 zł, ale rekordzista ma na minusie rachunki telefoniczne o wartości 189,5 tys. zł. Całość zaległości przekracza 711 mln złotych – wynika z danych BIG InfoMonitor.
Nowe technologie ułatwiają życie, pomagają się rozwijać i utrzymać zdolności poznawcze na wysokim poziomie. Mogą mieć też i negatywne efekty dla naszych możliwości kognitywnych.
W Krajowym Rejestrze Długów widnieje ponad 354 tys. osób, które mają blisko 488 tys. niezapłaconych rachunków telefonicznych. Ich łączna wartość, to ponad 822 mln zł. Największe zaległości mają mieszkańcy małych miasteczek i wsi.
Telefony komórkowe to prywatne bazy danych. Przechowujemy w nich zdjęcia, wiadomości SMS, adresy, a nawet dokumenty. Kradzież lub zgubienie smartfona jest zatem ogromną stratą, a także niebezpieczeństwem. Jak więc go zabezpieczyć? Kilka poniższych rad ułatwi ochronę telefonu.
Ile czasu minie, zanim posiadacz smartfona sięgnie po niego, gdy musi na coś poczekać – czy to na jakieś spotkanie, czy na wizytę u lekarza: dwie minuty, trzy? Podczas badania przeprowadzonego przez Uniwersytet w Würzburgu i Uniwersytet Nottingham Trent na zlecenie Kaspersky Lab uczestnicy, którzy zostali sami w poczekalni, sięgali po swojego smartfona średnio już po 44 sekundach. Mężczyznom nie udało się wytrzymać nawet połowy tego czasu i przeciętnie czekali tylko 21 sekund, podczas gdy u kobiet czas ten wynosił 57 sekund.
Ponad połowa Polaków (60%) deklaruje, że korzysta z telefonu przynajmniej raz na godzinę lub nawet co kilka, kilkanaście minut. Tylko co czwarty ankietowany uważa, że robi to najwyżej kilka razy dziennie, a zaledwie 13% bierze do ręki telefon raz lub dwa razy dziennie. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez PAYBACK, co trzeci Polak nie jest w stanie rozstać się ze swoim telefonem na 24 godziny.
Rozmowa przez telefon w trakcie prowadzenia samochodu może nieść za sobą nie tylko kosztowne, ale tragiczne konsekwencje. Tylko w 2014 roku, co czwarty wypadek spowodowany był używaniem telefonu w czasie jazdy – wynika ze statystyk policyjnych. 200 zł mandatu i 5 punktów karnych, utrata prawa jazdy i ryzyko spowodowania poważnych zdarzeń na drodze – to skutki rozmów telefonicznych w czasie prowadzenia auta.
Wyjechałeś na weekend za miasto bez dostępu do prądu? Będąc w podróży uświadomiłeś sobie, że kraj, w którym jesteś, ma inne wtyczki do prądu? W takich sytuacjach bez wątpienia warto znać triki, które znacząco wydłużą czas działania baterii w telefonie.
Z racji posiadania wielu gadżetów elektronicznych coraz więcej osób decyduje się na zakup PowerBanku. Czym się kierować przy wyborze tego typu sprzętów, aby produkt służył nam długo i nie uszkodził telefonu lub tabletu?
Chyba każdemu klientowi banku zdarzyło się odebrać telefon od konsultanta proponującego nowe produkty czy specjalne oferty. Mimo że takie rozmowy bywają męczące, czasami warto dokładniej zapoznać się z propozycjami, bowiem mogą okazać się dla nas korzystne. Aby jednak ustrzec się przed ewentualnymi oszustami, powinniśmy pamiętać o zasadach bezpieczeństwa, których należy przestrzegać. Eksperci Expandera podpowiadają, na co zwrócić uwagę, o co warto zapytać konsultanta oraz co powinno wzbudzić naszą czujność.
Nie wyobrażamy sobie obecnie życia bez wielu gadżetów elektronicznych: telefonów, tabletów, aparatów, konsol do gier. Zazwyczaj zakup takiego sprzętu łączy się ze znacznym kosztem. W jaki sposób więc możemy zadbać o te przedmioty tak, by służyły nam jak najdłużej?
Wirtualny operator Virgin Mobile uruchomił nowy plan taryfowy, który przewiduje odpłatność w wysokości 0 złotych. W jego ramach można korzystać z określonej puli połączeń, SMS-ów oraz z pakietu danych.
Telefon dla seniora, wakacje dla seniora, konto dla seniora, pożyczka dla seniora, mieszkanie dla seniora, łazienka dla seniora, SPA dla seniorów czy wreszcie wycieczki dla seniorów lub zniżki dla seniorów w sklepach czy restauracjach. Świat współczesnego marketingu i reklamy nie zapomina o żadnej grupie społecznej czy wiekowej, w tym również o... No właśnie, o kim? O seniorach? Osobach starszych? Osobach dojrzałych? Staruszkach?
Polacy płacą dość wysokie rachunki telefoniczne. Jak wynika z badania jakie TNS Polska przeprowadziło na zlecenie Krajowego Rejestru Długów, wysokość abonamentu telefonicznego wynosi średnio 98 złotych. Przy czym wartość co dziesiątego rachunku przekracza 193 złote. Z kolei co piąty z nas co miesiąc wydaje do 40 złotych na telefon, co wiązać może się zarówno z popularnością tak zwanych kart przedpłaconych, jak i poszukiwaniem jak najmniej obciążających finansowo ofert. Pomimo tego, że operatorzy prześcigają się w dostosowaniu ich wysokości do oczekiwań konsumentów, wartość nieopłaconych rachunków sukcesywnie rośnie. Średnia kwota windykowana z tytułu zadłużenia telekomunikacyjnego przez Kaczmarski Inkasso wynosi 844 złote.
Czasem korzystamy z nich, żeby wziać udział w konkursie, zapłacić za dostęp do jakiejś usługi czy pomóc potrzebującym. Jednak z usługą Premium Rate wiązą się niekiedy wysokie koszty. Jak świadomie z niej korzystać nie narażając się na nieprzewidziane wydatki?