Zasady zbierania i udostępniania danych użytkowników stosowane przez Facebooka budzą wiele kontrowersji. W niektórych punktach są niejasne i nieprecyzyjne. Sprawą postanowił zająć się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. jak jednak informuje UOKiK, na razie postępowanie jest prowadzone w sprawie a nie przeciwko serwisowi.
Bazy danych o kandydatach do pracy aktualizowane za pośrednictwem ich profilów społecznościowych, składanie aplikacji ograniczające się do jednego kliknięcia, nowe CV, wysyłane nie na początku procesu rekrutacyjnego, ale w jego końcowej fazie – tak właśnie może wyglądać przyszłość rekrutacji. Wszystko dzięki rozwojowi nowoczesnych systemów rekrutacyjnych i mediów społecznościowych.
Niemal jedna trzecia (30%) użytkowników portali społecznościowych udostępnia swoje posty, zaznacza miejsca, w których aktualnie przebywa, oraz dzieli się innymi prywatnymi informacjami ze wszystkimi, którzy są online, nie tylko ze swoimi znajomymi – wynika z quizu przeprowadzonego przez Kaspersky Lab. Osoby, które nie mają świadomości, kto może uzyskiwać dostęp do ich treści, pozostawiają szeroko otwarte drzwi dla cyberprzestępców.
Jak wynika z badań z udziałem 6 tysięcy Brytyjczyków, surfowanie po Internecie jest dobre dla zdrowia.
W ciągu ostatnich ośmiu lat ilość czasu spędzanego przez użytkowników w internecie czterokrotnie wzrosła– wynika z badania Ericsson ConsumerLab. Korzystając z sieci spędzamy nawet 20 godzin tygodniowo, a znaczną część tego czasu poświęcamy kontaktom z ludźmi - m.in. przez serwisy społecznościowe. Nie znaczy to jednak, że internet odciął nas od przyjaciół, rodziny i partnerów. Przeciwnie – dzięki temu, że dużo czasu w sieci poświęcamy rozmaitym serwisom społecznościowym, stajemy się bardziej skłonni do kontaktów międzyludzkich.
Najnowsze wyniki globalnego badania Digital Life, przygotowanego przez agencję badawczą TNS reprezentowaną w Polsce przez TNS Pentor i TNS OBOP, pokazują, że konsumenci z rynków rozwijających się są tak bardzo zafascynowani możliwościami Internetu, że gdy uzyskują do niego dostęp, szybko wywiera on wyraźny wpływ na ich życie.
Wybory parlamentarne to jedyna na cztery lata szansa na określenie swoich poglądów, wyrażenie zdania i wybór kandydata, który ma nas reprezentować w przyszłości. Co zrobić, aby decyzję podjąć świadomie i zgodnie z prywatnymi przekonaniami? Najlepiej trochę poszperać w sieci.
Siadasz przed monitorem komputera. Niecierpliwie czekasz, aż uruchomi się system operacyjny. O już jest... oddychasz z ulgą. GG - lista kontaktów wczytana. Okienko reklamowe otwarte, chwila wahania, sprawdzić ofertę?
Z opublikowanych przez CBOS wyników badania „Korzystanie z internetu" wynika, że większość dorosłych Polaków (65 procent) ma w domu komputer osobisty, a 56 procent może w domu korzystać z zasobów Internetu. Są to jednak głównie ludzie mający mniej niż 55 lat.
Whoopi Goldberg nie należy do wielbicielek internetowych serwisów społecznościowych. Aktorka przyznała, że nie odpowiada jej ogromna liczba fikcyjnych profili, których rzekomo ona jest autorką.
Badania Megapanel realizowane przez PBI/Gemius wskazują na systematycznie rosnącą aktywność osób w wieku 55 lat i więcej w polskim internecie. Zwiększa się zarówno liczba surfujących w sieci seniorów, jak i średnia liczba dokonywanych przez nich odsłon. Najstarsza uwzględniana w badaniu grupa internautów, czyli osoby w wieku ponad 55 lat, spędza w sieci coraz więcej czasu.
Warszawski Teatr Dramatyczny jest mężczyzną po pięćdziesiątce i ma ponad 1200 znajomych. Chodzi na imprezy, czasem bywa smutny, nie pracuje w poniedziałki. Można napisać do niego prywatną wiadomość albo zagadać na czacie. Okazuje się, że południowo-wschodnie skrzydło Pałacu Kultury, oprócz dobrej lokalizacji, ma całkiem ciekawą osobowość.
Z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen Online wynika, że starsi użytkownicy Internetu oglądają większą liczbę reklam, niż ich dzieci i wnuki - informuje Media Life.
Okazuje się, że tworząc odpowiedni profil na serwisach społecznościowych możemy zwiększyć swoje szanse na rynku pracy. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez serwis CareerBuilder.com 22 procent z przebadanych ponad 3 tysięcy osób zajmujących się rekrutacją szuka na stronach serwisów społecznościowych informacji na temat kandydatów starających się o pracę.
Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że seniorzy stanowią ciągle powiększającą się grupę wśród użytkowników internetu. Wzrost zainteresowania internetem w tej grupie internautów powinien być widoczny jeszcze bardziej w kolejnych latach, a to za sprawą kilku czynników.