W ostatnich dniach wiele osób otrzymuje na swoje telefony komórkowe powiadomienia o nazwie Alert RCB. Skąd są wysyłane, czego dotyczą i jak z nimi postępować? Oto kilka pytań i odpowiedzi.
W ubiegłym roku Polacy wysłali 52 400 mld SMS-ów, czyli o 404 mln wiadomości tekstowych więcej niż w 2014 roku – wynika z raportu opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny. Operatorzy już drugi rok z rzędu zanotowali wyraźny wzrost zainteresowania tą formą komunikacji. Pod względem liczby wysyłanych SMS-ów na jednego użytkownika Polska wciąż znajduje się powyżej średniej dla państw Unii Europejskiej. Przeciętny użytkownik polskich sieci komórkowych w 2015 roku wysłał 83 wiadomości tekstowe miesięcznie, przy 68 SMS-ach w innych krajach UE.
Wnuki dostały od Ciebie smartfon na Komunię lub Dzień Dziecka? Niemal każdy maluch i nastolatek chce mieć taką „zabawkę", ale okazuje się, że coraz częściej się od niej uzależnia.
Krótkie wiadomości tekstowe wciąż odgrywają dużą rolę w codziennym życiu Polaków. Przy ich pomocy romansujemy, wyznajemy miłość lub kończymy nieudany związek. Z badania przeprowadzonego przez firmę Infobip wynika, że ponad 19% badanych dzięki SMS-om poznało nowego partnera, a 51% przyznało, że dzięki takiej formie komunikacji łatwiej im było skłamać.
3 grudnia mija 23 rocznica wysłania pierwszego SMS-a. Te krótkie wiadomości tekstowe powstały, aby informować użytkowników telefonów o awariach sieci. Choć dziś są wykorzystywane głównie w celach marketingowych, mogą odgrywać również ogromną rolę podczas sytuacji kryzysowych.
Wirtualny operator Virgin Mobile uruchomił nowy plan taryfowy, który przewiduje odpłatność w wysokości 0 złotych. W jego ramach można korzystać z określonej puli połączeń, SMS-ów oraz z pakietu danych.
Czasem korzystamy z nich, żeby wziać udział w konkursie, zapłacić za dostęp do jakiejś usługi czy pomóc potrzebującym. Jednak z usługą Premium Rate wiązą się niekiedy wysokie koszty. Jak świadomie z niej korzystać nie narażając się na nieprzewidziane wydatki?
SMS zachęcający do udziału w konkursie musi wyraźnie informować o organizatorach oraz kosztach i zasadach uczestnictwa. Podawanie nieprawdziwej ceny i sugerowanie pewnej wygranej stanowi łamanie prawa.
Nie ma chyba osoby, która nie byłaby zachęcana do wzięcia udziału w konkursie czy loterii SMS-owej. Decyzja o udziale winna być gruntownie przemyślana. Inaczej niewinnie wysłany SMS może się okazać bardzo kosztownym wydatkiem. Jak chronić się przed przykrymi niespodziankami związanymi z wysyłaniem wiadomości tekstowych na numery specjalne?
W mediach często pojawiają się informacje o oszustach SMS-owych, którzy wyłudzają od odbiorców nie tylko pieniądze z wiadomości zwrotnych, ale również dane i hasła np. do kont bankowych. Jak rozpoznać, czy SMS jest oszustwem, na co zwracać uwagę i jak reagować na fałszywe wiadomości wyjaśnia Daniel Zawiliński, ekspert z Platformy SerwerSMS.pl.
Bez względu na wiek i ogólny stan zdrowia wielu ludzi regularnie przyjmuje jakieś leki, choćby suplementy, środki wspomagające odchudzanie, witaminy, etc. Aby medykamenty były skuteczne, powinny być zażywane ściśle w zgodzie z zaleceniami lekarzy. Zapominalstwo może zaprzepaścić skutki przyjmowania farmaceutyków.
Odesłanie wiadomości oznaczało uczestnictwo w konkursie i otrzymywanie płatnych smsów do dnia jego zakończenia lub przesłania rezygnacji – to jedna z zasad konkursu Czy stałeś się dzisiaj Milionerem organizowanego na zlecenie Polskiej Telefonii Cyfrowej. Za nierzetelne informowanie o warunkach loterii UOKiK nałożył na przedsiębiorcę karę ponad 21 mln zł.
Jeśli korzystasz z bankowości elektronicznej, jeśli autoryzacja operacji na twoim koncie jest potwierdzana SMS-ami – zachowaj ostrożność!. Odnotowano nowy sposób kradzieży pieniędzy z internetowych kont bankowych. Przestępcy, korzystając ze stworzonych przez siebie fałszywych stron banków, są w stanie nie tylko przejąć dane pozwalające wejść na konto internetowe, ale też dotrzeć do kodów autoryzujących transakcje, które są przesyłane w SMS-ach na telefony komórkowe. Aby nie dać się oszukać, należy pamiętać o paru prostych zasadach.
Nieuczciwa cena smsa, sugerowanie wygranej i nieprzyznawanie nagrody mogą słono kosztować nie tylko konsumentów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że konkurs „Pusty sms” wprowadzał w błąd.
Komisja Etyki Reklamy stwierdziła, że reklama "Pusty SMS" jest nieetyczna i wprowadza konsumentów w błąd. W reklamie loterii pada niezgodne z prawda stwierdzenie, że wystarczy jeden bezpłatny SMS, by wziąć udział w losowaniu nagród.