Polacy są raczej zadowoleni z usług telekomunikacyjnych, a ponad połowa zauważyła w tej branży zmiany na lepsze - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Badani najlepiej ocenili rynek telefonii komórkowej, najsłabiej zaś rynek telefonii stacjonarnej oraz Internetu. Najbardziej pożądaną zmianą jest obniżka cen.
Telefonia tradycyjna to wymierająca technologia, wypierana przez dynamiczny rozwój telefonii mobilnej – wskazują wyniki sondażu przeprowadzonego na zlecenie firmy Interactive Intelligence.
Ericsson Consumer Lab ustalił, że w ciągu ostatnich 3 lat do korzystania z telefonów komórkowych najbardziej przekonały się osoby powyżej 50. roku życia, określone w badaniu jako „Tradycjonaliści".
6 lipca weszło w życie rozporządzenie Ministra Infrastruktury, które rozszerza uprawnienia abonentów telefonów w przypadku zmiany dostawcy usług. Od poniedziałku mogą oni bezpłatnie przenieść numer telefonu, a cała procedura ma być znacznie prostsza, niż dotąd.
Z badań przeprowadzonych przez Ericsson wynika, że ponad 25% Polaków zrezygnowało już z telefonu stacjonarnego. Telefon komórkowy posiada obecnie 72% obywateli naszego kraju, 46% jest w posiadaniu obydwu urządzeń, zaledwie 19% korzysta jedynie z aparatu stacjonarnego.
W najbliższym czasie należy oczekiwać obniżek cen rozmów z sieci stacjonarnych do komórkowych - twierdzi "Gazeta Prawna. Od 1 maja obowiązują niższe i jednolite przez całą dobę stawki za kończenie połączeń w sieciach komórkowych, których operatorami są PTK Centertel, Polkomtel i PTC.