W tym roku w okresie od 1 listopada do 26 grudnia w telewizji wyemitowano 19 tys. 773 spoty reklamowe, w których został wykorzystany motyw Mikołaja – wynika z danych opracowanych przez TNS OBOP. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów prawie 64,5 mln PLN.
Komisja Etyki Reklamy stwierdziła, że reklama "Pusty SMS" jest nieetyczna i wprowadza konsumentów w błąd. W reklamie loterii pada niezgodne z prawda stwierdzenie, że wystarczy jeden bezpłatny SMS, by wziąć udział w losowaniu nagród.
Reklama lokaty, która wprowadzała w błąd, stosowanie sprzecznych z prawem postanowień – to praktyki, które zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na rynku usług bankowych. O tym, że są niedozwolone przekonało się niedawno kilka banków.
Producent słynnej Nutelli, włoska firma Ferrero, obawia się, że Europarlament może wprowadzić nakaz umieszczania na produkcie informacji podobnych do ostrzeżeń znajdujących się na papierosach. Unia Europejska chce bowiem zakazu reklamowania towarów wysokokalorycznych jako elementów zrównoważonej diety.
Już nie jest wstydem zagrać w reklamie. Być może nie będzie wstydem zagrać w reality show, chociaż na razie na szczęście jest. Zmienia się rynek, czas i ocena widzów. I my także powinniśmy się zmieniać.
W ciągu ostatniej dekady nasiliło się zjawisko zmieniania kanałów telewizyjnych w trakcie trwania bloku reklamowego - wynika z badania zrealizowanego przez Ipsos. W ostatnich latach trend ten ustabilizował się i utrzymuje na podobnym poziomie.
Notebook z modemem za 1 zł, Najszybszy Internet w komórce. Bez limitu; Telefonia cyfrowa za 1 zł przez 2 miesiące - m.in. takimi hasłami Aster, Vobis oraz operator sieci Era kusiły konsumentów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że spółki wprowadziły konsumentów w błąd i nałożyła kary finansowe w łącznej wysokości ponad 9 mln zł
Aż 72% Polaków przyznaje, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza klientów w błąd - wynika z raportu „Banki: kryzys zaufania" firmy doradczej On Board PR opartego o badania zrealizowane przez PBS DGA. Przeciwnego zdania było zaledwie 10% respondentów.
Instytut Pentor Research International na zlecenie Schering-Plough Polska, przeprowadził sondaż wśród Polaków pod kątem sposobów wyboru leków na katar.
Naukowcy z Instytutu Psychologii Ekonomicznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS) alarmują, że twórcy reklam oraz politycy manipulują naszą pamięcią.
Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez Urząd m.st. Warszawy warszawiacy pomalowaliby stołeczne tramwaje w „słoneczne" - żółte i czerwone barwy, odrzucając tym samym ciemne i szare kolory.
W lutym tego roku firma OMG Metrics uruchomiła projekt badawczy pod hasłem WIR czyli Wskaźnik Irytacji Reklamą. Każdego tygodnia 340 respondentów odpowiadało na pytanie o to, w jakim stopniu przeszkadzały im reklamy, z którymi zetknęli się w różnych mediach w przeciągu ostatnich dni.
Roman Polański wyreżyserował spot reklamujący... nieistniejące perfumy Francesco Vezzoli. W reklamie zapachu "Greed", wyreżyserowanej przez artystę pochodzenia polskiego, wystąpiły Natalie Portman i Michelle Williams.
Mówią, że życie zaczyna się po czterdziestce - to może być prawdą także w odniesieniu do kariery modela/modelki. Młodość przestaje mieć monopol na piękno, bo najwięcej pieniędzy mają liczni konsumenci w średnim i starszym wieku.
Weber Shandwick, międzynarodowa firma PR, opublikowała wyniki najnowszych badań, z których wynika, że firmy mogą zyskać istotną przewagę nad konkurencją poprzez tworzenie programów marketingowych skierowanych do pokolenia baby-boomers i wykorzystujących ich sieć kontaktów.