Zmiana ceny wycieczki, pensjonat o zaniżonym standardzie, zagubiony bagaż – co jeszcze może zdarzyć się podczas zaplanowanego wyjazdu za miasto lub za granicę? Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o prawach, obowiązkach i bezpłatnej pomocy.
Rozpadające się po miesiącu noszenia buty, cieknąca nowa pralka – takie sytuacje dotykają każdego z nas i są powodem składania reklamacji. Niestety, producenci dość często nie chcą ich uwzględniać, a my nie mamy ani chęci, ani pieniędzy na długie procesowanie się w sądzie i… buty wyrzucamy, a pralkę naprawiamy na własny koszt. Lepszym wyjściem z takiej sytuacji jest skorzystanie z możliwości dochodzenia swoich praw w polubownym sądzie konsumenckim, ale jak wynika z danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów aż trzy czwarte Polaków w ogóle o tym nie wie…
Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że ponad 50% konsumentów kupuje pod wpływem impulsu, aż 65% zaś uważa, że istnieje możliwość zwrotu do sklepu pełnowartościowego towaru.
W walce z nieuczciwymi przedsiębiorcami często potrzebna jest fachowa porada. Bywa, że natychmiastowa. Być świadomym konsumentem, to znać swoje prawa i wiedzieć, gdzie szukać pomocy. Od wczoraj można ją uzyskać również przez telefon - została uruchomiona bezpłatna infolinia konsumencka 0 800 800 008, dzięki której będzie można otrzymać informacje i porady na temat praw konsumenckich.
Postępowanie wszczęte przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma wyjaśnić czy sieć sklepów spożywczych Lidl naruszyła prawo podczas wyprzedaży, zamieszczając w gazetce reklamowej informację, że artykuły z wyprzedaży nie podlegają reklamacji.