Każdy sposób jest dobry by powstrzymać osobę, która chce wsiąść za kierownicę po spożyciu alkoholu. Reagując możesz uratować życie najbliższej Ci osoby – to przekaz najnowszej kampanii Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego dotyczącej kwestii prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu.
Poprawiło się bezpieczeństwo na drogach w Polsce. W roku 2014 w porównaniu z 2013 r. o około 0,5 proc. spadła liczba wypadków z udziałem pieszych oraz nietrzeźwych, jednak Polska nadal zajmuje niskie miejsce w rankingu bezpieczeństwa na drogach państw Unii Europejskiej.
Od wejścia w życie nowych przepisów 18 maja 2015 r. zmniejszył się udział kierujących przekraczających dopuszczalną prędkość na obszarze zabudowanym o więcej niż 20 km/h – wynika z kolejnego ogólnokrajowego badania prędkości pojazdów w 2015 r., przeprowadzonego na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W porównaiu do roku 2014 wzrosła jednak średnia prędkość z jaką poruszają się kierowcy.
Zaostrzone przepisy drogowe przynoszą efekty. Po pierwszych czterech miesiącach obowiązywania nowych przepisów, na mocy których za znaczne przekroczenie dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym zatrzymuje się na 3 miesiące prawo jazdy, daje się zaobserować znaczny spadek liczby wypadków drogowych oraz ofiar smiertelnych.
Piesi na przejściu bez sygnalizacji świetlnej będą mieli pierwszeństwo przed pojazdami zarówno w trakcie przechodzenia przez jezdnię, jak dotychczas, jak i stojąc przed przejściem – zdecydował Sejm. Regulacja ma ułatwić życie m.in. osobom starszym, które częstokroć długo oczekują na możliwość przejścia przez pasy.
Zaledwie co piąty kierowca przepuści pieszego, który czeka przed pasami, choć ok. 70 proc. uważa, że należy to zrobić – wynika z pilotażowych badań zachowań pieszych i relacji pieszy-kierowca przeprowadzonych na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Tylko 2 proc. kierujących pojazdami zatrzyma się przed przejściem, do którego zbliża się pieszy. Kierowcy ustępują natomiast pierwszeństwa pieszym, którzy wchodzą na pasy lub już się na nich znajdują.
Z końcem sierpnia minął rok od czasu wejścia w życie nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, która wprowadziła obowiązek noszenia elementów odblaskowych przez pieszych poruszających się po zmierzchu po drodze w obszarze niezabudowanym. Odblaski znacząco wydłużają czas na odpowiednią reakcję kierowcy oraz nawet pięciokrotnie zwiększają odległość, z której jest widoczny pieszy.
Opolszczyzna to region o najwyższym stopniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Polsce. Na przeciwległym krańcu skali znajdują się województwa: mazowieckie, łódzkie, śląskie i małopolskie. W pozostałych regionach ryzyko zdarzeń drogowych oceniane jest jako średnie lub małe. To wnioski z raportu „Ryzyka zagrożeń wypadkami drogowymi na obszarach województw i powiatów” przygotowanego na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Od wczoraj ukaranie posła mandatem za wykroczenie drogowe jest już możliwe bez procedury pozbawiania go przez Sejm immunitetu. Wczoraj weszła w życie nowelizacja prawa, pozwalająca m.in. posłom oraz senatorom na przyjęcie madatu. Jesli parlamentarzysta nie przyjmie mandatu, wówczas będzie obowiązywała dotychczasowa procedura pozbawiania immunitetu.
Od piątku do niedzieli na polskich drogach doszło do 291 wypadków, w których zginęło 21 osób, a 361 zostało rannych. Policja zatrzymała także 1440 nietrzeźwych kierujących. Część kierowców z pewnością zastosowała się do policyjnych apeli, ponieważ wypadków, zabitych, rannych osób i nietrzeźwych kierujących było mniej w porównaniu z ostatnim wakacyjnym weekendem roku ubiegłego.
Przed nami ostatni weekend tegorocznych wakacji. Wiele osób w tym czasie planuje powrót z urlopów. Policjanci apelują o zachowanie ostrożności na drodze i dostosowanie prędkości do panujących warunków. Policja w ostatni weekend wakacji zapowiada również wzmożone kontrole drogowe.
Coraz więcej krajów na świecie zaostrza politykę wobec kierowców powyżej 60-tego roku życia. Oczywiście wraz z wiekiem tracimy sprawność i refleks, jednak czy to dostateczny powód, by zakazywać osobom starszym prowadzenia samochodów?
Kończą się wakacje, a to oznacza, że od 1 września na przejściach dla pieszych pojawi się więcej dzieci. Są one szczególnie narażone na niebezpieczeństwo – rozkojarzone i nieuważne mogą nie zauważyć zbliżającego się samochodu. Dlatego kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność, zwłaszcza w okolicach szkół.
Decyzja kierowcy, czy przepuścić pieszego, zależy od tego, kto chce pokonać jezdnię, ale także czy osoba ta stoi, czy jest w ruchu – wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację PZU. Badanie pokazało, że ponad 3/4 kierowców nie zatrzymuje się przed przejściami dla pieszych, na których oczekują przechodnie.
101 lat temu uruchomiono pierwszą na świecie elektryczną sygnalizację świetlną. Rocznicę przypomina największa światowa wyszukiwarka, za pomocą specjalnego doodle.