Trudno dziś żyć bez telefonu komórkowego, służy nie tylko do przeprowadzania rozmów, ale i pisania sms-ów, emaili, surfowania w Internecie, a nawet jako zabawka... Okazuje się jednak, że nasze komórki są wręcz siedliskiem bakterii - do tego stopnia, że ich zawartość spokojnie może konkurować z zestawem bakterii i wirusów z toalet...
Naukowcy z USA odkryli, że korzystanie z gadżetu elektronicznego na dwie godziny przed snem może powodować problemy z zasypianiem, informuje Daily Mail.
Od 15 kwietnia osoby chcące podróżować pociągami PKP Intercity mogą kupować bilety przez dowolne urządzenie mobilne mające dostęp do Internetu, bez konieczności drukowania tradycyjnego biletu. Wystarczy, że podczas kontroli pasażer pokaże konduktorowi kod biletu na ekranie smartfona, laptopa czy tabletu.
Według danych ZUS w Polsce jest ponad 7 milionów emerytów. Ta grupa społeczna jest nie tylko bardzo zróżnicowana, ale również dynamicznie się zmieniająca. Przed szeroko pojętą branżą telekomunikacyjną stoi pytanie – jak sprostać wymaganiom tej grupy konsumenckiej?
Uczeni zdiagnozowali nową chorobę - nomofobia jest irracjonalnym strachem przed brakiem „komórki" w zasięgu ręki lub utratą telefonu.
Polacy są raczej zadowoleni z usług telekomunikacyjnych, a ponad połowa zauważyła w tej branży zmiany na lepsze - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Badani najlepiej ocenili rynek telefonii komórkowej, najsłabiej zaś rynek telefonii stacjonarnej oraz Internetu. Najbardziej pożądaną zmianą jest obniżka cen.
29 groszy za minutę do wszystkich – to hasło reklamowe operatora sieci Plus, które zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Za wprowadzanie konsumentów w błąd na operatora została nałożona kara blisko 1,86 mln zł.
Raport zrealizowany w ramach kampanii „Masz komórkę, masz swoje prawa” pokazuje, że 80% Polaków twierdzi, iż zna warunki umowy, jaką zawarli z operatorem. Czy jednak deklaracja ta jest jednoznaczna z posiadaniem faktycznej wiedzy na temat regulaminów usług? Na pytania dotyczące praw i obowiązków użytkowników telefonów komórkowych odpowiada radca prawny Tomasz Grabarek – ekspert kampanii „Masz komórkę, masz swoje prawa”.
Telefonia tradycyjna to wymierająca technologia, wypierana przez dynamiczny rozwój telefonii mobilnej – wskazują wyniki sondażu przeprowadzonego na zlecenie firmy Interactive Intelligence.
Seniorzy oczekują od telefonów komórkowych prostej obsługi i wyłącznie podstawowych funkcji, bo tych bardziej zaawansowanych po prostu nie używają - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Emporia Telecom.
Producenci telefonów komórkowych prześcigają się w ofertach aparatów dedykowanych osobom starszym. Ale czy takie technologiczne nowinki rzeczywiście spełniają oczekiwania tej grupy konsumentów? Postanowiliśmy zapytać o to samych zainteresowanych.
Tylko 3,5 proc. Polaków-klientów banków korzysta z rachunku przez komórkę. Za to ponad połowa z nich nie wie, czym jest bankowość mobilna. Wśród amatorów tej formy bankowości przeważają osoby młode, lepiej zarabiające, zamieszkujące duże miasta. Zdecydowana większość klientów polskich banków uważa, że mobilna bankowość przydaje się do się sprawdzania stanu rachunku i jego historii, realizacji przelewów oraz doładowywania telefonów.
Blisko połowa osób powyżej 30 lat samodzielnie wybiera telefon komórkowy. Niemal jedna czwarta wybór zostawia innym osobom - przede wszytskim dzieciom, zaś im wyższy wiek tym rzadziej wybór dokonywany jest osobiscie - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Emporia.
Telefony komórkowe mogą powodować raka mózgu, ostrzega Światowa Organizacja Zdrowia (World Health Organization) powołując się na przegląd najnowszych badań.
Wyniki małych argentyńskich badań sugerują, że użytkownicy telefonów komórkowych mogą mieć podwyższone ryzyko osłabienia kości. W badaniu testowano wpływ komórek na stan stawu biodrowego.