Choć Jean-Claude Van Damme ma 53 lata, nadal jest w doskonałej formie fizycznej. Gwiazdor kina akcji udowadnia to w nowej reklamie ciężarówek marki Volvo.
Monica Bellucci przejmie pracę po Robercie Makłowiczu. Aktorka wystąpi w reklamie Cisowianki Perlage. Umowa została podpisana na dwa lata.
Tegoroczna edycja badania European Trusted Brands pokazała, że w Polsce Apap i Ibum zdystansowały znaną od dziesięcioleci Pyralginę, a Gripex i Flegamina - Polopirynę.
Europejscy parlamentarzyści podtrzymali plany stworzenia listy zabronionych haseł reklamowych związanych ze zdrowiem, które nie są dostatecznie uzasadnione naukowo.
Kampania reklamowa Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo–Kredytowej wprowadzała konsumentów w błąd – decyzję UOKiK potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Utrzymana została również kara finansowa w wysokości ponad 300 tys. zł.
W związku ze zbliżającym się wejściem w życie ustawy refundacyjnej, wprowadzającej m.in. zakaz reklamy aptek i ich działalności, Związek Pracodawców Aptecznych PharmaNET zwraca uwagę na niezgodność tego zapisu ustawy z Konstytucją RP i prawodawstwem europejskim oraz zapowiada podjęcie wszelkich możliwych kroków prowadzących do zniesienia tego zakazu.
Cena, czas zakończenia promocji, prawdziwe dane, regulamin – to podstawowe informacje o każdym konkursie czy specjalnej ofercie. Niestety, przedsiębiorcy nie zawsze o tym pamiętają. UOKiK wydał trzy decyzje dotyczące wprowadzania w błąd w reklamach.
Wbrew dotychczasowym schematom promocji usług sieci telefonii komórkowych, sieć T-Mobile sięgnęła po aktora ze starszego pokolenia. Twarzą marki głównym bohaterem pierwszego spotu reklamowego został wybitny polski aktor Jan Nowicki.
Systematycznie zmniejsza się liczba osób, które oglądają reklamy w telewizji tak samo jak pozostałe programy, natomiast wyraźnie zwiększa się odsetek unikających reklam, wyłączających odbiornik lub przełączających go na inny kanał - wynika z badania zrealizowanego przez CBOS.
Reklama częściej wzbudza emocje negatywne niż pozytywne. Zdecydowana większość Polaków nie lubi reklam, a tylko co ósmy ma do nich pozytywny stosunek - wynika z badania zrealizowanego przez CBOS. Niemal połowa osób czuje się przymuszana do oglądania lub wysłuchiwania reklam, mimo że za nimi nie przepada, a blisko dwie piąte nie lubi reklam, dlatego też unika ich oglądania i słuchania.
W tym roku w okresie od 1 listopada do 26 grudnia w telewizji wyemitowano 19 tys. 773 spoty reklamowe, w których został wykorzystany motyw Mikołaja – wynika z danych opracowanych przez TNS OBOP. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów prawie 64,5 mln PLN.
Komisja Etyki Reklamy stwierdziła, że reklama "Pusty SMS" jest nieetyczna i wprowadza konsumentów w błąd. W reklamie loterii pada niezgodne z prawda stwierdzenie, że wystarczy jeden bezpłatny SMS, by wziąć udział w losowaniu nagród.
Reklama lokaty, która wprowadzała w błąd, stosowanie sprzecznych z prawem postanowień – to praktyki, które zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na rynku usług bankowych. O tym, że są niedozwolone przekonało się niedawno kilka banków.
Producent słynnej Nutelli, włoska firma Ferrero, obawia się, że Europarlament może wprowadzić nakaz umieszczania na produkcie informacji podobnych do ostrzeżeń znajdujących się na papierosach. Unia Europejska chce bowiem zakazu reklamowania towarów wysokokalorycznych jako elementów zrównoważonej diety.
Już nie jest wstydem zagrać w reklamie. Być może nie będzie wstydem zagrać w reality show, chociaż na razie na szczęście jest. Zmienia się rynek, czas i ocena widzów. I my także powinniśmy się zmieniać.