Czy kiedykolwiek wróciliście ze sklepu z zakupami, które po powrocie do domu przestały się wam podobać albo z rzeczami, których w ogóle nie planowaliście kupić? Możliwe, że daliście się uwieść marketingowi sensorycznemu. To zestaw narzędzi, który wpływa na tworzenie odpowiedniej atmosfery podczas robienia zakupów. Składają się na niego m.in. stosownie dobrane zapachy, obrazy, dźwięki oraz oświetlenie obecne w sklepach. Warto wiedzieć, jak bronić się przed „nieświadomą” chęcią zakupów, by nie rozpocząć Nowego Roku z dziurą w domowej kasie.
Nowy Rok najprawdopodobniej przywitamy z nowym zakazem. Nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zakłada, że od 22 do 6 rano to samorządy będą mogły wprowadzić zakaz sprzedaży alkoholu. Ustawę przyjął już Sejm. Teraz projektem zajmie się Senat.
Dzień Otwarty najczęściej kojarzy się w Polsce z prezentacją oferty szkoły wyższej. Tymczasem coraz częściej można spotkać się z tym rozwiązaniem przy sprzedaży nieruchomości. Dzień Otwarty, dzień pokazowy, czy po prostu z angielskiego Open House to narzędzie prezentacji mieszkania lub domu, które cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Co powinniśmy wiedzieć o tym rozwiązaniu?
Zapraszali na bezpłatne badanie układu krążenia, w rzeczywistości chodziło o sprzedaż sprzętu paramedycznego. UOKiK nakazał firmie VRM Group natychmiastowe zaniechanie nieuczciwych praktyk.
Każdego roku tysiące osób zostaje pokrzywdzonych na skutek nieuczciwych praktyk związanych ze sprzedażą bezpośrednią. Coraz częściej słyszymy o popełnianiu oszustw, zwłaszcza na szkodę osób w podeszłym wieku lub nieporadnych życiowo, które zakupiły przedmioty za kwoty znacznie przekraczające ich wartość. Jeśli zostałeś oszukany i chcesz, aby sprawca przestępstwa był ścigany i poniósł odpowiedzialność, zawsze o pomoc można zwrócić się do prokuratury.
Bezpłatna kawa, sprzedawcy przebrani w lekarskie fartuchy, „ostatnia okazja” – to przykłady manipulacji wykorzystywanych przez akwizytorów. Przed dniem sprzedaży bezpośredniej przypominamy o czym warto pamiętać, kupując od akwizytora.
Polacy nie są lojalni wobec konkretnego operatora telekomunikacyjnego. 50 procent z badanych deklaruje zmianę dostawy usług przynajmniej raz na pięć lat – wynika z końcowego raportu z badania dotyczącego procesu wyboru ofert telekomunikacyjnych TNS Polska na zlecenie portalu PanWybierak.pl.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uważnie przygląda się praktykom firm sprzedających towary na pokazach. Najnowsze działania urzędu dotyczą spółek Lama Gold oraz MedForLife.
Każdy z nas nie raz miał do czynienia akwizytorami, którzy pukają do naszych drzwi o każdej porze, oferując wszystko począwszy od zapachów do samochodu, poprzez garnki, aż po ubezpieczenia i kredyty. Sprzedawcy chodzą od domu do domu, obiecując wyjątkowo korzystne oferty. Jeśli akurat mamy chwilę, próbujemy być mili, bo taka jest po prostu ich praca. W rzeczywistości w każdej grupie, również wśród ciężko pracujących handlowców mogą zdarzyć się czarne owce. Co zrobić by nie dać się oszukać? Oto kilka porad, które pozwolą uniknąć kłopotów.
Dwie firmy z Poznania, oferujące seniorom różne wyroby pod pretekstem spotkań, poczęstunków, występów artystycznych czy badań lekarskich zostały ukarane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów karą w wysokości niemal 900 tysięcy złotych. UOKiK nakazał też zmianę praktyk stosowanych przez te firmy.
Sprzedaż bezpośrednia (akwizycja) bardzo często adresowana jest do osób powyżej 60 roku życia – twierdzi UOKiK. Istotą takiej formy sprzedaży jest osobisty kontakt sprzedawcy-akwizytora z potencjalnym nabywcą, zazwyczaj w domu klienta, na ulicy lub podczas prezentacji organizowanej w miejscach wybranych przez sprzedającego np. w wynajętych salach w hotelach, sanatoriach, restauracjach, domach kultury lub podczas wycieczek turystyczno-religijnych. W celu wywołania potrzeby zakupu oferowanego towaru akwizytorzy stosują też wiele technik manipulacji mających przekonać potencjalnych klientów do zakupu. Poznanie tych technik może uratować przed niechcianymi zakupami i popadnięciem w finansowe tarapaty.
Przy wyraźnej przewadze podaży nad popytem na rynku mieszkaniowym, mówimy o rynku kupującego, ponieważ kupujący dyktują warunki drugiej stronie. W takiej sytuacji to kupującym znacznie łatwiej upolować mieszkaniową okazję.
Ofiarami nieuczciwych firm sprzedających za pomocą akwizytorów, również podczas atrakcyjnych, często bezpłatnych wycieczek, dość często padają seniorzy. Sprawę postanowił zbadać Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, kontrolując 34 firmy sprzedające towary za pomocą akwizytorów. Nieuczciwe praktyki stosowali niemal wszyscy. Uniemożliwianie konsumentom odstąpienia od umowy, trudna do odczytania przez seniorów czcionka, nieprecyzyjne koszty windykacyjne – to niektóre z praktyk akwizytorów zakwestionowanych przez UOKiK.
Czas, jaki jest potrzebny do sprzedaży mieszkania stanowi swego rodzaju wskaźnik sytuacji na rynku mieszkaniowym. Wydłuża się on, gdy na rynku panuje marazm, a sprzedających jest więcej od tych, którzy są zainteresowani kupnem. Z kolei wraz z poprawą koniunktury przeciętny okres ekspozycji niezbędny do znalezienia kupca ulega zazwyczaj skróceniu.
Edelman opublikował wyniki badań goodpurpose™. Drugie ogólnoświatowe badanie postaw konsumentów wykonane przez instytut Strategy One, potwierdziło przywiązanie konsumentów do marek i firm, które realizują działania prospołeczne. 42% badanych uznało, że przy wyborze produktów tej samej jakości i w jednakowej cenie, społeczne zaangażowanie jest istotniejsze niż design, innowacja czy lojalność wobec marki.