Głównymi powodami dla których Polacy decydują się zmienić sklep w którym zazwyczaj robią zakupy są atrakcyjna oferta innego sklepu (50%), podwyżka cen produktów w dotychczasowym punkcie sprzedaży (32%) oraz brak zadowalającej oferty promocyjnej (20%). Tylko 1 na 5 badanych rezygnuje ze względu na złe zaopatrzenie sklepu – wynika z raportu „Sieci handlowe oczami Polaków” zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Procontent Communication.
Przedświąteczne zakupy 50 podstawowych produktów w supermarketach i sieciach samoobsługowych mogą kosztować około 20 zł więcej niż rok temu - wynika z monitoringu cen portalu dlahandlu.pl. Najmocniej zdrożały jaja, a ceny wzrosły bardziej w supermarketach niż w sieciach sklepów osiedlowych.
Jedzenie, środki czystości i kosmetyki kupujemy w supermarkecie, książki i płyty (jeśli w ogóle) - przez Internet. Spada popularność małych sklepów, targowisk, kiosków i księgarni „za rogiem". Internet nadal nie jest ulubionym miejscem zakupów - takie wnioski można wysnuć z ostatniego badania postaw konsumenckich przeprowadzonego przez CBOS.
Pracownia badawcza PBS DGA przeprowadziła sondaż dotyczący sieci handlowych, super- i hipermarketów. Uczestnicy badania mieli między innym odpowiedzieć na pytanie, które sieci uważają za godne polecenia, najlepsze - nawet, jeśli z różnych względów nie robią w nich zakupów.