Wskaźniki otyłości silnie wzrosły w krajach rozwiniętych w ciągu ostatnich 40 lat i wiele osób uważa, że - przynajmniej częściowo - odpowiedzialny jest za to marketing żywności. Czy jednak osoby z otyłością rzeczywiście są bardziej podatne na reklamy jedzenia? A jeśli tak, to ta predyspozycja jest stała, czy też zmienia się w zależności od poziomu masy ciała?
Reklamy RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior wprowadzały konsumentów w błąd – twierdzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Suplementy diety były prezentowane tak, aby sprawiały wrażenie, że mają właściwości lecznicze. Wątpliwości UOKiK wzbudziły reklamy suplementów diety, które były rozpowszechniane w telewizji i internecie w 2015 i 2016 r.
Nareszcie pojawiła się reklama najnowszego zapachu Diora, główną rolę w spocie promującym Sauvage zagrał Johnny Depp.
Kolejny aktor zgodził się na występ w reklamie, która wymagała od niego sporego dystansu oraz poczucia humoru. Pierce Brosnan wystąpił w reklamie samochodu Kia.
Zazwyczaj mamy ich dość już pod koniec listopada. Niestety, większość świątecznych reklam skupia się na bardziej nawet niż w innych porach roku natrętnym zachęcaniu do zakupu produktów lub usług, do znudzenia wykorzystując przy tym frazesy w rodzaju "magia świąt", "magiczny czas" czy "wyjątkowe chwile". Jednak i tu zdarzają się "perełki". Przedstawiamy pięć wzruszających reklam bożonarodzeniowych. Warto je obejrzeć, choćby dlatego że żadna z nich nie pojawiła się w polskich blokach reklamowych.
Tommy Lee Jones przyznał, że ma wielką frajdę, występując w japońskich spotach. Aktor, kojarzony raczej z poważnymi rolami, wystąpił w serii humorystycznych reklamówek kawy Boss.
A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary – w rzeczywistości klient mógł liczyć jedynie na zniżkę na zakup kolejnej pary okularów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że reklamy promocji „3 w 1” sieci salonów optycznych Vision Express wprowadzały klientów w błąd.
Zdjęcia chorych płuc i inne rodzaje graficznych ostrzeżeń na opakowaniach papierosów mogłoby zmniejszyć liczbę palaczy i uratować wiele żyć.
Przedświąteczny klimat doskonale sprzyja kupowaniu. Handlowcy świetnie wykorzystują ten fakt, przygotowując w tym czasie specjalne oferty i mnożąc zabiegi, abyśmy wydali jak najwięcej. Warto jednak odczarować święta dla bezpieczeństwa domowego budżetu. Jakie magiczne sztuczki stosują czarodzieje z marketingu i handlowcy, abyśmy zapełniali koszyki w ich sklepach? Jak nie dać się zaczarować sprzedażowo-świąteczną magią?
Świąteczne prezenty... kosmetyki, książki, biżuteria. Czasem sprzęt elektroniczny lub nawet przysłowiowe już ciepłe kapcie. Świąteczne przysmaki. Świąteczna muzyka, filmy, dekoracje. Co jeszcze można reklamować w tygodniach przed Bożym Narodzeniem, posługując się „świąteczną magią"? Okazuje się, że... prawie wszystko. Oto nieświąteczne produkty, reklamujące się z odwołaniem do świąt.
Choć Jean-Claude Van Damme ma 53 lata, nadal jest w doskonałej formie fizycznej. Gwiazdor kina akcji udowadnia to w nowej reklamie ciężarówek marki Volvo.
Monica Bellucci przejmie pracę po Robercie Makłowiczu. Aktorka wystąpi w reklamie Cisowianki Perlage. Umowa została podpisana na dwa lata.
Tegoroczna edycja badania European Trusted Brands pokazała, że w Polsce Apap i Ibum zdystansowały znaną od dziesięcioleci Pyralginę, a Gripex i Flegamina - Polopirynę.
Europejscy parlamentarzyści podtrzymali plany stworzenia listy zabronionych haseł reklamowych związanych ze zdrowiem, które nie są dostatecznie uzasadnione naukowo.
Kampania reklamowa Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo–Kredytowej wprowadzała konsumentów w błąd – decyzję UOKiK potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Utrzymana została również kara finansowa w wysokości ponad 300 tys. zł.