Sheila Thomson, 105- latka, jest najprawdopodobniej najstarszą kobietą w Wielkiej Brytanii prowadzącą samochód. Ostatnio po raz pierwszy od siedemdziesięciu lat spowodowała kolizję, do tej pory jeździła bezkolizyjnie.
Pan Andrzej Markowski ma 66 lat i obecnie jest na emeryturze, niegdyś pracował jako instruktor nauki jazdy, dziś przygotowuje wyprawę do Paryża swą 38- letnią warszawą. Wraz żoną, siostrą i jej mężem w końcowych dniach kwietnia zamierza wziąć udział w ogólnopolskim rajdzie do stolicy Francji. Odległość, jaką mają do pokonania uczestnicy przedsięwzięcia to 2900 kilometrów.
Według badań amerykańskich naukowców z Centrum Badań nad Chorobą Alzheimera (Researchers at the Alzheimer’s Disease Research Center –ADRC ) z Washington University School of Medicine w St. Louis, seniorzy, którzy chcą zasiąść za kierownicą samochodu, powinni ocenić swoją kondycję psychofizyczną. Przeprowadzone badania dowodzą, że ludzie, których dotknęła demencja, czy też pierwsze oznaki choroby Alzheimera, mogą być niezdolni do prowadzenia pojazdów samochodowych.
Mając dwuipółletniego syna i oczekując jednocześnie kolejnego dziecka, Erica Fazzari jest bardzo zajętą młodą mamą, jednakże kiedy zamierzała kupić nowy samochód dla swej rodziny, poświęciła kilka miesięcy na znalezienie pojazdu spełniającego jej oczekiwania. Także osoby z pokolenia baby boomers także mają poważny kłopot z tego rodzaju zakupem.
Niezależnie od tego, czy poruszasz się po dobrze Ci znanym, rodzinnym miesicie, czy jesteś w podroży korzystnie z komunikacji publicznej jest często mniej stresujące i tańsze niż podróżowanie własnym samochodem lub taksówką.
Zima to czas, którym może nas zasypać śnieg, a drogi pokryć śliska warstewka lodu. Należy zmienić ogumienie kół w samochodach – powinni to zrobić wszyscy zmotoryzowani Polacy, i starsi i ci z mniejszym stażem za kółkiem.
Ponieważ w starzejącym się społeczeństwie zwiększa się liczebna przewaga kobiet nad mężczyznami coraz częściej można spotkać dojrzałe panie za kierownicami samochodów. Jako, że panie nie są przyzwyczajone do codziennego prowadzenia pojazdów trzykrotnie zwiększa się ryzyko wypadków samochodowych.
Wielu starszych Kanadyjczyków prowadzi auta dłużej niż powinno. Dr Nathan Hermann, profesor na wydziale psychiatrii geriatrycznej na jednym z kanadyjskiich uniwersytwtów przeprowadził trwające 3 lata badania, obejmujące grupę 700 kierowców w podeszłym wieku i stwierdził, że blisko jedna trzecia prowadziła samochody pomimo zdiagnozowania u nich demencji w łagodnym lub średnim stopniu.
Argentyński emeryt pozwał warsztat, który od 6 lat naprawia jego samochód. Jose Orono twierdzi, że oddał swojego Fiata 600 do naprawy w 2000 roku.
Prowadzenie pojazdów przez seniorów stało się kwestią kontrowersyjną, raporty wskazują, że starsi ludzie są drugą co do wielkości grupą powodującą wypadki. Bardziej narażają siebie i innych uczestników ruchu tylko nastoletni kierowcy. Badania przeprowadzone przez the Johns Hopkins School of Medicine dowodzą jednak, że seniorzy, którzy prowadzą samochody, dłużej pozostają samodzielni i rzadziej trafiają do domów opieki.
Brytyjska firma "Motoinsurance" przeprowadziła ankietę, której celem było zbadanie co sądzą kierowcy o innych uczestnikach ruchu, szczególnie tych w podeszłym wieku. Okazało się, że młodsi kierowcy są dość sceptycznie nastawieni względem seniorów za kierownicą.
Brak zapasowego koła w samochodzie nie przeszkodził pewnemu niemieckiemu emerytowi przejechać 160 kilometrów po autostradzie A61 w Nadrenii – oczywiście na trzech kołach, bo właśnie złapał gumę. Rajdowca zatrzymała policja drogowa, senior tłumaczył, że nie ma pieniędzy na dodatkową dętkę i oponę.
W Fullerton, w Kalifornii starsi kierowcy dokształcają się, aby uzyskać zniżki ubezpieczeniowe. Obecnie najmłodsza osoba w tym towarzystwie ma 60 lat.
Najstarszy brytyjski mechanik ma 99 lat. Mężczyzna nadal pracuje na pełen etat, a swoją dobrą formę przypisuje codziennemu piwku, spacerom do biblioteki i regularnemu czytaniu prasy.
Jak donosi czerwcowe wydanie American Journal of Public Health, regularne prowadzenie samochodu przez ludzi starszych może skutkować ich większą samodzielnością w życiu codziennym. Badania przeprowadzone przez naukowców z Johns Hopkins University pokazują, że osoby, które w podeszłym wieku zrezygnowały z zasiadania za kierownicą, kilkakrotnie częściej wymagają opieki pielęgniarskiej czy pomocy w przygotowaniu posiłków.