Sprzedaż bezpośrednia (akwizycja) bardzo często adresowana jest do osób powyżej 60 roku życia – twierdzi UOKiK. Istotą takiej formy sprzedaży jest osobisty kontakt sprzedawcy-akwizytora z potencjalnym nabywcą, zazwyczaj w domu klienta, na ulicy lub podczas prezentacji organizowanej w miejscach wybranych przez sprzedającego np. w wynajętych salach w hotelach, sanatoriach, restauracjach, domach kultury lub podczas wycieczek turystyczno-religijnych. W celu wywołania potrzeby zakupu oferowanego towaru akwizytorzy stosują też wiele technik manipulacji mających przekonać potencjalnych klientów do zakupu. Poznanie tych technik może uratować przed niechcianymi zakupami i popadnięciem w finansowe tarapaty.
Przy wyraźnej przewadze podaży nad popytem na rynku mieszkaniowym, mówimy o rynku kupującego, ponieważ kupujący dyktują warunki drugiej stronie. W takiej sytuacji to kupującym znacznie łatwiej upolować mieszkaniową okazję.
Ofiarami nieuczciwych firm sprzedających za pomocą akwizytorów, również podczas atrakcyjnych, często bezpłatnych wycieczek, dość często padają seniorzy. Sprawę postanowił zbadać Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, kontrolując 34 firmy sprzedające towary za pomocą akwizytorów. Nieuczciwe praktyki stosowali niemal wszyscy. Uniemożliwianie konsumentom odstąpienia od umowy, trudna do odczytania przez seniorów czcionka, nieprecyzyjne koszty windykacyjne – to niektóre z praktyk akwizytorów zakwestionowanych przez UOKiK.
Czas, jaki jest potrzebny do sprzedaży mieszkania stanowi swego rodzaju wskaźnik sytuacji na rynku mieszkaniowym. Wydłuża się on, gdy na rynku panuje marazm, a sprzedających jest więcej od tych, którzy są zainteresowani kupnem. Z kolei wraz z poprawą koniunktury przeciętny okres ekspozycji niezbędny do znalezienia kupca ulega zazwyczaj skróceniu.
Edelman opublikował wyniki badań goodpurpose™. Drugie ogólnoświatowe badanie postaw konsumentów wykonane przez instytut Strategy One, potwierdziło przywiązanie konsumentów do marek i firm, które realizują działania prospołeczne. 42% badanych uznało, że przy wyborze produktów tej samej jakości i w jednakowej cenie, społeczne zaangażowanie jest istotniejsze niż design, innowacja czy lojalność wobec marki.
Seniorzy stanowią ważną siłę nabywczą. Firma doradcza Deloitte przeprowadziła badania, z których wynika, że na rodzimym rynku istnieje niezagospodarowana nisza w postaci produktów przeznaczonych specjalnie dla seniorów. To nie tylko okazja do zarobienia dla przedsiębiorców, to także problem społeczny – obecnie dojrzali konsumenci narzekają na brak przeznaczonych dla nich towarów, bądź na ich niebotyczne ceny.
„Cześć, nazywam się Ian Usher i mam dość swojego życia! Możesz je mieć, jeśli chcesz.” Oto fragment opisu aukcji wystawionej na ebay.com, okazuje się, że wszystko jest na sprzedaż...
Rozpadające się po miesiącu noszenia buty, cieknąca nowa pralka – takie sytuacje dotykają każdego z nas i są powodem składania reklamacji. Niestety, producenci dość często nie chcą ich uwzględniać, a my nie mamy ani chęci, ani pieniędzy na długie procesowanie się w sądzie i… buty wyrzucamy, a pralkę naprawiamy na własny koszt. Lepszym wyjściem z takiej sytuacji jest skorzystanie z możliwości dochodzenia swoich praw w polubownym sądzie konsumenckim, ale jak wynika z danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów aż trzy czwarte Polaków w ogóle o tym nie wie…
Zabawna historia przydarzyła się 47- letniej Tinie MacNaughton-Jones, nie chciano jej sprzedać wina, ponieważ nie mogła udowodnić, że ma ponad 18 lat.
Sąd Rejonowy dla warszawskiej Pragi Północ uznał, że wygraną licytację w internetowym serwisie aukcyjnym Allegro należy traktować jako zawarcie umowy kupna-sprzedaży ze wszystkimi jej konsekwencjami. Proces dotyczył aukcji samochodu terenowego, która z winy sprzedającego nie została sfinalizowana.
Ceny leków niejednego chorego potrafią przyprawić o dodatkowy ból głowy. Reporterzy "Dziennika" sprawdzili jaki udział w ich ostatecznym koszcie mają marże aptekarzy. Wyniki "kontroli" są szokujące - w niektórych przypadkach do hurtowych stawek doliczane jest nawet 60 procent!
Kobietę prowadzącą przez Internet sprzedaż leków wydawanych na receptę zatrzymała policja w Grudziądzu (Kujawsko-Pomorskie). Grożą jej nawet dwa lata więzienia.
Rynek leków w Polsce rozwija się bardzo prężnie, coraz więcej wydajemy pieniędzy na środki medyczne, producenci podejmują więc liczne działania mające na celu wygranie walki o klienta. Reklama stanowi w owej walce ważny czynnik, obwarowana jest jednak przepisami ograniczające nadużycia w tej dziedzinie, planuje się zmiany w rozwiązaniach legislacyjnych, aby jeszcze lepiej chroniły prawa pacjenta.
Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa farmaceutycznego. W nowelizacji dopuszczona została możliwość wysyłkowej sprzedaży, również za pośrednictwem Internetu, produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza. Będą ją prowadzić apteki i punkty apteczne.
Wydatki konsumenckie w sieci stoją u progu radykalnych zmian. Obecnie jest 20 milionów ludzi po 50-tce w Wielkiej Brytanii, którzy mają najwyższy poziom wolnych środków pieniężnych, które mogą wykorzystać w dowolny sposób. Ponadto grupa ta jest najszybciej rozwijającą się grupą użytkowników Internetu. Szacuje się, że w ciągu najbliższych 5 lat populacja ta wzrośnie o kolejne 2 miliony do 22 milionów osób po 50-tce.